Canon Zoom Telephoto EF 70-200mm f/2.8L IS Image Stabilizer
-
Canon Zoom Telephoto EF 70-200mm f/2.8L IS Image Stabilizer
Minulle on suositeltu Canon Zoom Telephoto EF 70-200mm f/2.8L IS Image Stabilizer USM Autofocus -linssiä. Hinta halvimmillaan on nettikauppoja selaillessani 1560 dollaria. Koska hankinta on hintava kysynkin, onko kenelläkään vinkkiä halvemmasta yhtä hyvästä linssistä (siinä pitää olla kuvanvakaaja).
Kiitos vinkeistä, jos niitä löytyy.
-
- Viesti:
Muista lisätä hintaan myös tullausmaksu ja verot mitä joudut maksamaan objektiivin saapuessa suomeen.
"Muista että jos ostat tavaran USA:sta, niin joudut maksamaan tullin ja ALV:n tuodessasi tavaran Suomeen."
eli 22% hintaan lisää + muut kulut.
http://koti.welho.com/jmaula/USAostos.html
"Muista että jos ostat tavaran USA:sta, niin joudut maksamaan tullin ja ALV:n tuodessasi tavaran Suomeen."
eli 22% hintaan lisää + muut kulut.
http://koti.welho.com/jmaula/USAostos.html
-
Niin ja vielä lisäykseksi että tuo lisä laskutetaan tuotteen hinnasta JA postikuluista, ja tullimaksu on sitten 3,5%... Kuitenkin objektiiviostokset tulee useammin halvemmiksi jenkeistä.laite kirjoitti: eli 22% hintaan lisää + muut kulut.
Alkuperäiselle postaajalle:
Tuo on mahtava objektiivi (ei linssi terveisiä pilkunn**** ry:stä), mutta oletko aivan varma että tarvitset tuollaisen ammattilaisobjektiivin?
sillä kyllä l-lasit on normaaleja parempia, mutta usein aloittelija kyllä pärjää reilusti vähemmälläkin... mutta tottakai rahalla saa ja hevosella pääsee...
itse esim olen ostelemassa sigma 180 macro 1:1/3,5 objektiiviä, 550 erkkiä saksasta (saksasta tilatessa ei tarvita maksaa sitten muuta kuin postimaksu).
-
Kiitti kommenteista.
Olen vakavasti valokuvausta harrastava, ja haluan siksi laatua kuviini. Erityisesti lintujen ja muiden metsän asukkien kuvaaminen kiinnostaa.
Mietiskelen parhaillaan matkaa Saksaan. Onko jollakin siellä tiedossa edullinen ostospaikka linsseille? Ehkä silloin voin tuoda objektiivin mukanani ilman tulleja ym. maksuja.
Olen vakavasti valokuvausta harrastava, ja haluan siksi laatua kuviini. Erityisesti lintujen ja muiden metsän asukkien kuvaaminen kiinnostaa.
Mietiskelen parhaillaan matkaa Saksaan. Onko jollakin siellä tiedossa edullinen ostospaikka linsseille? Ehkä silloin voin tuoda objektiivin mukanani ilman tulleja ym. maksuja.
-
Käsittääkseni tullimaksu objektiiveille on 6,70%. Tämän ainakin itse maksoin objektiivista noin viikko sitten. Ja vielä se asia, että tulli otetaan verojen lisäyksen jälkeen.Gillis kirjoitti:tullimaksu on sitten 3,5%...
((1560+30)*1,22)*1,067 = 2069,8 dollaria eli 1737,9 euroa. On se vain hyvä, kun tuo euro on nykyään noin vahva verrattuna dollariin. Vielä jokunen aika sitten olisi hinta ollut noin 2000 euroa :).
-
- Site Admin
- Viesti:
Re: Canon Zoom Telephoto EF 70-200mm f/2.8L IS Image Stabili
http://www.akiba.fi/ on myynyt lintuharrastajille monta ns. pumppuzoomia eli siis tätä Canon Zoom Telephoto EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM Autofocus 1.690 euroa. Jotkut ovat huolissaan sisälle menevästä pölystä, mutta useamman vuoden saa tältä osin olla kaiketi rauhassa. Ja saahan sen sitten puhdistettua. Kuvanlaatu ei tietenkään vastaa kysymääsi, mutta onhan tällä polttovälikin kaksinkertainen.sininen4 kirjoitti:Minulle on suositeltu Canon Zoom Telephoto EF 70-200mm f/2.8L IS Image Stabilizer USM Autofocus -linssiä. Hinta halvimmillaan on nettikauppoja selaillessani 1560 dollaria. Koska hankinta on hintava kysynkin, onko kenelläkään vinkkiä halvemmasta yhtä hyvästä linssistä (siinä pitää olla kuvanvakaaja).
-
Tuo on varmaan juuri sellainen ihan hyvä kohtuuhintainen vaihtoehto.MattiH kirjoitti:http://www.akiba.fi/ on myynyt lintuharrastajille monta ns. pumppuzoomia eli siis tätä Canon Zoom Telephoto EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM Autofocus 1.690 euroa.sininen4 kirjoitti:Minulle on suositeltu Canon Zoom Telephoto EF 70-200mm f/2.8L IS Image Stabilizer USM Autofocus -linssiä. Hinta halvimmillaan on nettikauppoja selaillessani 1560 dollaria. Koska hankinta on hintava kysynkin, onko kenelläkään vinkkiä halvemmasta yhtä hyvästä linssistä (siinä pitää olla kuvanvakaaja).
Mutta sitten on myös tämä:
Sigma AF 80-400mm / 4,5-5,6 EX OS UUTUUS Hinta: 1570.00 eur (Telefoto.fi)
- OS = Sigman versio kuvanvakaajasta
- ei "pumppuzoom" kuten Canonin vastaava vaan "normaali"
tarkennusrengas
- ei sisällä Sigman HSM-tarkennusmoottoria (Canonissahan on USM)
tai
Canon EF 75-300 / F4-5,6 IS USM Kuvanvakaimella. 625.00 eur (Telefoto.fi)
Itse kuvasin vuoden Canon D60:n + Sigman 70-200/2.8 HSM:n kanssa ja nyt sitten Canon 10D:llä ja siinä Canonin EF 70-200/2.8 IS L UMS, eipä tarvitse enää "koskaan" muuta perustelezoomia. Se on nyt ja tulevaisuudessa upea zoom ja pitkäikäinen hankintana ja käytössä. En kyllä olisi Sigmaakaan pois vaihtanut kuvanlaadun takia, IS vain tekee Canonin vastaavasta "täydellisen".
- mazai
-
- vaikuttaisi olevan tulossa myyntiin jatkuvasti "next month", eli milloinhan tuota oikeasti kaupan hyllyltä saa.mazai kirjoitti: Mutta sitten on myös tämä:
- OS = Sigman versio kuvanvakaajasta
- ei "pumppuzoom" kuten Canonin vastaava vaan "normaali"
tarkennusrengas
- ei sisällä Sigman HSM-tarkennusmoottoria (Canonissahan on USM)
-
En osaa tietenkään tuohon vastata, mutta kyllä kai nuo myyntiin tulee ennen pitkää... tai vähän sen jälkeen.ArtoH kirjoitti:- vaikuttaisi olevan tulossa myyntiin jatkuvasti "next month", elimazai kirjoitti: Mutta sitten on myös tämä:
milloinhan tuota oikeasti kaupan hyllyltä saa.
- mazai
-
Siis jos Saksasta meinaat ostaa, niin ei tulleista tarvi välittää, mutta ensimmäisessä viestissä oli hinta dollareissa, eli jos ostat EU:n ulkopuolelta, tulee hintaan lisätä tullit ym..sininen4 kirjoitti:Kiitti kommenteista.
...
-
Espanjasta löytyisi tuollainen liike http://www.fotoganga.com/
CAN-306052 70-200/2.8 L IS USM CANON 1.506,00 €
CAN-731 70-200/2.8 USM EF-L CANON 991,00€
Espanja on EU-maa, joten tulleja/veroja ei tulisi. Minulla ei sitten ole mitään kokemusta ko. kaupasta - nimi tuli vain esiin eräällä toisella keskustelupalstalla..
CAN-306052 70-200/2.8 L IS USM CANON 1.506,00 €
CAN-731 70-200/2.8 USM EF-L CANON 991,00€
Espanja on EU-maa, joten tulleja/veroja ei tulisi. Minulla ei sitten ole mitään kokemusta ko. kaupasta - nimi tuli vain esiin eräällä toisella keskustelupalstalla..
-
Kiitos vinkistä. Kävin tavaamassa espanjankielisen sivuston ja sieltä linssi löytyi. On aika hämmästyttävää, että heillä ei ole englanninkielistä sivustoa.
Taitaa olla halvin canonin 70-200 IS -linsseistä. USA:sta tilaten joutuu näennäisesti halvan hinnan päälle lisäämään lähes 30 % alvia ja tulleja.
Mistä sivustosta löysit linkin?
Taitaa olla halvin canonin 70-200 IS -linsseistä. USA:sta tilaten joutuu näennäisesti halvan hinnan päälle lisäämään lähes 30 % alvia ja tulleja.
Mistä sivustosta löysit linkin?
-
- Site Admin
- Viesti:
Äkkinäinen Google-käännös englantiin käsittääkseni kertoo, että eivät toimita muihin EU-maihin kuin ennakkomaksulla. Käännöksestä olin ymmärtäväni, että hintaan sisältyy ALV.
Tuollaiseen hintaan eli siis 1.506 euroon ostaisin heti Canonin 70-200/2.8 L IS USM -objektiivin. Rahoja en kuitenkaan etukäteen laita minkään firman tilille, kun kyse on näin isoista summista.
Tuollaiseen hintaan eli siis 1.506 euroon ostaisin heti Canonin 70-200/2.8 L IS USM -objektiivin. Rahoja en kuitenkaan etukäteen laita minkään firman tilille, kun kyse on näin isoista summista.
Viimeksi muokannut MattiH, Marras 26, 2003 4 : 22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Yritin kaverini vähäisellä espanjankielentaidolla lukea myös saitteja, mutta aluksi päätin kirjoittaa heille englanniksi. Katsotaan nyt tuleeko vastausta. Minulla on yksi espanjankielen opettaja -tuttu, jota voisin pyytää asioimaan puolestani, jos englanti ei onnistu.
Tai kyllä tässä joku keino vielä keksitään.
Tai kyllä tässä joku keino vielä keksitään.
-
- Site Admin
- Viesti:
http://babel.altavista.com/ voit syöttää tekstilohkon ja alhaalta sitten valitset espanja-englanti. Vaihtoehtoisesti laitat siihen www-osoitteen. Nuo toimitusehdot taisivat olla pop-ikkunassa, joten sen kääntämiseen käytin tekstilohkoa. Kysehän oli tästä espanjalaisesta fotoliikkeestä http://www.fotoganga.com/
-
- Viesti:
Kovin epäilyttävältä paikalta tuo Fotoganga vaikuttaa, hinnat ovat satunnaisesti kalliita tai liian edullisia objektiivista riippuen, esim:
Canon 28-135 IS - 650e (Saksassa 10% edullisempi)
Canon 24-70/2.8L - 1035e (Saksassa 60% kalliimpi)
Lisäksi 100-400 millinen Canoni näyttäisi lähtevän tarjoushintaan 0e :-)
En tilaisi itse.
Canon 28-135 IS - 650e (Saksassa 10% edullisempi)
Canon 24-70/2.8L - 1035e (Saksassa 60% kalliimpi)
Lisäksi 100-400 millinen Canoni näyttäisi lähtevän tarjoushintaan 0e :-)
En tilaisi itse.
-
www.irudi-foto.euskalnet.net/objetivos.htm tuolla näyttää kanssa tuon Canon 70-200/2.8 L IS USM:n hinta olevan kohdallaan.
-
Olen kirjoittanut molempiin espanjalaisiin nettifirmoihin ja vain jälkimmäisestä saanut vastauksen heti. Käytin MattiH:n vinkkaamaa kääntökonetta ja tällaiselta espanjankielinen vastaus näyttää englanniksi kääntökoneen mielestä.
Kyllähän siitä selvän saa.
Koska firmalla ei ole luottokorttimaksutapaa, toinen mahdollisuus lienee postiennakko. Onko kenelläkään kokemuksia siitä, voivatko kuriirifirmat välittää maksuja myyjälle?
Koska firmalla ei ole luottokorttimaksutapaa, toinen mahdollisuus lienee postiennakko. Onko kenelläkään kokemuksia siitä, voivatko kuriirifirmat välittää maksuja myyjälle?
-
- Viesti:
Terve,sininen4 kirjoitti:Olen kirjoittanut molempiin espanjalaisiin nettifirmoihin ja vain jälkimmäisestä saanut vastauksen heti. Käytin MattiH:n vinkkaamaa kääntökonetta ja tällaiselta espanjankielinen vastaus näyttää englanniksi kääntökoneen mielestä.
vastausta ei näkynyt, mutta eipä sillä. Kuriirifirmat voi toimittaa COD:llä. Ainakin UPS tekee näin AC-Fotosta tilattaessa tarpeeksi kallista tavaraa.
Homma toimii ihan OK, mutta UPS olisi voinut kertoa siitä, että kuriiri ei välttämättä halua ottaa vastaan suurta summaa rahaa ja että sen COD summan voi maksaa UPS:n tilille (tili suomessa) ennen kuriirin saapumista, jolloin paketin saa kuittia vastaan.
Niin ja jos käytät UPSia niin se kuriiri sitten haluaa tasarahan (jos siis suostuu ottamaan rahat vastaan). Ihan vinkkinä. :)
.Wagner
Balnea, vina, Venus corrumpunt corpora nostra. Sed vitam faciunt bvV.
Balnea, vina, Venus corrumpunt corpora nostra. Sed vitam faciunt bvV.