I have a dream!

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
JL Anttola

I have a dream!

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Niiko oon muuallakin kertonu, olin kuukausi sitten viikon ulkomailla. Otin kuvia, ja niitä mennee jakoon. Se jakokohde on varsinaisesti tietty ryhmä sukulaisia eli miun siskot ja heijän jälkikasvusa perreineen. Tykkään tehä kuvakertomuksia matkoista, mutta ongelman tässä aiheuttaa kohderyhmä: Siihen kuuluu ihmisiä, jotka luonnollisena kielenään puhuvat suomea, ruotsia, saksaa, englantia tai italiaa. Ja englanti on paras yhteinen nimittäjä, tai ainut; esimerkiks suomea tuosta joukosta puolet ei ossaa yhtään.

Tää on selitys sille, että tuohon perrään tulevassa linkissä on kuvien lisäks tekstiä, joka yrittää olla englantia. Se syntyy siten, että mie kirjotan sen (ko tää kuvaus on miun juttu ja ne sukulaisetkin miun) suoraan englanniks, ja tuo meillä asuva nainen sitte kattoo läpi ja korjaa isommat kököt. Suomi senkii äidinkieli on, mutta sillä on ammattitausta englannin kieleen. Mitä miulla ei oo. Hänellä tosin into käsitellä miun kökköjä vaihtelee...

Oon kyllä joutunu ihan iteksein joskus vuosia sitten ulkomailla työasioissa kulkemaan, ja aina oon kottiin selvinny, mutta kyllä nykyajan nuoret ihmiset paremmin kieliä ossaavat, ei käy sitä kieltäminen.

Siis varotukseks: Kuka ulkomaan kielestä mielensä pahottaa, ei pie männä avvaamaan linkkiä. Ketä kiinnostaa valokuvaukseen liittyvä filosofointi, ja haluaa yrittää ymmärtää tekstiä, voip koittaa lukea. Liittyy läheisesti tällä alueella käytyihin keskusteluihin.

Linkki tässä: https://flic.kr/s/aHsmDVVU22" onclick="window.open(this.href);return false;

JL Anttola