Kamerareppu
-
Kamerareppu
olisi kiva kuulla käyttökokemuksia edullisista kamerarepuista..kun noita nyt on 50-250e niin päätös on vaikea. Jalustalle olisi hyvä olla paikka vaikka en kyllä tiedä meneekö tuo "matkajalusta" (manfrotto 055clb) mihinkään reppuun..
-
Ostin tammikuussa Delsey -merkkisen kamerarepun. Törmäsin siihen Itäkeskuksen Clas Olssonilla. Kaipasin pientä reppua, johon mahtuu järkkärunko + pari objektiivia ja ehkä videokamera. Maksoi jotain viidenkympin paikkeilla. Löytö oli puhdas vahinko, olin ihan muuta ostamassa. Sen jalustatelineen tänän mallin saa kyllä virittää itse, mutta Delseyllä on kyllä olemassa toinen malli jossa se on. Ei vaan ollut nyt juuri hyllyssä.
On totta että nämä ns. kuuluisammat merkit maksavat paljon ja toinen ongelma on, että niitä ei tunnu pääsevän kovinkaan helpolla katsomaan. Nettikaupoista niitä tuntuu kyllä löytyvän, mutta on vähän riskipeli ostaa kun ei kuitenkaan ole sitä päässyt käsissä pitämään.
On totta että nämä ns. kuuluisammat merkit maksavat paljon ja toinen ongelma on, että niitä ei tunnu pääsevän kovinkaan helpolla katsomaan. Nettikaupoista niitä tuntuu kyllä löytyvän, mutta on vähän riskipeli ostaa kun ei kuitenkaan ole sitä päässyt käsissä pitämään.
-
Mie oon ostanut kaikki Lowepro-laukkuni Helsingin Kruunuhaasta, Telefoto-nimisestä puodista, jossa on mainio valikoima laukkuja varsin huokeaan hintaan vrt. muu Eurooppa.vnokka kirjoitti:On totta että nämä ns. kuuluisammat merkit maksavat paljon ja toinen ongelma on, että niitä ei tunnu pääsevän kovinkaan helpolla katsomaan. Nettikaupoista niitä tuntuu kyllä löytyvän, mutta on vähän riskipeli ostaa kun ei kuitenkaan ole sitä päässyt käsissä pitämään.
Laukkuja olen saanut tutkia ja käpistellä ihan vapaasti aina kun on uuden tarvetta ollut. Ja sitähän on ollut, klassinen kalustonkasvusyndrooma on ajanut loputtomaan laukkukierteeseen :) Nykyisellä repulla pitäisi kyllä tovi jos toinenkin pärjäillä. Muuten, ko. merkin isommissa repuissa (Pro Trekker, Photo Trekker, Nature Trekker) on jalustakiinnitys, joka on jopa ihan kohtalaisen hyvä.
-
Mulla on Lowepro Mini Trekker AW. Loistava reppu, joskaan ei kauhean laajalle setille sopiva, mutta minulle riittävä. Vakiosetti repussa mulla on runko, tele, laajis, pikkunen kiinteä, salama, piuhat ym. sälää. Usein mukana kulkee myös läppäri, sekä kameran että koneen laturi... Tilaa kyllä on ihmeen paljon, kun vähän asettelee. Hinta 110 € Itiksen Helioksessa. Ostin joskus puoli vuotta sitten...
-
Reppu
Minulla LowePron mini trekker classic, jonka kanssa reissattu melkoisesti, siihen ei koko setti mahdu, mutta en kaikkea raahaa mukanani reissuilla (nämä yleensä 300D kitti, EF28-105, EF50/1,8, Sigman 20/1,8 ja Sigman EF-500 Super salama, ja suodattimia ym. sälää).
Hyvää siinä on sen pienuus (käsimatkatavarana), keveys ja vaatimaton ulkonäkö, ollaan oltu sen kanssa sellaisissa paikoissa joissa kalliilta näyttävistä tavaroista pääsee helposti eroon ja sen tähden tulee pidettyä tiukempi ote repun hihnasta.
T.KKS62
Hyvää siinä on sen pienuus (käsimatkatavarana), keveys ja vaatimaton ulkonäkö, ollaan oltu sen kanssa sellaisissa paikoissa joissa kalliilta näyttävistä tavaroista pääsee helposti eroon ja sen tähden tulee pidettyä tiukempi ote repun hihnasta.
T.KKS62
-
millanen tuo jalustan kuljetuspaikka on?nenonen kirjoitti:Mulla on Lowepro Mini Trekker AW. Loistava reppu, joskaan ei kauhean laajalle setille sopiva, mutta minulle riittävä. Vakiosetti repussa mulla on runko, tele, laajis, pikkunen kiinteä, salama, piuhat ym. sälää. Usein mukana kulkee myös läppäri, sekä kameran että koneen laturi... Tilaa kyllä on ihmeen paljon, kun vähän asettelee. Hinta 110 € Itiksen Helioksessa. Ostin joskus puoli vuotta sitten...
tekkeekö sillä mitään?
Ei kenestäkään koskaan tule mitään.
-
- Viesti:
Ei se kolmijalan teline nyt mikään ihmeellinen ole mutta aika simppeli ja on kyllä ainakin mulla ajanut asiansa. Kolmijalkana mulla tossa on roikkunut Manfroton 141 + 144 ja jopa yllättävänkin hyvin pysynyt paikallaan.
Repun takana (jotkut sanovat että päällä, minusta se on takaosa kun repun ollessa selässä se osa osoittaa taaksepäin :-) ) alaosassa on siis tarroilla kiinni "läpyskä" joka avataan ja se jää roikkumaan taakse hieman reppua matalemmalle ja siinä on pieni avonainen tasku, johon tulee kaksi kolmijalan jaloista. Repun puolivälissä ja yläosassa on sitten joustavaa narua pikaklipsien kera joilla jalusta kiinnitetään niiltä kohdin. Itseäni hieman kummastuttaa tuo joustavan narun valinta noiden klipsien kaveriksi, miksei tuossa ole esim. samanlaista joustamatonta hihnaa säädön kera kuten esimerkiksi olka- ja vyötäröhihnoissa...olisi tukevampi. Kaiken lisäksi tuota nauhaa on ainakin mun käyttööni ihan liian paljon :-P Mut toimiipa tuo noinkin. Voisikin joskus katsella jos vaihtaisi tuohon sellaiset hihnat...
Repun takana (jotkut sanovat että päällä, minusta se on takaosa kun repun ollessa selässä se osa osoittaa taaksepäin :-) ) alaosassa on siis tarroilla kiinni "läpyskä" joka avataan ja se jää roikkumaan taakse hieman reppua matalemmalle ja siinä on pieni avonainen tasku, johon tulee kaksi kolmijalan jaloista. Repun puolivälissä ja yläosassa on sitten joustavaa narua pikaklipsien kera joilla jalusta kiinnitetään niiltä kohdin. Itseäni hieman kummastuttaa tuo joustavan narun valinta noiden klipsien kaveriksi, miksei tuossa ole esim. samanlaista joustamatonta hihnaa säädön kera kuten esimerkiksi olka- ja vyötäröhihnoissa...olisi tukevampi. Kaiken lisäksi tuota nauhaa on ainakin mun käyttööni ihan liian paljon :-P Mut toimiipa tuo noinkin. Voisikin joskus katsella jos vaihtaisi tuohon sellaiset hihnat...
-
Tuossapa olisi kuva, jossa Manfrotton 190 köytettynä Minitrekker AW -reppuun. Ihan hyvin on asiansa ajanut, tosin noi kiinnitysnarut voisivat olla vähän erilaisetkin.gerbera kirjoitti:millanen tuo jalustan kuljetuspaikka on?
tekkeekö sillä mitään?
-
tack så mycket
eli gyl mää niin ball gauhjan giitolline ole
luulenpa ostavani juuri tuollaisen. mini trekker aw;n
luulenpa ostavani juuri tuollaisen. mini trekker aw;n
Ei kenestäkään koskaan tule mitään.
-
http://www.maitolaituri.tv myy tuota Mini trekker AW:ta hintaan 88 euroa ja postikulut päälle, jos ei nouto syrjäkyliltä onnistu. ;) Edullisin tähän asti törmäämistäni paikoista.
-
Computrekker AW on myös näpsä. Mahtuu tarvittaessa läppäri mukaan, tai sit vaikka kunnon persiinalunen samaan lokeroon. (Osoitti tarpeellisuutensa jäisillä rantakivillä istuskellessa;)
Rakensin samaan reppuun näppärän termospullotelineen. Jäi tuo 70-200 VR:n kotelo käyttämättömäksi, niin nyt se palvelee termoksen kotelona. Tai saa siihen vaikka viskilekankin tarvittaessa. Vaan eihän sitä kuvauskeikoilla...
Rakensin samaan reppuun näppärän termospullotelineen. Jäi tuo 70-200 VR:n kotelo käyttämättömäksi, niin nyt se palvelee termoksen kotelona. Tai saa siihen vaikka viskilekankin tarvittaessa. Vaan eihän sitä kuvauskeikoilla...
Hah, perjantaina otettiin gerberan kanssa viskiä ja kuvattiin Turun keskustassa. Mikäs sen mukavampaa kuin katsella kaunista auringonlaskua ja nautiskella hyvää lämmikettä. Loppujenlopuksi olikin sitten tolkku täysin pois, mutta siitä saataisiin jo aivan toisenlainen tarina :Druubert kirjoitti:Tai saa siihen vaikka viskilekankin tarvittaessa. Vaan eihän sitä kuvauskeikoilla...
-