Mulla olis helmikuulla rippikuvauskeikka ja olen suunnitellut yhdeksi vaihtoehdoksi vaakakuvaa jossa tyttö istuu lattialla. En ole koskaan tullut tän tyyppistä posea kuvanneeksi, joten otan mielelläni vinkkejä vastaan mitä kannattaa ottaa huomioon että kuva onnistuu (asennot, polttoväli, kuvakulma, kuvaajan sijoittuminen yms.) Ja eritoten mitä kannattaa varoa ettei tuu sutta.
Olen netistä katsellut erilaisia aiheeseen liittyviä kuvia vinkikiksi ja varmasti harjoittelen mallilla ennen keikkaa, mutta olisi myös mukava kuulla jos jollain on käytännön kokemusta tällaisen posen kuvaamisesta.
on the floor pose
-
-
Ensimmäinen kysymys mikä sinun pitää selvittää on se, miksi tyttö istuu lattialla (?)
Sitten kun syy on selvllä, kehitellään poseeraus joka tukee tätä ideaa.
Itse en keksi oikein hyvää syytä miksi joku rippivaatteet päällä istuisi lattialla, ehkä paikassa ei ole mitään parempaa paikkaa missä istua?
Kaikenlaiset epämääräiset röhnötykset on paljon vaikeampia kuin seisoskelut, vaatii oikean mallin/taitoa/onnea saada onnistumaan.
Sitten kun syy on selvllä, kehitellään poseeraus joka tukee tätä ideaa.
Itse en keksi oikein hyvää syytä miksi joku rippivaatteet päällä istuisi lattialla, ehkä paikassa ei ole mitään parempaa paikkaa missä istua?
Kaikenlaiset epämääräiset röhnötykset on paljon vaikeampia kuin seisoskelut, vaatii oikean mallin/taitoa/onnea saada onnistumaan.
-
No syy on se että kun ei ole ammattimallista kyse niin juuri ne seisoskelut tahtoo olla turhan jäykkiä ja staattisia. Helpoin on jos malli saa joko istua tai nojata johonkin. Silloin saa suht rentoja poseja.
Jotenkin vaan jonkun tuolin tai iänikuisen "tornin" käyttäminen studiotaustan kanssa ei jaksa innostaa joten ajattelin että tuollainen on the floor pose voisi tuoda vähän vaihtelua. Jonkin verran niitä olen nähnyt käytettävän ja ainakin omaan silmään ne ovat ok.
Jotenkin vaan jonkun tuolin tai iänikuisen "tornin" käyttäminen studiotaustan kanssa ei jaksa innostaa joten ajattelin että tuollainen on the floor pose voisi tuoda vähän vaihtelua. Jonkin verran niitä olen nähnyt käytettävän ja ainakin omaan silmään ne ovat ok.
Viimeksi muokannut puuhapete, Tammi 18, 2013 7 : 52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Tuli mieleen heti, että kuva on yläviistosta mallin istuessa lattialla. Luultavasti katsekontakti kameraan saa aikaan sen, että pään kääntyessä ylös ryhti romahtaa. Klassiset ohjeet: selkä ylisuoraksi, lavat yhteen, hartiat alas ja sitten katse ylös. Jos ryhti pysyy, malli luultavasti pitää lopputuloksesta.
Pikainen kuvahaku (picture from above sitting on the floor) toi monta toisenlaista ja minusta mielenkiintoista ideaa kokeiltavaksi. Esimerkiksi jakkaraan nojaava pohdiskelija näyttää paljon luontevammalta kuin jäykkä kameraan katsoja.
Pikainen kuvahaku (picture from above sitting on the floor) toi monta toisenlaista ja minusta mielenkiintoista ideaa kokeiltavaksi. Esimerkiksi jakkaraan nojaava pohdiskelija näyttää paljon luontevammalta kuin jäykkä kameraan katsoja.
-
- Viesti:
http://digital-photography-school.com/2 ... ale-models Tässä ja
http://www.digitalcameraworld.com/2012/ ... ing-guide/ tässä on aika kattavasti helppoja poseja. Itse olen monesti tulostellut noita malliposeja, joita sitten yhdessä katsellaan ja ihmetellään, jos malli onpi epävarma. Helpottaa.
http://www.digitalcameraworld.com/2012/ ... ing-guide/ tässä on aika kattavasti helppoja poseja. Itse olen monesti tulostellut noita malliposeja, joita sitten yhdessä katsellaan ja ihmetellään, jos malli onpi epävarma. Helpottaa.