raw-kuvat cd:lle

Kuvankäsittelyä, mitä vain
sininen4

raw-kuvat cd:lle

Viesti Kirjoittaja sininen4 »

Voiko raw-kuvat polttaa cd:lle ilman konvertointia? Vai onko kuvien "nouto" cd:ltä photoshoppiin helpompaa, jos on konvertoinut ne?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

kai ne nyt sinne voi laittaa. poltat samalla tavalla kuin jos polttaisit jpg-kuvia.

eli data-cd:nä jos jäi epäselväksi.
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

Suosittelen että laitat kuvistasi myös vaikka yhteen kansioon jpg kuvat.

On nopeampaa hakea kuvia jpg:nä kuin raw kuvia.
*Pro Mikko Laakso*
raamise

Viesti Kirjoittaja raamise »

mikko kirjoitti:Suosittelen että laitat kuvistasi myös vaikka yhteen kansioon jpg kuvat.

On nopeampaa hakea kuvia jpg:nä kuin raw kuvia.
raw tallennuksen lisäksi kannattaa polttaa jpg-versio, mutta vasta sitten kun kuvankäsittely on tehty.

minulla on ollut osasta kuvia tallennettuna myös tif versio joka on kuvankäsittelyn pohjana ja joskus olen polttanut myös sen (voi jatkaa kuvankäsittelyä myöhemmin).
seppo raami
sininen4

Viesti Kirjoittaja sininen4 »

Kiitos vinkeistä! PS:n käsittelyn pohjana olen pitänyt tiff-tiedotoja, koska niissä on enemmän (ymmärtääkseni) tietoa A3-kuviin. Vai olenko väärässä?
barcoder
Viesti:

Viesti Kirjoittaja barcoder »

Teoriassa pakkaamaton tiff on laadullisesti paras, mutta käytännössä jpeg max qualityä voit käyttää aivan kuten tiffiä. Olen viimeisen 8 vuoden aikana käyttänyt useita kymmeniä tuhansia kuvia erilaisiin käyttötarkoituksiin, lähinnä painotöihin, 90% kuvista on ollut jpeg-muotoisia. Olen muuttanut kuvan kokoja (joskus myös suuremmaksi), koskaan ei ole tullut eteen tilannetta että jpeg max quality ei olisi riittänyt laadullisesti.

Sehän puristaa tiedoston useimmiten selvästi pienempään tilaan ja näinollen soveltuu arkistointikäyttöön oikein hyvin.

ps. tiff:nhän voi myös pakata käyttämällä jpeg-algoritimia (ainakin photoshop 7:sta eteenpäin)
http://www.prepress.fi, petteri.paananen(miuku)prepress.fi
InDesign CS5 - julkaisun tekijälle (Docendo 2011)
Photoshop CS5 (Docendo 2010)
Suunnittele, toteuta ja julkaise (Docendo 2010)
Vastaa Viestiin