Adapterivirittelyä-heijastukset pois

Kaikenlaiset DIY-projektit, rakentelut jne. ***Uusi*** 12.1.2008
Hahaa

Adapterivirittelyä-heijastukset pois

Viesti Kirjoittaja Hahaa »

Well!
Onkohan kellään kokemusta näiden adapterien tuunaamisesta. Minä olen hankkinut halvimpia canon fd, Nkon F ym. Nex adaptereita. Nexin aikana en havainnut ongelmia. Nyt Sony A7 on rantumpi mahdollisille adpaterista lähteville heijastuksille. Eri forumeista luettuna asiaa on korjattu teipellä, samettikankailla ym. gaffer tape esimerkiksi on mainittu. Mikäköhän se on meillä.
Aloin ihmettelemään asiaa kun joissakin (fd20mm, 50mm) näkyi ihme heijastuksia vaikkei aurinkoa ollut lähelläkään. Taivaskuvassa näkyi "renkaita". Ja ilmeni adapteria lähemmin tutkisteltaessa että muuten sisäpinta oli mattamusta, mutta yksi kohta oli kiiltävä(valmistusvika varmaan). Lisäksi jonkun adapterin sisäpinnassa on ikään kuin kierteet näkyvillä.
Esimerkiksi jääkiekkoteippi vaikutti pinnaltaan hyvältä, mutta sen kiinnipysyvyys ei vakuutanut. Jos tuohon adapterin sisäpintaa jotain virittää senhän pitää olla sellaista, että siitä ei mitään nöyhtää tms sensorin pinnalle pääse.
Any ideas?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Metabonesin adapterin maalipinnassa oli heti uutuuttaan vikoja mutta heijastumia en ole vielä havainnut. Pitääpä nämä pisteetkin paikkamaalata.
Kuva
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

Tuo A7 tekee siinä määrin outoja heijastumia, että itse pysyttelen vielä kuulolla ja annan piipparien vatuloida tuon puhki ennen siirtymistä koko systeemiin.
Näistä adaptereista on nyt vasta käytössä ensimmäinen sukupolvi ja toista odotellessa katsellaan miten tilanne kehittyy. Itse en oikein usko purkkavirityksiin, kun se syy ongelmiin ei ole vielä ihan selvillä.

..
Vastaa Viestiin