Orjasalama Canon Speedlite 580EX II kanssa käytettäväksi
-
Orjasalama Canon Speedlite 580EX II kanssa käytettäväksi
Hei! Ehkä joku on tätä jo saattanutkin kysyä, mutta en vaan löytänyt vastausta... Mikä Canonin Speedliteista käy parhaiten käytettäväksi orjasalamana 580EX II kanssa? Omistan siis jo kyseisen Canonin Speedliten, jonka olisi tarkoitus toimia päävalona läpivalaistavan sateenvarjon kanssa jalustaan kiinnitettynä. Laukaisuun käytän PocketWizardeja, eli toinen kiinni kamerassa ja toinen salamassa. Nyt etsin toista salamaa täytevaloksi samalla systeemillä. Paljon rahaa ei tällä hetkellä ole laittaa, joten sekä hinta että ominaisuudet ratkaisevat. Pystyykö noissa missään halvemmista malleista säätämään sitä tehoa (esim. yksi aste vähemmän tehoa kuin pääsalama)? Vai tuleeko automaattisesti samat asetukset kuin pääsalamassa? Vai millä perusteella noi halvemmat salamat päättää niiden valotehon? Käännettävä pää ainakin pystysuunnassa olisi myös toivottava ominaisuus. Se rajaa ilmeisesti pois ainakin ton 90EX:n... Niin joo ja tarvitsenko tota orjasalamaa varten vielä oman PocketWizardin vai toimiiko ne ilman mitään lisälaitteita ton 580EX II kanssa? Kiitos paljon jo etukäteen vastauksista! Olen vielä aika noviisi näiden salamoiden kanssa...
-
Mulla on orjakäytössä Cullmann D4500-C. Mutta käytän salamoita manuaaliasetuksilla ja Cullmann on orja, joka välähtää samalla kun 580EX. Jossa se pocketwizard on. Cullmann ei tarvi pocketwizardia, siinä on kenno väläyksen tuunistamista varten. Pocketwizardin kanssa yleensä ei voi käyttää salaman mahdollistamaa High Speed asetusta eli 1/200s lyhyempiä aikoja.
-
Jos käytät salamaa sisätiloissa, tuohon käyttöön sopii mikä tahansa käsisäätöisellä tehon säädöllä varustettu salama ja orjakenno. Ulkona toimii varmemmin radiotekniikalla toimiva triggeri joko sisäänrakennettuna tai jalkaan kiinnitettävä. Orjakenno ulkona on epävarma, koska valon tulee osua pääsalamasta suoraan orjakennoon. Usein on jotain edessä eikä heijastavia pintioja kuten seiniä ole apuna.
Edellä mainitusta johtuen itsellä on nyt myynnissä tuommonen alla oleva paketti. Toimii hyvin sisällä, ulos en suosittele. Ja johtoihinsotkeutuu ainakin minä, vaikka muutoin johtotäsmäys toimii varmasti.
Canon Speedlite 540 EZ 2 kpl +orjakennot = 60 €
Edellä mainitusta johtuen itsellä on nyt myynnissä tuommonen alla oleva paketti. Toimii hyvin sisällä, ulos en suosittele. Ja johtoihinsotkeutuu ainakin minä, vaikka muutoin johtotäsmäys toimii varmasti.
Canon Speedlite 540 EZ 2 kpl +orjakennot = 60 €