Kuvaan yleensä vallitsevassa valaistuksessa mutta joskus tulee eteen tilanteita ettei ilman salamaa pärjää. Tällä hetkellä omistan vain manuaalisen ulkoisen salaman, joten en tiedä mitään iTTL:stä tai muista hienouksista.
Mikä seuraavista malleista olisi hyvä hankinta D70:lle: Nikon SB-600, Sigma EF-500 DG ST vai Sigma EF-500 DG Super.
Mitä ominaisuuksia menetän jos hankin halvimman Sigman, entä mitä eroa on kalliimmalla sigmalla ja SB-600:lla? Kaikkia edellä mainittuja pystyy ilmeisesti käyttämään irrallisena D70:n sisäistä salamaan apuna käyttäen?
Salama viettäisi suurimman osan ajastaan irti kamerasta orjana mutta myös kameran salamakenkään saattaisin sen joskus kiinnittää. Tärkeää olisi myös mahdollisuus pystyä käyttämään sitä manuaalisena. TTL:ät ja muuthan aiheuttavat aina pienen viiveen?
Mikä salama D70:lle
-
SB-600 toimii ainakin hyvin
Minulla on ollut runsas kuukausi SB-600 ja olen käyttänyt sitä myös Lumiquest Pocket Bouncerin kanssa. Olen tyytyväinen tulokseen. Ostin Verkkokaupasta hintaan noin 310 euroa, muualta voi löytyä halvemmallakin.
-
- Viesti:
Ei TTL mitään mainittavaa viivettä aiheuta, mutta tuo langattomana käyttö kyllä. Kun pistää kiinni SC-17 piuhan niin SB-600 toimii huomattavasti nopeammin irti kamerasta kuin langattomana.
SB-600 maksoi Adoramassa $180 + postikulut $50 + alv + tulli. Tyytyävinen olen ollut. Sigmaa en edes harkinnut koska tuo on mielestäni kohtuullinen hinta Nikonin salamasta.
SB-600 maksoi Adoramassa $180 + postikulut $50 + alv + tulli. Tyytyävinen olen ollut. Sigmaa en edes harkinnut koska tuo on mielestäni kohtuullinen hinta Nikonin salamasta.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB