Error 02

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
miiina

Error 02

Viesti Kirjoittaja miiina »

Onko kenellakaan ollut ongelmia kuvien latauksessa koneelle? ostin kameran muutama paiva sitten, latasin pari kuvaa koneelle ja meni ok. Toisella kerralla kun yritin siirtaa kuvat koneelle, niin ilmoittikin error 02:a. Otin muistikorttia ulos ja laitin takaisin, mutta ei auttanut. Soitin liikkeeseen ja minulle neuvottiin lisaksi vioittuneiden kuvien poisto. Kameran selaustoiminnolla pystyn katsomaan 9 ensimmaista seka viimeisen. Valissa on 3 viallista. En saa naita millaan poistettua koska kamera menee erroriin niiden kohdalla ennenkuin ehtii tehda mitaan. Muistikortti on SanDisk 512MB.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kohan

Re: Error 02

Viesti Kirjoittaja kohan »

miiina kirjoitti: En saa naita millaan poistettua koska kamera menee erroriin niiden kohdalla ennenkuin ehtii tehda mitaan. Muistikortti on SanDisk 512MB.
Monet etten sanoisi suurin osa käyttää kortinlukijaa kuvien siirrossa kameralta tietokoneeseen. Kortinlukija on halpa ja kuvien siirto nopeaa ja täysin riippumaton eri kameravalmistajien kökköohjelmista. Auttaa todennäköisesti yllä mainittuun ongelmaan.
Japla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Japla »

Mulla tuli justiinsa äsken ihan sama. Muut kortit toimii ok, mutta Transcendin kortti jumittaa ja antaa err 02. Kun laitan sen ulkoiseen lukijaan koko lukija "kaatuu" ja katoaa käyttikseltä joten esmes sen formatointi ei oikein onnistu. Kortti on ollut varalla, hyvin vähällä käytöllä omassa muovikotelossaan.

Lähtee takuuhuoltoon / vaihtoon tänään.
Seppo K

Viesti Kirjoittaja Seppo K »

Äsken kuvatessani pakkasessa, kun kamera 300D yritti kirjoittaa kortille, niin heitti Error 2:en. Irroitin ja kiinnitin kortin, niin sen jälkeen toimi.
Jäi kysymysmerkiksi, mikä sen aiheutti?????
irma55

Sama juttu 20d:llä

Viesti Kirjoittaja irma55 »

Olin kuvailemassa reilun 15 asteen pakkasella kun sain saman virheilmoituksen. Rungon uudelleenkäynnistäminen poisti ongelman. Pakkasherkkyyttä?
PPi

Viesti Kirjoittaja PPi »

Viime talvena itselleni kävi myös vastaavasti 10D:n kanssa, en tosin muista oliko kysessä error 02 vai joku muulla numerolla. Kuitenkin uudelleen käynnistäminen auttoi ja sen koommin ei ole uudelleen ilmennyt, tiedä sitten mitä tuo oli.
Artists can color the sky red because they know it's blue. Those of us who aren't artists must color things the way they really are or people might think we're stupid.
JuhaM

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Minulla oli pretecin cf-kortti ja se heitti erroria 10D:ssä koko ajan. vaihdoin sen sandiskiin eikä ongelmasta ole ollut enää tietoa. Eli ainakin minun tapauksessa vika oli kortissa. Siihen ei tarvittu pakkasta, vaan virhettä tuli aina.

Olisko noissa halvoissa korteissa ongelmaa pakkasen kanssa? Minä olen ainakin kuvannut yli 30 asteen pakkasilla ilman mitään ongelmia.
PPi

Viesti Kirjoittaja PPi »

Tämä nimenomainen kortti itselläni oli muuten Sandisk ja pelannut myös n. -30 pakkasilla loistavasti ainakin Minoltan pokkarissa. Tässä järkkärin kanssa ilmenneessä virheilmoituksessa voi silti olla ettei ko. kortilla ollut asiaan osaa eikä arpaa, vaan mistäpä tuota selvität. Pakkasta ei kuitenkaan ollut kovin paljoa.
Artists can color the sky red because they know it's blue. Those of us who aren't artists must color things the way they really are or people might think we're stupid.
Vastaa Viestiin