300D ja BG-E1

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
cyrus1

300D ja BG-E1

Viesti Kirjoittaja cyrus1 »

Onkos ketään kuullut seuraavanlaisesta ongelmasta:

Iskin juuri paketista vedetyn BG-E1 akkukahvan kameraani kiinni. Kamera toimi aivan kuin ennenkin ja tuntuma oli hyvä. Sitten laitoin itse kahvan "päälle" eli väänsin napiskan "on"-asentoon. Tämän jälkeen kamerassa ei voinut säätä (av, tv sekä m-moodeissa, eikä muissakaan) aukkoa, valotusaikaa tai edes ISO-arvoa! Ei kahvan rullasta, ei kamerasta. Mutta esim. tarkennuspisteen valinnan sai auki kyseistä nappia painamalla, mutta sitä ei voinut muuttaa. Tarkennus ja kuvien ottaminen toimi hyvin, sekä kahvan napista, että kameran napista. Sitten kun kahvan väänsi jälleen "off"-asentoon toimi kaikki kamerassa kuten ennenkin.

Mietin vain, että mikäköhän saa kameran menemään tällä lailla "jumiin"? Kokeilin eri akuilla, yhdellä ja kahdella, mikään vaan ei auttanut.
Kahva lähti takaisin ja nyt odotellaan uutta..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
PeSa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PeSa »

jos pitäs kamera vaihtaa? Tuli vaan mieleen.... nämä viat kun ei ole aina siltä miltä näyttää...
Kalle

Re: 300D ja BG-E1

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Itse juuri tilasin akkukahvan 300D:n ja voin kommentoida sen toimivuudesta kunhan se vain tänne pohjolaan saapuu.

Olisi kiva kuulla myös kommentteja siitä miten tämä akkukahva on muilla toiminut? Eli lähetinkö nahkahousuille euroja aivan turhaan...
----Kalle----
mjalka

Re: 300D ja BG-E1

Viesti Kirjoittaja mjalka »

Kalle kirjoitti:Itse juuri tilasin akkukahvan 300D:n ja voin kommentoida sen toimivuudesta kunhan se vain tänne pohjolaan saapuu.

Olisi kiva kuulla myös kommentteja siitä miten tämä akkukahva on muilla toiminut? Eli lähetinkö nahkahousuille euroja aivan turhaan...
Itselläni on tuo kahva ja se on toiminut moitteettomasti. Kameran tasapaino parani huomattavasti.

Ainoa asia, mikä häiritsee on se, että kuvattaessa pystyasennossa etsin tuntuu jäävän liian alas.
Tuhto

Viesti Kirjoittaja Tuhto »

Milläs hinnalla tuota olette tilailleet? Telefotosta irtoaa kahva 143 eurolla. Parista ulkomaanliikkeestä olen nähyt kahvaa myytävän hitusen yli 130 eurolla. Onko vielä halvempia paikkoja olemassa?
Kalle

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Tuhto kirjoitti:Milläs hinnalla tuota olette tilailleet? Telefotosta irtoaa kahva 143 eurolla. Parista ulkomaanliikkeestä olen nähyt kahvaa myytävän hitusen yli 130 eurolla. Onko vielä halvempia paikkoja olemassa?
Itse tilasin kameran yhteydessä pixxass:stä hintaan 129 euroa.

http://pixxass.de/tep/catalog/advanced_ ... eywords=bg

Jenkkilästä sais johonkin 80-90$:iin, eli eipä taida hurjasti säästää kokonaiskuluissa.
----Kalle----
cyrus1

Viesti Kirjoittaja cyrus1 »

PeSa kirjoitti:jos pitäs kamera vaihtaa? Tuli vaan mieleen.... nämä viat kun ei ole aina siltä miltä näyttää...
Eli tänään tuli uusi kahva postissa ja toimii täysin. Ensimmäinen oli joku maanantai-kappale. Meinasin jo huolestua, että pitääköhän kamera lähettää huoltoon :)
Vastaa Viestiin