Otin koekäyttöön DXO PhotoLab 4 kuvankäsittelyohjelman. Minulla kuvissa on aikapaljon rakennuksia leikkivien lapsien lähellä.
Ongelmaksi on tullut Perspektiivin korjaus. Siinä jää seinät ja nurkat kallelleen.
Onko kenelläkään kokemusta DxO Optics 4:sen perspektiivinkorjaustyökalusta, sen kai joutuu hankkimaan erikseen.
Minulla on nyt käytössä vielä Adobe Lightroom 6.14 mutta siinä korjausohjelma on hyvä. Pitäisi olla vastaava.
Jukka K
DXO PhotoLab 4 kuvankäsittelyohjelma
-
-
- Viesti:
Re: DXO PhotoLab 4 kuvankäsittelyohjelma
Olen käyttänyt DXO photolab v3 ja perspektiivilaajennusta nyt toista vuotta jälleen pitkän tauon jälkeen, siirryin juurikin lightroomin 6.14 versiosta.
Perpektiivilaajennus oli pakko hankkia kun siihen oli tottunut, ja olen ollut ihan tyytyväinen, automaatti on lightroomin tasoa, ja monipuolisesti myös käsin säädettävissä.
Mielenkiintoista myös että Olympuksen EM1 mk2 rungolla 12-40 ja 12-100 lasien laajakulmapäästä löytyy DXO:lla leveyssuunnassa jopa 200 pikseliä enemmän kuin Lightroomilla tai Olyn omista jpegeistä, eli kuvakulma laajenee kun leikkaa esim 16:9 kuvasuhteeseen. En tiedä mahtaako muilla kameroilla/optiikoilla olla samaa ilmiötä?
Perpektiivilaajennus oli pakko hankkia kun siihen oli tottunut, ja olen ollut ihan tyytyväinen, automaatti on lightroomin tasoa, ja monipuolisesti myös käsin säädettävissä.
Mielenkiintoista myös että Olympuksen EM1 mk2 rungolla 12-40 ja 12-100 lasien laajakulmapäästä löytyy DXO:lla leveyssuunnassa jopa 200 pikseliä enemmän kuin Lightroomilla tai Olyn omista jpegeistä, eli kuvakulma laajenee kun leikkaa esim 16:9 kuvasuhteeseen. En tiedä mahtaako muilla kameroilla/optiikoilla olla samaa ilmiötä?
Matkakertomuksiani osoitteessa http://photos.jpkware.com/