Extensis Portfolio

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
halvmi

Extensis Portfolio

Viesti Kirjoittaja halvmi »

Kertokaapa minulle Extensis Portfolio ohjelmasta joilla kokemusta on. On hiukan hinnakas, vaikkakaan ei niin kallis kuin Photoshoppi tai Fotostation. Minua kiinnostaa kokemukset seiska versiosta ja tietysti näkemykset, tuoko kasi versio sellaisia uudistuksia, että se kannattaisi ostaa? olen kokeillut fotostationia (liian kallis) sekä canto cumulus 5.5 versiota (ei ollut kallis yhden käyttäjän lisenssi), mutta comulus tuntui liian jäykältä enkä oikein sitten älynnyt ohjelman logiikkaa tai sitten älysin enkä pitänyt siitä. Pystyykö portfolion seiskalla käsittelemään kuvien iptc-tietoja?
Toistaiseksi fujifani, macin fanittamisinto on alkanut jo hiipua;-)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
halvmi

Viesti Kirjoittaja halvmi »

Vastaankin itse itselleni. Siis portfolio on ihan hyvän tuntuinen ohjelma ja se tukee iptc määrityksiä ja ymmärtää exifiäkin. Raw-tiedostoja se ymmärtää kohtuullisesti eli Nikon on tuettuna. Ohjelman logiikka muistutti Cumulusta eli luodaan katalogi tietokantoja ja niitä voi pläräillä mielin määrin ja tallennella oheistietoa koskematta itse kuvamateriaaliin ilman eri kehoitusta. Totetus oli cumulusta parempi mielestäni. Se mikä ei ollut hyvää. oli ettei seiska versiota ole enää saatavilla vaan ainoastaan sen korvannut kasiversio:(
Toistaiseksi fujifani, macin fanittamisinto on alkanut jo hiipua;-)
Vastaa Viestiin