Tulipas kumma tilanne kun kameran yhdistää USB:llä PC:hen.
1) Lightroom 6 sanoo importissa "No photos found"
2) Windows:n explorer näyttää (kun kamera kytketty) tältä:
Kukin noista ikoneista on oikeasti kuvatiedosto, eikä siis "Local Disk".
3) Toisaalta EOS Utility-ohjelmalla voin katsella noita kuvia ja ladata ne PC:lle - siis suoraan tuon kameran USB:n kautta.
4) Samoin, kun laitan CF:n kortinlukijaan.
Mulla oli sama tilanne aikaisemminkin, mutta luulin sitä kamerasta johtuvaksi (hölmöilin kameran asetuksissa, kun piti hädissään kuvata sitruunavästäräkkiä). Luin sitten kuvat kortinlukijalla.
CF-kortit on aina alustettu kamerassa. Tilanne on sama myös kahdella eri CF-kortilla.
Tää ei nyt viittaa LR 6:n käpyynkään, kun Windowsin tiedostoselaajakin ymmärtää jotain väärin. Mutta vaimon LR5.7 osaa kyllä lukea kuvatiedostot kamerasta. Aivan kuin LR 6:n asennus olisi sössinyt jotain. Voi olla, etten ole saanut missään vaiheessa luettua suoraan kamerasta kuvia LR 6:n aikana.
Jos mulla on vanha driver, niin se selittäisi, mutta luulis tuon 7D:n yhteydessä tulleiden drivereiden asentaneen uusimmat. Vanhastaan mulla on ollut koneessa EOS 30D:n yhteydessä tai sitten LR:n aikaisempien versioiden yhteydessä asennetut ajurtit.
Kait se on yritettävä tonkia noita versioita.
Onko kukaan törmännyt tällaiseen?
Kuvienlatausongelma kamerasta
-
Kuvienlatausongelma kamerasta
Satunnainen kuvailija. Järki järkeistää käyttäytymistäni kuin lobbari.
Negatiiveista positiiveja: VMP Värillisen Maskin Poistaja.
-
Syyllinen ongelmaan löytyi, ja nyt toimii taas kuvien lataus LR:stä:
************** Canon EOS Utility *********************
Tuo käynnistyi ja esti sekä LR:ää että Windowsin tiedostoselaajaa näkemästä kuvatiedostoja oikein. Näin lyhyen tutkimisen perusteella.
Minä poistin koko ohjelman koneesta (ois kait riittänyt, kun olis estänyt sitä käynnistymästä) - mitä sillä tekee. Asensin sen vain päivittääkseni 7D kameran firmwaren pari viikkoa sitten.
************** Canon EOS Utility *********************
Tuo käynnistyi ja esti sekä LR:ää että Windowsin tiedostoselaajaa näkemästä kuvatiedostoja oikein. Näin lyhyen tutkimisen perusteella.
Minä poistin koko ohjelman koneesta (ois kait riittänyt, kun olis estänyt sitä käynnistymästä) - mitä sillä tekee. Asensin sen vain päivittääkseni 7D kameran firmwaren pari viikkoa sitten.
Satunnainen kuvailija. Järki järkeistää käyttäytymistäni kuin lobbari.