Kiinnostaa tai ei, kirjoitan kumminkin:
Innostuin digikuvauksesta vasta kun huomasin sen tuomat edut harrastukseni parissa. Harrastukseni on siis kuvankäsittely tietokoneella. On paljon helpompaa ottaa 10 kuvaa haluamastaan kohteesta ja siirtä ne samantien koneelle ja hyödyntää kuvat, kuin se että ottaisin filmille pari otosta kohteesta (pihi kun olen, en voi tuhlata filmiä :)) ja odottaa pari päivää että saisin kuvat teetettyä. Digikamera siis helpottaa jokapäiväistä harrastustani aika tavalla.. Etuna tuli myös se, että kuvan näkee heti räpsäisyn jälkeen, joten ei tarvitse joka kerta toivoa että kuva olisi tarkka jne. Esimerkkinä ensimmäinen kuva:
Otin itsestäni seisomassa seinää vasten 12 kuvaa, joista lopulta käytin kahta. Tarvitsin kuitenkin kaikkia kahtatoista kuvaa kun suunnittelin ja testasin pään korvaamista kädellä. Toisessa kuvassa täysin sama juttu.. Ennen kuin sain digikameran, etsin netistä sopivia kuvia aina pari tuntia, jonka jälkeen en jaksanut enää tehdäkään koko kuvaa. Tai sitten otin filmille muutaman kuvan ja totesin että ne eivät olekaan sopivia.
Tässä muutamia esimerkkejä mitä olen saanut aikaan:
http://liukumiina.com/2d/nohead.jpg
http://liukumiina.com/2d/antirap.jpg
http://liukumiina.com/2d/turtle.jpg
Viimeisen kuvan kilpikonna ei ole minun ottamastani valokuvasta, samoin ensimmäisen kuvan maisema. Kaikki muu on omaa materiaaliania.
Kuvankäsittelijän hyödyt
-
- Viesti:
Kuvankäsittelijän hyödyt
Viimeksi muokannut kaasu, Joulu 12, 2003 20 : 51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Site Admin
- Viesti:
Ihan mielenkiintoisia kuvia, mutta voisitko käyttää [img]-komennon sijasta [url]-komentoa. Lue alla oleva ohje. Jos viitsit, voit tietysti tehdä lisäksi pikkukuvat, jotka liität viestiketjuun [img]-komennolla ja sitten [url]-tagillä linkkaus suuriin kuviin.
Minäkin pidän kuvankäsittelystä ja sinällään on mukavaa saada tänne myös kuvamanipulaatioita nähtäväksi. Toivottavasti muutkin innostuvat esittelemään omia aikaansaannoksiaan.
Foorumin kuvalinkkauksen ohjeet:
[img]-koodia käytettäessä (jolloin kuva avautuu itse viestiin) kuvien leveys ei saisi ylittää 600 pikseliä.
Käyttäessäsi [img]-koodia ota huomioon kuvan tiedostokoko. Emme suosittele yli 100 kilotavun suuruisten kuvien linkkaamista viestiketjuun (kuva avautuu viestiketujuun), koska ne hidastavat sivun latautumista. Jos kuvan tiedostokoko ylittää 100K, käytä [img]-tagin sijasta tavallista linkkausta eli [url]-komentoa.
Minäkin pidän kuvankäsittelystä ja sinällään on mukavaa saada tänne myös kuvamanipulaatioita nähtäväksi. Toivottavasti muutkin innostuvat esittelemään omia aikaansaannoksiaan.
Foorumin kuvalinkkauksen ohjeet:
[img]-koodia käytettäessä (jolloin kuva avautuu itse viestiin) kuvien leveys ei saisi ylittää 600 pikseliä.
Käyttäessäsi [img]-koodia ota huomioon kuvan tiedostokoko. Emme suosittele yli 100 kilotavun suuruisten kuvien linkkaamista viestiketjuun (kuva avautuu viestiketujuun), koska ne hidastavat sivun latautumista. Jos kuvan tiedostokoko ylittää 100K, käytä [img]-tagin sijasta tavallista linkkausta eli [url]-komentoa.
Armi Hölttö
www.digicamera.net
www.digicamera.net
-
- Viesti:
-
- Site Admin
- Viesti:
-
- Viesti:
Kiitos. Itse ajattelin ruveta harjoittelemaan valokuvaamista heti kun saan hankittua hieman paremman kameran jne. Nyt tulee niin rumia kuvia että on paljon kauniimpaa kun oman pään tilalla on vaikkapa käsi ;)laite kirjoitti:Hienosti on muokattu :)
tätä on muuten huomattavasti mukavampi lukea nyt, kun nuo kuvat on url tageilla. Vaikka itse pyrin ottamaan kuvan sellaisena, ettei sitä tarvitse muokata jälkikäteen, niin arvostan kyllä kovin paljon niitä jotka jaksavat ja osaavat tehdä tuollaisiakin kuvia.