digicamera.netin Vinkit-osiossa uusi kirjaesittely:
Scott Kelby: Photoshop CS edistynyt käyttö
Kokeilin myös muutamien ohjeiden toimivuutta käytännössä ja laitoin esille kahdeksan esimerkkikuvaa.
Kirjaesittelyssä Scott Kelbyn Photoshop CS ...
-
- Site Admin
- Viesti:
-
Mielenkiintoinen referaatti.
"Kohdistustehoste" näyttäisi olevan "Maalatut reunat" ohella toimivin efekti. Ehkä ne näyttäisivät paremmalta tulostettuna.
Pitää käydä vilkaisemassa, josko jopa kirjastosta löytyisi.
"Kohdistustehoste" näyttäisi olevan "Maalatut reunat" ohella toimivin efekti. Ehkä ne näyttäisivät paremmalta tulostettuna.
Pitää käydä vilkaisemassa, josko jopa kirjastosta löytyisi.
Viimeksi muokannut ExC, Huhti 30, 2004 0 : 33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juha Makkonen
http://www.digislr.net
http://www.digislr.net
-
- Viesti:
Mulla on tuo eka scotin kirja "photoshop digikuvaajille" se on todella hyvä.
Mutta ei paljon uusi kirja sytyttänyt, ehkä luvut 1&2 sekä 6 voisi olla kiinnostavia? Muut taitavat olla enemmän kikkailuja ja kuvamanipulaatioita.
Tämä jää kyllä hankkimatta, kirjakaupassa käyn selailemassa jos muistan.
Itse odotan enemmän katrinin kirjaa "valokuvien korjailu ja viimeistely" sekä suomalaisten tekijöiden muotokuvaus kirjaa (docenco)
Mutta ei paljon uusi kirja sytyttänyt, ehkä luvut 1&2 sekä 6 voisi olla kiinnostavia? Muut taitavat olla enemmän kikkailuja ja kuvamanipulaatioita.
Tämä jää kyllä hankkimatta, kirjakaupassa käyn selailemassa jos muistan.
Itse odotan enemmän katrinin kirjaa "valokuvien korjailu ja viimeistely" sekä suomalaisten tekijöiden muotokuvaus kirjaa (docenco)
*Pro Mikko Laakso*
-
- Site Admin
- Viesti:
Minustakin se oli huomattavasti parempi. Sinällään en itse ole minkäänlaisten vinkki-kirjojen ystävä, vaan luen mielummin esim. ohjelman mukana tulevan manuaalin tai Bible-tyyppisen kirjan. Vinkkikirjojen vieroksuntani johtunee osittain siitä, että en koskaan lue koneen ääressä. Joka tapauksessa luin tuon Kelbyn Photoshop digikuvaajille -kirjan ja se oli mielestäni hyvä. Myös siitä löytyy esittely Vinkit-osiostamme.mikko kirjoitti:Mulla on tuo eka scotin kirja "photoshop digikuvaajille" se on todella hyvä.
Totta, Kelbyn uudesta kirjasta on turha etsiä mitään perustekniikoita valokuvien käsittelyyn. Se sisältää pelkkiä erikoistehosteita. Teksti- ja erikoistekniikoita kaipaavalle uskoisin siitä olevan hyötyä. Jos lukee myös jokaisen sivun Pikavinkit, niin silloin kirjan anti on jo huomattavasti suurempi. Ja tietysti kirjan anti riippuu ennen kaikkea siitä, miten hyvin pystyy lukemiaan tekniikoita soveltamaan uusissa tilanteissa. Pelkällä sokealla jäljittelyllä ei pitkälle pötkitä.mikko kirjoitti:Mutta ei paljon uusi kirja sytyttänyt, ehkä luvut 1&2 sekä 6 voisi olla kiinnostavia? Muut taitavat olla enemmän kikkailuja ja kuvamanipulaatioita.
Samat sanat.mikko kirjoitti:Itse odotan enemmän katrinin kirjaa "valokuvien korjailu ja viimeistely" sekä suomalaisten tekijöiden muotokuvaus kirjaa (docenco)
Armi Hölttö
www.digicamera.net
www.digicamera.net