Halvahko laajakulma-adapteri yleiskierteillä? (miel 52mm)

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
nite
Viesti:

Halvahko laajakulma-adapteri yleiskierteillä? (miel 52mm)

Viesti Kirjoittaja nite »

Tässä nyt kameraa hankkiessa (ja pari jo ennalta ollessa, ainakin kohta) olen havainnut, että yleensä nuo pokkarit lähtevät tuosta 35mm eteenpäin, ja hyvin harvassa on alle, ja sittenkin tuohta tarvii lahjoittaa lisää kauppiaalle.

Kuten tuosta toisesta threadista voi lukea, olen mietiskellyt Canon PowerShot G5:n ja Nikon Coolpix 5400:n välillä. Hinnat halvimmillaan n. 650e ja 800e. Tuo on minun budjetissani jo aika paljon, joten taidan kallistua tuohon G5:een. Mutta sitten siihen pitäisi hankkia laajakulma linssi/adapteri (kummaksi noita pokkareissa sanotaan?), jolloin yhteishinta nousisi tietysti tuon 800e yli. Mutta kun noita entisiäkin on nyt PowerShot A40 ja tulossa G1, niin niilläkin olisi kiva laajemmalti saada kuvaa. Sitten sen laajakulman hinta/käyttö suhde olisi jo paljon parempi jos sitä voisi käyttää kaikissa kolmessa kamerassa. Kaikkiin PowerShotteihin on halvalla (10-30e) saatavissa 52mm adapteri.

Niin, pälätyksen jälkeen kysymys on siis:

Onko saatavilla ns. "joka kameraan sopivia" 52mm kierteellä olevia laajakulma (miel. 0.7x tai alle) adaptereita/linssejä, ja millä hinnalla. 150e saa jo Canonin oman, mutta josko noita saisi halvemmalla. Mitään ammattikuvausta tässä ei harjoiteta (kuten kameroista näkee :) joten sillä kuvan laadulla ei ihan niin hurjasti ole väliä, vähän tietysti, mutta vaan vähän.
Antti Vahtera
Uniluodonkatu 13
28880 Pori
antti@vahtera.org
044-3640202
--

http://www.nitesade.net