Objektiivi lintukuvauksiin
-
Objektiivi lintukuvauksiin
Olen hankkimassa objektiivia EF 100-400 f4-5.6 L IS USM lintukuvauksiin. Joku kuitenkin epäili sen sopivuutta D300:aan, koska pumppuzoomi toisi paljon pölyä kennoon. Onko kokemuksia?
-
- Viesti:
Hankkiessani digijärkkärin oletin, että pöly kennolla on pölyisten olosuhteiden ongelma. Kamera tuli marraskuun lopulla eikä ulkona ole todellakaan ollut pölyistä sen jälkeen. Kosteaa ilmaa, kirkasta kuulasta pikkupakkasta ja raikasta tuulta on kyllä ollut. Silti ei mennyt kahta kuukautta, kun piti jo pölyä poistella. Joillakin on ollut pölyä jopa uudessa kamerassa. Pölyä tulee siis joka tapauksessa, joten kai se zoomin käytön hyödyt ovat isompia kuin pölyn puhdistamisen lykkääntyminen viikolla.
-
- Site Admin
- Viesti:
Re: Objektiivi lintukuvauksiin
Kaipa huomasit Petrin kirjoittaman perusteellisen arvion tästä Canonin objektiivistasininen4 kirjoitti:Olen hankkimassa objektiivia EF 100-400 f4-5.6 L IS USM lintukuvauksiin. Joku kuitenkin epäili sen sopivuutta D300:aan, koska pumppuzoomi toisi paljon pölyä kennoon. Onko kokemuksia?
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... 3&start=30
Olen sitä muutaman kerran kokeillut, iso ja painavahan se on, mutta toiset ovat vielä isompia ja painavampia. Taidan myydä pois vanhan Canon 75-300 IS:n ja ostaa tämän mallin. Nykyisen linssin piirron pehmeys on ruvennut häiritsemään.
-
Kävin tänään ostamassa Akibasta kyseisen 100-400 objektiivin ihan sopuhintaan ja heti kotiin tultua otin muutaman kuvan. Tosi teräviä kuvia tuli vielä laskevan auringon aikaan. Linnut tosin olivat jo häipyneet maisemista.
Olisin ostanut vielä telejatkeen, mutta kokeiltuani sitä havaitsin, että autofocus ei toiminut ja se jäi vielä mietintään.
Onko kenelläkään kokemuksia telejatkeesta ko. objektiivin kanssa?
Olisin ostanut vielä telejatkeen, mutta kokeiltuani sitä havaitsin, että autofocus ei toiminut ja se jäi vielä mietintään.
Onko kenelläkään kokemuksia telejatkeesta ko. objektiivin kanssa?
-
http://www.fredmiranda.com/TipsPage/sininen4 kirjoitti:Kiitos vinkistä! Voisitko neuvoa minkälaisia pinnejä ja mihin ja kuinka ne teipataan?
Kohta 1) How to activate auto focus (AF), when using 1.4x or 2.0x teleconverters with f/5.6 or slower lenses.
1.4x telekonvertterilla saa vielä kohtuullisia kuvia, mutta 2x tuottaa jo aika pehmeää jälkeä, näin olen lukenut.