Salama C-5050 kameraan

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
markkul

Salama C-5050 kameraan

Viesti Kirjoittaja markkul »

Olen pähkäillyt Canon G3:n ja Olympus Camedia C-5050 Zoom kameroiden välillä, kuten aika moni muukin näillä palstoilla. Lisäsalama olisi tarpeellinen. Jostain syytä Olympukseen tarjolla oleva malli FL-40 on hinnaltaan varsin korkea, saksassakin 440 €. Onko se hintansa arvoinen? Löytyykö halvempaa vaihtoehtoa?
Vertailun vuoksi canoniin saa varsin hyvän salaman Canon Speedlite 420 EX hintaan 250 €.

-Markku-
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
t.a

Viesti Kirjoittaja t.a »

Itse olen käyttänyt kaverilta saatua parikymmenvuotiasta Panasonic PE-280C salamaa ja hyvin toimii. Vanhoissa vääränmerkkisissä salamissa tärkeätä on ettei salamassa ole "ylimääräisiä" kontakteja, vaan vain yksi täsmäys keskellä jalkaa, ellei ole varma muiden kontaktien toiminnasta ja siitä etteivät nämä hajoita kameraa.
Zoomauksia, valotusautomatiikkaa ja muutahan ei tietenkään ole vaan oikea valotus on haettava testailemalla.

t.a
ArtoH

Viesti Kirjoittaja ArtoH »

Tietääkseni Metzin valikoimasta (kotisivulta Mecablitz-valikosta) pitäisi löytyä sopivia salamalaitteita ja SCA 3202 -adapteri Olympuksen kameroihin. Olympuksen 5050-kameraa sieltä ei vielä SCA-adapterihausta löydy, mutta vaikuttaisi olevan samanlainen kenkä kuin esim. E10:ssä, johon saa SCA 3202 -adapterilla liitettyä monia Metzin salamalaitteita, ja vieläpä tukien (lähes?) kaikkia kameran salamatoimintoja.

Jos Saksasta tilaaminen käy, niin Technikdirektissä näyttäisi olevan hyvä valikoima Metzin tuotteita.
mpmannin

yhteensopivuus?

Viesti Kirjoittaja mpmannin »

onko kellään tietoa mahdollisista sivuista tms. joissa oli yhteensopivuustaulukkoja? Itse olen myös hankkimassa 5050-kameraa, ja laatikossa on joku nikonin salama.

terveisin

Marko
Vastaa Viestiin