Mistä kennonpuhdistustarvikkeet?

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Justus

Mistä kennonpuhdistustarvikkeet?

Viesti Kirjoittaja Justus »

Löytyykö suomesta ja mitä välineitä yleensä käytätte?

edit: Huomasin tuossa jälkikäteen aihetta käsittelevän viestin, mutta olkoon nyt tässä...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
wille

Ilmaa pullotettuna

Viesti Kirjoittaja wille »

Itse käytän 10D:ssä Rajala Pro Shopista 15 euron hintaan (halvemmallakin saa) hankkimaani paineilmapulloa. Prujautan kennolle pienen pyrähdyksen ilmaa jonkin etäisyyden päästä. Suoraan kennolle ei kannata näet suoraan pistää kaikkia pullon paineita. Vaarana on myös, että pullosta voi pitkän ruiskautuksen aikana lentää kosteutta kennolle ja tämä ei ole kovin suotavaa.

Aluksi en ollut uskoa painepullon tehoon, mutta kun sinne sisään pienen pruuttauksen paineilmaa päästää, niin ei näy pölyä enää mailla eikä halmeilla. Suosittelen.

Mutta pitää vielä todeta, että eipä sinne kennolle oman kokemuksen mukaan kovin helposti sitä pölyä saa kuskattua. Itse olen tehnyt paineilmalla lähinnä ennaltaehkäisevää työtä, eli kun kameran sisään katsoessa on peilissä tai objektiivin kiinnitysrenkaiden läheisyydessä näkynyt pölyä, niin olen huiskauttanut ne pois.