Panasonic FZ30 High Resolution Ultra Zoom
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Marras 07, 2005 20 : 39
- Paikkakunta: HELSINKI
Panasonic FZ30 High Resolution Ultra Zoom
Tässä Panasonic Lumix DMC-FZ30 nerokas kaava
8 megapixel and 12X optical zoom Leica DC Vario-Elmarit lens. Features 14 elements in 8 groups, including 3 aspherical lenses and one ED (extra-low dispersion) lens . (35mm eq. 35-420mm)
+
MEGA O.I.S. (optical image stabilizer) toimii kahden elektronisen gyron avulla 4000 hz taajudella. Laukaistaessa servot säätävät äärimmäisen nopeasti keskimmäisiä linssejä tervävöittäen kuvat.
+
Käsivaralta kuvattuna esim. 35mm eq. 420mm zoom > 1/8 sec f 3.7 onnistuvat mainiosti.
+
Käsintarkenuksessa etsimen keskiosaan tulee palkki missä takennettava kohde näkyy voimakkasti suurennettuna.
+
Kuvattuasi saat näppäimen painalluksella kuvan LCD näytölle.
Kahvan etupuolella ole säätöpyörä suurentaa kohteen 4, 8 tai 16 kertaiseksi ja menuvalikon painikkeilla liikut ilmansuuntien mukaastii.
=
High Resolution Ultra Zoom
-----------------------------------------------------------------
Muita mainittavia ominaisuuksia
A.) Etsimen korkealuokkainen resolutio. (235 000)
B.) Auto focus ja viisi eri modea.
C.) Ulkoinen LCD (235 000) näyttö käännettävissä 180/120 astetta
D.) Tasapainoinen kädessä ja hyvät monipuolisen valikon käyttöpainikkeet.
E.) Päällä järjestelmäkameroista tuttu valotuksen valintakiekko
F.) Käyttöä helpottavat objektiivin kehältä säädettävät mekaannen zoom ja käsitarkennus.
G.) Kiinteä objektiivi suojaa linssielementtejä ja ulkomitta on aina vakio.
H.) Suotimet 55mm. Vastavalosuoja pikakiinnityksellä.
I.) Laajakulma conversion lens 35mm eq. 24,4mm
J.) Ulkoisen salaman käyttömahdollisuus.
K.) Li-ion akut
-----------------------------------------------------------------
Oikealla käytöllä Panasonic Lumix DMC-FZ30 Noise/kohina on ongelmaton.
Pieni ja kevyt kamera pitkällä polttovälillä on aina kompromissi ja monipuolinen käyttö saattaa vaatia ulkopuolista automaattisalamaa
Miten usein esitettyyn kysymykseen kohinasta voisi vastata?
Jotta se voitaisiin kokonaan poistaa:
1). Tarvitaisiin ensin suurempi kenno ja lisää valovoimaa.
2). Tämä johtaisi tilanteeseen että optiikan pituus kasvaisi ja valovoiman tarve laajentaisi linssin halkaisijaa.
3). Jotta tämä toteutuisi kameran runkoakin tasapainon myötä joudutaan kasvattamaan.
Lopputuloksena olisi epäkäytännöllinen, raskas ja kallis kamera.
--------------------------------------------------------------------------
Panasonic Lumix DMC-FZ30 on näppärä kamera kätevälle käyttäjälle.
Ystävällisin terveisin
//purjehtija
8 megapixel and 12X optical zoom Leica DC Vario-Elmarit lens. Features 14 elements in 8 groups, including 3 aspherical lenses and one ED (extra-low dispersion) lens . (35mm eq. 35-420mm)
+
MEGA O.I.S. (optical image stabilizer) toimii kahden elektronisen gyron avulla 4000 hz taajudella. Laukaistaessa servot säätävät äärimmäisen nopeasti keskimmäisiä linssejä tervävöittäen kuvat.
+
Käsivaralta kuvattuna esim. 35mm eq. 420mm zoom > 1/8 sec f 3.7 onnistuvat mainiosti.
+
Käsintarkenuksessa etsimen keskiosaan tulee palkki missä takennettava kohde näkyy voimakkasti suurennettuna.
+
Kuvattuasi saat näppäimen painalluksella kuvan LCD näytölle.
Kahvan etupuolella ole säätöpyörä suurentaa kohteen 4, 8 tai 16 kertaiseksi ja menuvalikon painikkeilla liikut ilmansuuntien mukaastii.
=
High Resolution Ultra Zoom
-----------------------------------------------------------------
Muita mainittavia ominaisuuksia
A.) Etsimen korkealuokkainen resolutio. (235 000)
B.) Auto focus ja viisi eri modea.
C.) Ulkoinen LCD (235 000) näyttö käännettävissä 180/120 astetta
D.) Tasapainoinen kädessä ja hyvät monipuolisen valikon käyttöpainikkeet.
E.) Päällä järjestelmäkameroista tuttu valotuksen valintakiekko
F.) Käyttöä helpottavat objektiivin kehältä säädettävät mekaannen zoom ja käsitarkennus.
G.) Kiinteä objektiivi suojaa linssielementtejä ja ulkomitta on aina vakio.
H.) Suotimet 55mm. Vastavalosuoja pikakiinnityksellä.
I.) Laajakulma conversion lens 35mm eq. 24,4mm
J.) Ulkoisen salaman käyttömahdollisuus.
K.) Li-ion akut
-----------------------------------------------------------------
Oikealla käytöllä Panasonic Lumix DMC-FZ30 Noise/kohina on ongelmaton.
Pieni ja kevyt kamera pitkällä polttovälillä on aina kompromissi ja monipuolinen käyttö saattaa vaatia ulkopuolista automaattisalamaa
Miten usein esitettyyn kysymykseen kohinasta voisi vastata?
Jotta se voitaisiin kokonaan poistaa:
1). Tarvitaisiin ensin suurempi kenno ja lisää valovoimaa.
2). Tämä johtaisi tilanteeseen että optiikan pituus kasvaisi ja valovoiman tarve laajentaisi linssin halkaisijaa.
3). Jotta tämä toteutuisi kameran runkoakin tasapainon myötä joudutaan kasvattamaan.
Lopputuloksena olisi epäkäytännöllinen, raskas ja kallis kamera.
--------------------------------------------------------------------------
Panasonic Lumix DMC-FZ30 on näppärä kamera kätevälle käyttäjälle.
Ystävällisin terveisin
//purjehtija
Viimeksi muokannut purjehtija, Joulu 18, 2005 20 : 26. Yhteensä muokattu 24 kertaa.
Graafinen kuvanvalmistus ja 4-värierottelut hanskassa vuodesta 1972.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
-
- Viestit: 865
- Liittynyt: Syys 19, 2003 23 : 35
- Paikkakunta: Pornainen
Mikäs tässä on ideana, johan FZ30 on puhuttu pariin kertaan läpi?
Ei siinä mitään onhan tuo FZ30 varmasti tämän hetken paras ultrazoom,
vihdoin saivat siihen niitäkin ominaisuuksia jota jo FZ10:iin tuli aikoinaan kinuttua.
Elektroninen kuvanvakain kuulostaa aika pahalta näin äkkiseltään,
optinen kuvanvakain kun on oikea termi kuvaamaan FZ30 kuvanvakainta.
Ei siinä mitään onhan tuo FZ30 varmasti tämän hetken paras ultrazoom,
vihdoin saivat siihen niitäkin ominaisuuksia jota jo FZ10:iin tuli aikoinaan kinuttua.
Elektroninen kuvanvakain kuulostaa aika pahalta näin äkkiseltään,
optinen kuvanvakain kun on oikea termi kuvaamaan FZ30 kuvanvakainta.
Viimeksi muokannut Shred, Marras 08, 2005 2 : 06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Marras 07, 2005 20 : 39
- Paikkakunta: HELSINKI
Moi!Shred kirjoitti:Mikäs tässä on ideana, johan FZ30 on puhuttu pariin kertaan läpi?
Elektroninen kuvanvakain kuulostaa aika pahalta näin äkkiseltään,
optinen kuvanvakain kun on oikea termi kuvaamaan FZ30 kuvanvakainta.
Tulin tänään ensimmäistä kertaa foorumin sivuille.
Mitä tulee kuvanvakaimeen niin se toimii elektronisen gyron avulla 4000 hz taajudella ja ei todellakaan heiluta optisesti linssejä.
Diginörtti termistöni ei taida olla teidän fooruminne tasolla.
//purjehtija
Viimeksi muokannut purjehtija, Marras 08, 2005 6 : 36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Graafinen kuvanvalmistus ja 4-värierottelut hanskassa vuodesta 1972.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
-
- Viestit: 865
- Liittynyt: Syys 19, 2003 23 : 35
- Paikkakunta: Pornainen
Panasonicin FZ sarjassa kuvanvakaimet ovat todellakin "optisia",
eli optiikan liikkeellä kompensoidaan ylimääräinen tärinä pois kuvista.
Tietenkin elektroniikkaa on sitä optiikkaa liikuttaa, mutta kuitenkin.
Tästä myös panasonickin vakaimen nimi: MEGA O.I.S. (optical image stabilizer)
Elektroninen kuvanvakain taas on toteutettu käsittelemällä kennolta saatua dataa,
mikroprosessori seuraa kuvaa, havaitsee tärinän ja kompensoi sitä parhaansa mukaan.
Ps.
Tervetuloa foorumille
eli optiikan liikkeellä kompensoidaan ylimääräinen tärinä pois kuvista.
Tietenkin elektroniikkaa on sitä optiikkaa liikuttaa, mutta kuitenkin.
Tästä myös panasonickin vakaimen nimi: MEGA O.I.S. (optical image stabilizer)
Elektroninen kuvanvakain taas on toteutettu käsittelemällä kennolta saatua dataa,
mikroprosessori seuraa kuvaa, havaitsee tärinän ja kompensoi sitä parhaansa mukaan.
Ps.
Tervetuloa foorumille
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Marras 07, 2005 20 : 39
- Paikkakunta: HELSINKI
Panasonic FZ30 High Resolution Ultra Zoom
Kiitos Shred.Shred kirjoitti:Panasonicin FZ sarjassa kuvanvakaimet ovat todellakin "optisia",
eli optiikan liikkeellä kompensoidaan ylimääräinen tärinä pois kuvista.
Tietenkin elektroniikkaa on sitä optiikkaa liikuttaa, mutta kuitenkin.
Tästä myös panasonickin vakaimen nimi: MEGA O.I.S. (optical image stabilizer)
Ps.
Tervetuloa foorumille
Puhutaan samasta asiasta.
Lisään aloitustekstiin:
MEGA O.I.S. (optical image stabilizer) toimii elektronisen gyron avulla 4000 hz taajudella joka laukaistaessa säätää sähköservoilla äärimmäisen nopeasti linssejä tervävöittäen kuvat.
Ystävällisin terveisin'
//purjehtija
Graafinen kuvanvalmistus ja 4-värierottelut hanskassa vuodesta 1972.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Marras 07, 2005 20 : 39
- Paikkakunta: HELSINKI
Panasonic FZ-30 ostajalle
Suositus Sinulle
Ostaessasi Panasonic FZ-30 kameran, sinun kannattaa ehdottomasti hankkia Panasonic PS-HFZ30 laukku.
Se on suuniteltu kameran valmistuksen yhteydessä tarkalleen rungon muotojen mukaisesti kuitenkin niin, että objektiivin suojaksi tulee ympäriinsä muotojäykkä joustovara.
Se ei suojaa kameraasi ainoastaan mekaanisilta kolhuilta vaan suljettuna myös tiivistää kameran ulkoiselta pölyltä, nesteiltä sekä haitallisesta kondensaatiolta kuljetuksen aikana (esim. lämmin-kylmä-lämmin).
Kameraa kuluttavat ja vikaannuttavat yleisesti ottaen vain virheellinen käyttö tai huoleton säilytystapa ja mahdollinen huolto-arvio on tuplaten kallimpi kuin tämä laukku.
Itse tein ostokseni Rajala Pro Shopissa ja sieltä löytyy kaikkea hyllytavarana.
Muistat vain "Panasonic PS-HFZ30"
//purjehtija
ps. pari tuhatta ruutua tullut otettua ja suu on vieläkin messingillä
Ostaessasi Panasonic FZ-30 kameran, sinun kannattaa ehdottomasti hankkia Panasonic PS-HFZ30 laukku.
Se on suuniteltu kameran valmistuksen yhteydessä tarkalleen rungon muotojen mukaisesti kuitenkin niin, että objektiivin suojaksi tulee ympäriinsä muotojäykkä joustovara.
Se ei suojaa kameraasi ainoastaan mekaanisilta kolhuilta vaan suljettuna myös tiivistää kameran ulkoiselta pölyltä, nesteiltä sekä haitallisesta kondensaatiolta kuljetuksen aikana (esim. lämmin-kylmä-lämmin).
Kameraa kuluttavat ja vikaannuttavat yleisesti ottaen vain virheellinen käyttö tai huoleton säilytystapa ja mahdollinen huolto-arvio on tuplaten kallimpi kuin tämä laukku.
Itse tein ostokseni Rajala Pro Shopissa ja sieltä löytyy kaikkea hyllytavarana.
Muistat vain "Panasonic PS-HFZ30"
//purjehtija
ps. pari tuhatta ruutua tullut otettua ja suu on vieläkin messingillä
Viimeksi muokannut purjehtija, Joulu 14, 2005 13 : 05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Graafinen kuvanvalmistus ja 4-värierottelut hanskassa vuodesta 1972.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: Joulu 09, 2003 12 : 04
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Marras 07, 2005 20 : 39
- Paikkakunta: HELSINKI
amazonmies kirjoitti:Purhehtija,
laitatko kuvan tuosta Panasonicin laikusta?
lähetä @-mail osoite privana niin pistän kuvan tulemaan.
//purjehtija
Viimeksi muokannut purjehtija, Marras 13, 2005 16 : 53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Graafinen kuvanvalmistus ja 4-värierottelut hanskassa vuodesta 1972.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Marras 07, 2005 20 : 39
- Paikkakunta: HELSINKI
Moi Jussi MJussi M kirjoitti:Dynax 7D + Minolta 100-400 tekee ton saman. Ai juu siinäkin on joku anti shake...
Paljon on vuodessa tekniikka kehittynyt.
Panasonic MEGA O.I.S. (optical image stabilizer) on täysin erillainen ratkaisu.
Vertailun vuoksi /ps. tietoa CCD shift-type Anti-Shake toiminnasta.
TerveisinShred kirjoitti:Panasonicin FZ sarjassa kuvanvakaimet ovat todellakin "optisia",
eli optiikan liikkeellä kompensoidaan ylimääräinen tärinä pois kuvista.
Tietenkin elektroniikkaa on sitä optiikkaa liikuttaa, mutta kuitenkin.
Tästä myös panasonickin vakaimen nimi: MEGA O.I.S. (optical image stabilizer)
Elektroninen kuvanvakain taas on toteutettu käsittelemällä kennolta saatua dataa,
mikroprosessori seuraa kuvaa, havaitsee tärinän ja kompensoi sitä parhaansa mukaan.
Ps.
Tervetuloa foorumille
//purjehtija
ps. Konica Minolta Maxxum 7D/Elektroninen kuvanvakain
Wednesday, 15 September 2004 06:00 GMT
Specifically designed to match the performance requirements of the camera’s large 6-megapixel CCD, the Maxxum 7D’s unique, built-in exclusive CCD shift-type Anti-Shake technology makes this new camera the first digital SLR to feature a body-integral Anti-Shake function. This system instantly and precisely shifts the CCD to compensate for camera motion. And it’s so effective photographers can shoot at shutter speeds up to three steps slower than what they could use without it. So even in low light, photographers can keep their images clean and sharp, free of the image-degrading noise that creeps in when they boost ISO sensitivity. And because the mechanism is integrated directly into the Maxxum 7D’s cameras body, it works with virtually any Maxxum AF lens – a major advantage for photographers when compared to bulky and expensive lens-based optical stabilization systems and software-based “digital correction systems” that can degrade image quality.
Graafinen kuvanvalmistus ja 4-värierottelut hanskassa vuodesta 1972.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
-
- Viestit: 705
- Liittynyt: Tammi 10, 2003 19 : 10
- Viesti:
Re: Panasonic FZ30 High Resolution Ultra Zoom
Kohtalaisen lähellä suomi24.fi:n tasoa liikutaan!purjehtija kirjoitti:Tässä Panasonic Lumix DMC-FZ30 nerokas kaava
//purjehtija
Hienoa!
Darkness is faster than light
http://huphoto.smugmug.com
http://huphoto.smugmug.com
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Marras 07, 2005 20 : 39
- Paikkakunta: HELSINKI
Moi
Tässä hyvä esittely FZ30 kokonaisuutena.
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz30/
yläosan valikosta eteenpäin sivut 1-18
//purjehtija
Tässä hyvä esittely FZ30 kokonaisuutena.
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz30/
yläosan valikosta eteenpäin sivut 1-18
//purjehtija
Graafinen kuvanvalmistus ja 4-värierottelut hanskassa vuodesta 1972.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Loka 30, 2003 9 : 06
Pikkasen tekis miel huutaa havuja P"#¤! jotenkin topicci lipsuu...
Muutoin kanssa ite aika tyytyväinen tohon kameraan, etenkin käynnistyksen nopeus on hieman toista kuin vanhassa digissä.
Ainut mikä harmittaa on säätöpyörien kankeus, manuaalimodella aukkoa ja valotusaikaa saa ihan tosissaan keskittyä säätämään, kun pyörät on jotenkin jäykän oloiset. Pitänee mennä punttikselle treenaamaan sormia.
Muutoin kanssa ite aika tyytyväinen tohon kameraan, etenkin käynnistyksen nopeus on hieman toista kuin vanhassa digissä.
Ainut mikä harmittaa on säätöpyörien kankeus, manuaalimodella aukkoa ja valotusaikaa saa ihan tosissaan keskittyä säätämään, kun pyörät on jotenkin jäykän oloiset. Pitänee mennä punttikselle treenaamaan sormia.
-
- Viestit: 198
- Liittynyt: Maalis 04, 2003 9 : 01
- Paikkakunta: Vantaa
Melkein jo tilasin
Onneksi luin arvostelun:
* Noise is even an issue at ISO 80, a real problem at ISO 400 or in very low light
* Very occasional exposure problems
* Max aperture at long end of zoom only F3.7
* Limited dynamic range, highlight clipping in JPEGs
* Pointless RAW converter produces worse results than JPEGs
* Focus at extreme telephoto sometimes hunts, occasionally misses
* Images can look a little soft viewed at 100%
Noisesta pääsin jo eroon enkä sitä takaisin halua ;)
Onneksi luin arvostelun:
* Noise is even an issue at ISO 80, a real problem at ISO 400 or in very low light
* Very occasional exposure problems
* Max aperture at long end of zoom only F3.7
* Limited dynamic range, highlight clipping in JPEGs
* Pointless RAW converter produces worse results than JPEGs
* Focus at extreme telephoto sometimes hunts, occasionally misses
* Images can look a little soft viewed at 100%
Noisesta pääsin jo eroon enkä sitä takaisin halua ;)
Jussi
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Marras 07, 2005 20 : 39
- Paikkakunta: HELSINKI
Moi Jussi M
Yksittäisen kameratestin loppuarvostelu on kuvaus kokonaisuudesta.
lähde:http://www.dpreview.com/reviews/panason ... page17.asp
Nyt kuitenkin lainasit suoraan vain kohdan
Conclusion - Cons
Tässä muut osat.
Conclusion - Pros
* Very high resolution and detail capture throughout the zoom range
* Sharp results
* Good, natural color
* Superb 12x optical zoom
* Effective image stabilization
* Excellent handling - much improved over the FZ20
* Comprehensive range of controls and improved control layout
* Very fast operation
* Well designed menu system
* Nice handling and control layout
* Easy to use
* Excellent screen
* Very usable EVF
* Autofocus illuminator
* Powerful flash
* Good battery life
* Program shift
* TIFF & RAW modes
* Improved movie modes
* Fast startup, fast focus
Overall conclusion
In many ways the FZ30 is everything the FZ20 could (and maybe should) have been, and Panasonic must be applauded for implementing a huge raft of handling and control improvements, as well as speeding up overall performance. On the other hand you cannot help but wonder how much better this camera would be with a less noisy chip - the 7MP Sony CCD used in models such as the SD500 springs to mind (not that Panasonic would be caught dead using a Sony sensor of course!).
On the positive side this is as near as you'll get to a digital SLR with the equivalent image-stabilized lenses, without the cost or bulk, though also without the low light capabilities. Handling and control particularly have been improved almost beyond recognition, and for this alone the FZ30 can be considered a worthwhile upgrade from its predecessor.
But if the FZ30 represents a quantum leap in terms of handling and control it is little more than a tiny step forward in terms of image quality. Yes, there's more detail, but there's also more noise and a less effective image stabilization system. If you want a camera that can beat all the 5MP super zooms (including the FZ20), you'll be happy, but if you actually need the additional pixels to produce larger prints you may well be disappointed - it simply isn't that much better. The one saving grace is that ACR (Adobe Camera Raw) is - with a little tweaking - capable of getting far more out of the FZ30's RAW output than either in-camera JPEGs or RAW files converted using the stunningly useless utility supplied in the box (we have heard rumors that Panasonic is working on a better RAW converter, let's wait and see).
So, in the end this is a camera that improves on its predecessor in almost every aspect, and one that makes most of the current crop of 5MP super zooms look like toys in comparison, but it's also one that is frustratingly disappointing for anyone looking for a significant improvement in image quality over the (admittedly class-leading) FZ20. Buy one for it's handling, control, features and sheer class, but don't buy one if you want much better image quality than an FZ20 in anything but very good light, as you simply won't get it. A stunning camera, but not a perfect one.
Yksittäisen kameratestin loppuarvostelu on kuvaus kokonaisuudesta.
lähde:http://www.dpreview.com/reviews/panason ... page17.asp
Nyt kuitenkin lainasit suoraan vain kohdan
Conclusion - Cons
Edellinen liittyy siis kokonaisuuteen jota ei tule yksittäisesti lainata.Jussi M kirjoitti:Melkein jo tilasin
Onneksi luin arvostelun:
* Noise is even an issue at ISO 80, a real problem at ISO 400 or in very low light
* Very occasional exposure problems
* Max aperture at long end of zoom only F3.7
* Limited dynamic range, highlight clipping in JPEGs
* Pointless RAW converter produces worse results than JPEGs
* Focus at extreme telephoto sometimes hunts, occasionally misses
* Images can look a little soft viewed at 100%
Noisesta pääsin jo eroon enkä sitä takaisin halua ;)
Tässä muut osat.
Conclusion - Pros
* Very high resolution and detail capture throughout the zoom range
* Sharp results
* Good, natural color
* Superb 12x optical zoom
* Effective image stabilization
* Excellent handling - much improved over the FZ20
* Comprehensive range of controls and improved control layout
* Very fast operation
* Well designed menu system
* Nice handling and control layout
* Easy to use
* Excellent screen
* Very usable EVF
* Autofocus illuminator
* Powerful flash
* Good battery life
* Program shift
* TIFF & RAW modes
* Improved movie modes
* Fast startup, fast focus
Overall conclusion
In many ways the FZ30 is everything the FZ20 could (and maybe should) have been, and Panasonic must be applauded for implementing a huge raft of handling and control improvements, as well as speeding up overall performance. On the other hand you cannot help but wonder how much better this camera would be with a less noisy chip - the 7MP Sony CCD used in models such as the SD500 springs to mind (not that Panasonic would be caught dead using a Sony sensor of course!).
On the positive side this is as near as you'll get to a digital SLR with the equivalent image-stabilized lenses, without the cost or bulk, though also without the low light capabilities. Handling and control particularly have been improved almost beyond recognition, and for this alone the FZ30 can be considered a worthwhile upgrade from its predecessor.
But if the FZ30 represents a quantum leap in terms of handling and control it is little more than a tiny step forward in terms of image quality. Yes, there's more detail, but there's also more noise and a less effective image stabilization system. If you want a camera that can beat all the 5MP super zooms (including the FZ20), you'll be happy, but if you actually need the additional pixels to produce larger prints you may well be disappointed - it simply isn't that much better. The one saving grace is that ACR (Adobe Camera Raw) is - with a little tweaking - capable of getting far more out of the FZ30's RAW output than either in-camera JPEGs or RAW files converted using the stunningly useless utility supplied in the box (we have heard rumors that Panasonic is working on a better RAW converter, let's wait and see).
So, in the end this is a camera that improves on its predecessor in almost every aspect, and one that makes most of the current crop of 5MP super zooms look like toys in comparison, but it's also one that is frustratingly disappointing for anyone looking for a significant improvement in image quality over the (admittedly class-leading) FZ20. Buy one for it's handling, control, features and sheer class, but don't buy one if you want much better image quality than an FZ20 in anything but very good light, as you simply won't get it. A stunning camera, but not a perfect one.
Viimeksi muokannut purjehtija, Marras 14, 2005 11 : 30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Graafinen kuvanvalmistus ja 4-värierottelut hanskassa vuodesta 1972.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Marras 07, 2005 20 : 39
- Paikkakunta: HELSINKI
Moi
Hyvä automaattiseti etäisyyden ja valotuksen mittaava ulkoinen salamalaite on verraton apu ja laajentaa näin kuvaus mahdollisuuksia.
Itselläni Nikon SB28DX toimii tässä tehtävässä moitteettomasti.
em. Automatiikan lisäksi siinä on salamapään zoomi 24-85mm
Hyvä automaattiseti etäisyyden ja valotuksen mittaava ulkoinen salamalaite on verraton apu ja laajentaa näin kuvaus mahdollisuuksia.
Itselläni Nikon SB28DX toimii tässä tehtävässä moitteettomasti.
em. Automatiikan lisäksi siinä on salamapään zoomi 24-85mm
Viimeksi muokannut purjehtija, Marras 14, 2005 14 : 25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Graafinen kuvanvalmistus ja 4-värierottelut hanskassa vuodesta 1972.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.