Sony dsc-f717 vai Nikon 5700 vai Minolta 7hi

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
rintalah

Viesti Kirjoittaja rintalah »

Olen ostamassa kameraa, mutta en tiedä minkä ostaisin.
Tuossa vaihtoehdot mitä olen miettinyt:

Voisiko joku auttaa valinnassa?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
krisu

Viesti Kirjoittaja krisu »

Joo ota vaan se Nikon 5700 ku kerran möit mulle sun vanhan ;)
jiiällä

Valinta

Viesti Kirjoittaja jiiällä »

5700/7i/717 -sarjan kameroista on ollut aika paljon kirjoittelua täällä saitilla. Kaikenkaikkiaan saitilla on tuhansia kirjoituksia. Ellet ole vielä katsonut mitä ruudun alareunan haku löytää noille tyypeille niin voisit ainakin kokeilla.

Kovin yleisluontoisiin kysymyksiin on "hankalaa" tai "mahdotonta" vastata eikä samoja asioita ihan helpolla viitsi lähteä kirjoittamaan moneen kertaan (ainakaan minä en viitsi). Pitäisi vähän olla selvitystä minkätyyppistä kuvailua on ajatellut ja mitkä kameroiden ominaisuudet tuntuvat tärkeiltä jne.

Itse olen ollut tyytyväinen 5700:een vaikka siinä on muutamia pikkuisiä "ilmiöitä". Varmasti nuo muutkin ovat ihan käypäisiä pelejä. Jotenkin niitä omia toiveita pitää luokitella ja katsoa mikä kamera noihin parhaiten istuu.

----

Lisäys: tämä säie onkin saitilla kolmeen eri kertaan ja toisessa versiossa on lukuisia vastauksia - näin ne vasta kun olin katsonut tätä. - Nikonilla on kuvattu vajaa 5.000 ruutua ja kyllä sen kanssa hyvin pärjää. Lähikuvausominaisuudet ovat erinomaiset - paras lähikuvausalue on zoomin keskialueella.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Tässä se pitempi, kirjoittakaahan siihen niitä vastauksia.

http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=2365

(alkuaan tämä sama kirjoitus oli erikseen Sony-, Minolta- ja Nikon -alueilla. Siirsin ne kaikki sattumanvaraisesti valitulle Sony-alueelle, jolloin ne kaikki olivat edes samalla alueella. Paras tapa lienee mielestäni se, että kirjoittaa alkuperäisen viestin jollekin kolmesta alueelle. Kahdelle muulle laittaa sitten linkin tuohon varsinaiseen viestiin. Niihin kahteen voi sitten laittaa saman otsikon, mutta tekstiksi vaikkapa, että "kirjoita vastauksesi tähän viestiin" ja sitten linkki siihen yhteen viestiin.

Poistin kolmannen viestin, jonne ei ollut vielä ehtinyt kertyä vastauksia).
Vastaa Viestiin