Nykyinen kamerani on Minolta Dimage 7hi. Olen siihen melko tyytyväinen, mutta ongelmana on laukaisuviive. Kuvaan etupäässä lastenlapsiani ja tarkoituksenani on luoda kuvakertomus heidän elämästään ja jossain vaiheessa antaa se heille lahjaksi.
Kannattaako vaihto järjestelmädigiin esim Canon 300D:hen tai Nikon D 70:neen ?
Mitä keinoja (valokuvaustekniikkaan liittyviä) on laukaisuviiveen vähentämiseen nykyisellä kamerallani?
Terv. ja hyvää kesän jatkoa
Jorkat
Kannattaako vaihto
-
- Viesti:
Re: Kannattaako vaihto
Laukaisuviivettä voi vähentää etuvedolla, jolloin valotus ja tarkennus on jo arvottu, kun painat laukaisimen pohjaan eli etuvedolla tarkoitetaan laukaisimen painamista puoleen väliin.Jorkat kirjoitti:Nykyinen kamerani on Minolta Dimage 7hi. Olen siihen melko tyytyväinen, mutta ongelmana on laukaisuviive. Kuvaan etupäässä lastenlapsiani ja tarkoituksenani on luoda kuvakertomus heidän elämästään ja jossain vaiheessa antaa se heille lahjaksi.
Kannattaako vaihto järjestelmädigiin esim Canon 300D:hen tai Nikon D 70:neen ?
Mitä keinoja (valokuvaustekniikkaan liittyviä) on laukaisuviiveen vähentämiseen nykyisellä kamerallani?
Terv. ja hyvää kesän jatkoa
Jorkat
Vaihto digijärkkäriin kannattaa, jos sillä luulee saavuttavansa etua ja pitää järkkärin parempia ominaisuuksia rahan arvoisina: nopeus, käsiteltävyys, kuvauksen hallinta, kuvanlaatu, muunneltavuus jne. jne.
Itse vaihdoin vuosi sitten G3:sta digijärkkäriin ja rahanmeno on sen jälkeen huimannut, mutta muuten olen kaikinpuolin erittäin tyytyväinen vaihdokseen. Tosin vaimo kaipailee nyt sellaista pienempää pokkaria näppäilykameraksi.
-
Pokkarista siirtyminen Canon 10D:n käyttäjäksi on ollut ainakin minulle positiivinen kokemus. Kamera tekee kaiken niinkuin pitää, on nopea ja helpompi jopa käyttää kuin Sonyn digipokkari. Tarkennus on uskomattoman nopea ja menu-valikko koko ajan käden ulottuvilla.
Minä jätin entisen kameran vaimolleni.
Minä jätin entisen kameran vaimolleni.