Konica minolta dimage g400, mielipiteitä?

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
S_ohvi

Konica minolta dimage g400, mielipiteitä?

Viesti Kirjoittaja S_ohvi »

Eli minulta löytyy tuollainen dimage g400 kamera. Olen harkinnut uuden kameran ostoa, mutta en edes tiedä että onko tuo (yleisesti ottaen) huono, että kannattaisko ostaa uuden, kun en kuitenkaan luultavasti osta järkkäriä? Olen katsellut tuota panan FZ7, onko se paljonkin parempi?

Kysyy tällainen kameroista tietämätön, joka on vasta äsken kiinnostunut valokuvaamisesta :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
N'Kognito

Re: Konica minolta dimage g400, mielipiteitä?

Viesti Kirjoittaja N'Kognito »

S_ohvi kirjoitti:Eli minulta löytyy tuollainen dimage g400 kamera. Olen harkinnut uuden kameran ostoa, mutta en edes tiedä että onko tuo (yleisesti ottaen) huono, että kannattaisko ostaa uuden, kun en kuitenkaan luultavasti osta järkkäriä? Olen katsellut tuota panan FZ7, onko se paljonkin parempi?

Kysyy tällainen kameroista tietämätön, joka on vasta äsken kiinnostunut valokuvaamisesta :)
Samaisen kameramallin alkuperäisellä Konica Digital Revio KD-420Z -nimellä omistavana sanoisin, että tuo on sinänsä ihan mainio pikkukamera, vaikka onkin viime aikoina jäänyt vähemmälle käytölle kun ykköskamerana on digijärjestelmä. Jos siitä puutteita pitää löytää niin näitä ovat:
  • suhteellisen vaatimaton polttovälialue, sekä laajakulma- että telepäässä kaipaa joskus lisämillimetrejä. Tuon Panasonic FZ7:n kaltaisista "superzoomeista" olisi tarjolla apuja ainakin telepäähän, mutta vastaavasti tämä lisää kameran kokoa.
  • megapikseleitä voisi ehkä olla enemmänkin, jotta olisi enemmän rajausvaraa. Sinänsä 4 megapikseliä kuitenkin riittää jo isompiinkin tulosteisiin (A4 ei nyt ainakaan ole mikään ongelma) ja lisäpikselit kasvattavat tiedostokokoja ja pokkareissa megapikseleiden lisäys kasvattamatta kennonkokoa tarkoittaa useimmiten lisää kohinaa.
  • edellämainittua kohinaa voisi suuremmilla ISO-arvoilla kuvattaessa olla vähemmän, jotta hämärässä kuvaus onnistuisi paremmin. Pokkaririntamalla tällä saralla Fujilla lienee tarjoa selkeitä parannuksia.
  • koko, lähinnä paksuus voisi olla aavistuksen pienempikin.
  • näyttö on nykystandardeilla aika pieni. Isompi lcd saattaisi kyllä sitten tarkoittaa hieman isompia mittoja ja/tai optisesta etsimestä luopumista.
  • ei kuvanvakainta. Monista uudemmista kameroista tälläinen tärähtäneiden kuvien määrää vähentävä etu löytyisi, Panasonicilla jopa kaikista nykymalleista.
  • ei vedenkestävä. Ei ole kuitenkaan parista pisarasta vielä hajonnut. Kilpaleivista malleista löytyisi kyllä parempaakin sääsuojausta, esim. Olympuksen µ-sarja ja Pentaxin vedenkestävät malli.
  • vaatimaton videokuvaus. Ei ole kyllä suuremmin minua haitannut, jos vakavamminhaluaisin videokuvausta harrastaa ostaisin joka tapauksessa varsinaisen videokameran.
  • niukahkot käsisäädöt ja niiden käyttöliittymä. Toki tässä Konica [Minolta]n pokkarissa on monta muuta pikkukameraa monipuolisemmat säädöt, mutta käyttöliittymä on aika hankala - ainakin jos vertaa järjestelmäkameraan... ;)
S_ohvi

Viesti Kirjoittaja S_ohvi »

Oukkei, kun lisää vastauksia ei näytät tulevan, niin pitääkin varmaan mennä kameraliikkeeseen kysymään :)
Vastaa Viestiin