Olen vaihtamassa pöytäkoneeni kannettavaan tilanpuutteen takia ja muutenkin. Antakaahan merkki ja mallivaihtoehtoja millainen olisi hyvä. Toivomuksia ovat väh.15" näyttö, väh.512Mt muistia, kiintolevy >60Gt, tehokas näytönohjain kuvankäsittelyyn (128Mt), USB liittimiä (kolme).
Koneella käsittelen ja muokkaan ja säilytän pääasiassa valokuvia.
kannettava
-
- Viesti:
Kannettava
Itselläni on Fujitsu-Siemens Amilo D-8820 jossa P4-2,66Ghz prossu,
512MB, ATI Mobility Radeon 9000 64MB näytönohjain ja polttava CD-RW asema.Koneesta löytyy vain 2 USB liitäntää ja 1 Firewire.
Käytän tätä konetta pääasiassa kuvien tallentamiseen kun olen matkoilla, ainoa huono puoli on paino, reilut 3 kiloa.Muuten tuo
ATI näytönohjain on super hyvä, näyttöresoluutiona on 1400 x 1050.
En kyllä usko että ihan heti löydöt kannettavaa missä olis 128MB
näytönohjain, luulisin kyllä ton 64 MB riittävän(olen myös pelaillut kannettavalla eikä ole oluut minkään näköisiä ongelmia.
Jos käsittelet kuvia, nin suosittelisin kyllä säästämään vanhan kuvaputken jonka voit sitten laittaa kiinni tohon kannettavaan.
Läppärissä kun tuo näytön katselukulma on aika kapea ja kalibrointi on aika vaikeaa.
Petteri Kavonius
512MB, ATI Mobility Radeon 9000 64MB näytönohjain ja polttava CD-RW asema.Koneesta löytyy vain 2 USB liitäntää ja 1 Firewire.
Käytän tätä konetta pääasiassa kuvien tallentamiseen kun olen matkoilla, ainoa huono puoli on paino, reilut 3 kiloa.Muuten tuo
ATI näytönohjain on super hyvä, näyttöresoluutiona on 1400 x 1050.
En kyllä usko että ihan heti löydöt kannettavaa missä olis 128MB
näytönohjain, luulisin kyllä ton 64 MB riittävän(olen myös pelaillut kannettavalla eikä ole oluut minkään näköisiä ongelmia.
Jos käsittelet kuvia, nin suosittelisin kyllä säästämään vanhan kuvaputken jonka voit sitten laittaa kiinni tohon kannettavaan.
Läppärissä kun tuo näytön katselukulma on aika kapea ja kalibrointi on aika vaikeaa.
Petteri Kavonius
-
Kannettava
Kokemusta on Dell Inspiron 8100:sta, jossa on pitkälti samoja ominaisuuksia kuin Pettrik:n Fujitsussa. Mainitsemani Dell on ilmeisesti vähän vanhempi, joten P3/1GHz prossu ja nVidian näytönohjain ovat aiempaa vuosikertaa. Hyvin niilläkin on ehtinyt. Muuten varusteet ovat melko identtiset. 15"/1400x1050 näyttö on kannettavana juuri sopiva, mutta kuvankäsittelyssä putkinäyttö kannattaa ottaa päänäytöksi. Jos sellaista ei ole niin kannattaa ostaa joku hyvälaatuinen 19" näyttö vielä kun niitä saa. Kevyt telakka-asema helpottaa lähtemisiä ja tulemisia. Kiintolevytilan kasvatukseen/varmuuskopiointiin on ulkoinen 80 tai 120 Gt firewire tai usb2 levy ok - niin ne usb2:t piti hankkia pc-cardin muodossa.