Tervehdys.
Tässä ostin otsikon mukaisen Fuji Finepixin. Itse valokuvien laadussa ei minulla ole mitään valittamista, mutta videon ja pc-cam moodin kanssa kuva on auttamattoman tumma. Samaa vaivaa on myös tämän kameran sisarmalleilla.
Jos otan webcam ohjelmaan kuvaa kameralta, niin kaikki valot päällä ja loisteputkipöytälamppu kohdennettuna suoraan kohti saan kuvasta edes hiukan näkymään. Kaikki valokeilan ulkopuolella on tummaa. Säätöjä softat eivät anna tehdä ja kamerassa webcamilla ei säätöä olekaan. Päivällä ulkovalon voimakaan ei riitä sisäällä, jos verhot ovat auki. Ulkona en ole kokeillut, mutta siellä tilanne voi olla jopa kelvollinen.
Koska Fujin asiakaspalvelusta ei sähköpostitse ainakaan ole apua, niin kyselen täältä. Asiakaspalvelu ilmoitti lyhyesti sen olevan "ominaisuus".
Onkos kenelläkään keinoja ohjelmalliseen kuvan muokkaukseen webcamin kuvanpäivityksen välille? Koska tiedostoina ne tulevat kovalevylle, josta ne softa ohjaa portin(en muista minkä) kautta www-sivulle. Jos tähän väliin saisi kontrasti ja kirkkaussäädön olisi kuva jo parempi. Satunnaiseen web-cam käyttöön ei tarvitsisi omaa kameraa ja kuitenkin kuva on laadultaan muuten hyvä, valo puuttuu vain.
Mahdollisia ehdotuksi otetaan vastaan.
T: Mika
Fuji Finepix 2600 zoom ja videon tummuus.
-
-
Samaa vikaa
Itselläni on myös sama Fujin kamera ja on myös samat ongelmat. En ole käyttänyt pccam toimintoa. Näyttö on tumma jos vaikka yrittää sisällä ottaa kuvia ni on vaan erittäin vaikeeta saada mitään selvää näytöstä. Sama ulkona jos on vähän hämärää niin kuvia ei voi ottaa. Tummuus haittaa itseani ainakin tosi paljon. Kaikkia vähän hämärässä otettuja kuvia pitää kirkastaa koneella. Ja kuvan laatu kärsii. Videoa ei voi normaali valossa sisällä ottaa ollenkaan. Samoin loisteputkivalossa on todella huono kuvata tällä kameralla. Itse en ole kysynyt mistään mutta on ollu mielessä lähettää takuuseen ja sanoa asiasta.
T:Antti Nenonen
nenonen87@jippii.fi
T:Antti Nenonen
nenonen87@jippii.fi