Missäköhän noiden käytettyjen EF 50mm/1.8 (versio I) hinnat liikkuu? II malliahan saa uutena sadan euron pintaan. Onko niillä merkittäviä eroja tuon metallikiinnityksen lisäksi?
-jl
Ef 50mm/1.8 versio I hinta?
-
- Viesti:
mk I :ssä on erilainen toteutus manuaalitarkennuksessa (huomattavasti parempi). myös objektiivin kiinnitys on metallinen ja objektiivi on muutenkin rakenteeltaan huomattavasti jykevämpi kuin muovista tehty mk II. Optisesti noissa mk I ja II malleissa ei ole käsittääkseni mitään eroavuuksia (joku voi korjata jos olen väärässä).
huuto.net:ssä noita mk I:iä näkyy ajoittain ja normaalisti hinta kipuaa 150-160e tietämille.
huuto.net:ssä noita mk I:iä näkyy ajoittain ja normaalisti hinta kipuaa 150-160e tietämille.
-
- Viesti:
Muistaakseni jossain oli maininta lievästä erosta I haitaksi optiikan osalta, mutta tämänkin olen vain lukenut jostain testistä, itselläni on tuo mk I.laite kirjoitti:mk I :ssä on erilainen toteutus manuaalitarkennuksessa (huomattavasti parempi). myös objektiivin kiinnitys on metallinen ja objektiivi on muutenkin rakenteeltaan huomattavasti jykevämpi kuin muovista tehty mk II. Optisesti noissa mk I ja II malleissa ei ole käsittääkseni mitään eroavuuksia (joku voi korjata jos olen väärässä).
Olen halvimmillaan nähnyt tuota tarjolla 90€ I versiota.