Perässävedettävää kameralaukkua / vast.

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
esakuni
Viestit: 156
Liittynyt: Tammi 11, 2011 12 : 28

Perässävedettävää kameralaukkua / vast.

Viesti Kirjoittaja esakuni »

Kameraroipetta on kertynyt sen verran, että sen kuljettaminen ja säilyttäminen on joskus vähän hankalaa. Tamracin reppu on pääasiallisena kuljetuskeinona, mutta ei aina kaikissa tilanteissa ole paras mahdollinen. Mieli tekisi sellaista pyörillä perässävedettävää systeemiä, johon mahtuisi tarvittava kalusto ja joka suojaisi roippeita riittävästi. Lyhyen nettisurffailun perusteella löysin seuraavaa:

- Lowepro Roller x300
- Think Tank Airport International 2.0
- B&W Outdoor Case Type 70

Varsinkin tuo B&W:n loota alkoi kiinnostaa. Sisätiloiltaan sellainen, että pari valojalustaakin mahtuisi mukaan. Löytyykö arvon foorumilta kokemusta asiaan tai parannusehdotuksia?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
valotus
Viestit: 358
Liittynyt: Heinä 15, 2003 22 : 38

Re: Perässävedettävää kameralaukkua / vast.

Viesti Kirjoittaja valotus »

esakuni kirjoitti: - Lowepro Roller x300
- Think Tank Airport International 2.0
- B&W Outdoor Case Type 70

Varsinkin tuo B&W:n loota alkoi kiinnostaa. Sisätiloiltaan sellainen, että pari valojalustaakin mahtuisi mukaan. Löytyykö arvon foorumilta kokemusta asiaan tai parannusehdotuksia?
Nuo kaksi ensimmäistä puolipehmeää laukkua eroavat rakenteeltaan viimeksi mainitusta, joka on lähes pomminkestävä kova muovilaukku.

Meillä on B&W:n laukkuja käytössä useampia ja eipä niistä ole pahaa sanaa sanottavana. Ovat kyllä mainioita kapistuksia vanhoihin alumiinilaukkuihin verrattuna. Peruskonstruktio on sama kuin Pelissä ja muissa vastaavissa polykarbonaattilaukuissa; valmistajat lupaavat niille iskunkestävyyttä, vesitiiviyttä ja elinikäistä takuuta.

Sisustuksena laukuissa on normaalisti tarranauhakiinnitteiset jakajat, joista voi helposti muotoilla tavaroille sopivan kokoiset osastot. Lisävarusteena saa myös vaahtomuovitäytteen, johon voi tehdä herkemmälle kalustolle vielä tiukemmin sovitetut kolot.

B&W muutti jokin aika sitten lukkosalvan rakennetta yksinkertaisemmaksi, toki siinä on edelleen "lukituksen lukitus", eli salpa ei voi aueta vahingossa. Vanha salparakenne oli vähän turhan monimutkainen ja vaatii kunnolla toimiakseen pientä määräaikaishuoltoa (= puhdistus ja silikonisuihke silloin tällöin). Isommissa laukuissa kovimmalla rasituksella ovat vetoaisa ja pyörät, joten mielenkiinnolla seuraan miten ne käytössä kestävät. Meillä meni yksi B&W vaihtoon lukon hajoamisen takia, joten sikäli valmistaja kyllä lunasti lupauksensa.
mremonen
Viestit: 9463
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Tommonen Pelin case oli meillä Keniassa. Kestää päällä seisomisen.

http://www.cccase.fi/epages/28102010-11 ... 2500-01001

Halpahan se ei ole, sisustoineen 400, mutta eiköhän tuo liene ikuinen. Varsinkin kun niissä on ikuinen takuu.
Röllinen
Viestit: 66
Liittynyt: Tammi 04, 2010 21 : 37

Viesti Kirjoittaja Röllinen »

Onhan noita perässä vedettäviä tamracin valikoimissakin ihan hyvin tarjolla.
TheHatter
Viestit: 2069
Liittynyt: Maalis 27, 2009 9 : 21

Viesti Kirjoittaja TheHatter »

Mä olen nykyään tykästynyt enemmän noihin pehmeisiin laukkuihin, vaikka noi uk/peli/b&w laukut onkin hyviä ja kestäviä. Pehmeä antaa aina hiukan reunoistaan ja kulmistaan myöden kun sitä survoo ahtaaseen autoon, eikä niin pahasti naarmuttele paikkoja.

Ongelma noissa monissa perässävedettävissä on, että renkaat on liian lähellä toisiaan, eikä siellä laukun reunassa, jolloin tuosta laukusta tulee kiikkerä ja nurkat kuluu asfaltilla.

Toinen ongelma noissa laukuissa on, että niihin pitäisi saada tehtyä väliseiniä. Laukun kun nostaa pystyyn, niin kaikki pikkutavarat luonnollisesti valuu pohjalle ja sitten vaaka-asennossa kannettaessa on toinen pää painavampi ja tavarat sisällä sekaisin.

Enemmän olen pohtinut, että jakaisi tavarat pienempiin laukkuihin ja tekisi tuollaisiin taitettaviin alumiinikärryihin pidikkeet, mihin laukut olisi helppo pinota päällekäin ja sitoa remmeillä kiinni. Kaljakärrytyyliin.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
Hissi
Viestit: 166
Liittynyt: Heinä 02, 2006 18 : 03

Viesti Kirjoittaja Hissi »

Minulla on käytössä B&W type 67. Olen ollut tyytyväinen ko. laukkuun. Vetoaisa toimii moitteetta. Pyörät voisivat olla ehkä isommat mutta olisi sitten eri laukku. Tuo 67 on mallina aika syvä joten rungot menevät akkukahvat kiinnitettyinä laukkuun hyvin.

Eli täältä ääni B&W:lle.

-hannu-
Amantynen
Viestit: 47
Liittynyt: Touko 19, 2009 14 : 09
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Amantynen »

TheHatter kirjoitti: Enemmän olen pohtinut, että jakaisi tavarat pienempiin laukkuihin ja tekisi tuollaisiin taitettaviin alumiinikärryihin pidikkeet, mihin laukut olisi helppo pinota päällekäin ja sitoa remmeillä kiinni. Kaljakärrytyyliin.
Itselläni oli alkukesästä mietinnässä tälläinen perässävedettävä laukku. Lähinnä miettisin Lowepro Pro Roller x300 tai Think Tank Airport International 2.0 välillä. Loppuen lopuksi päädyin kuitenkin Lowepron Magnum 650 AW laukkuun. Tämän laukun saa kiinnittetyä esim. matkalaukun vetokahvaan tai sitten kaljakärryyn (KATA VG-DTS Insertrolley). X300 miettisin tosissani koska siinä on se irroitettava sisuta minkä voi ottaa käyttöön reppuna. Ja loput kamat laittaa sitten tyhjään laukkuun. Tosin epäilen että x300:seen ei mahdu helpolla valojalustoja.
TheHatter
Viestit: 2069
Liittynyt: Maalis 27, 2009 9 : 21

Viesti Kirjoittaja TheHatter »

Amantynen kirjoitti: Tämän laukun saa kiinnittetyä esim. matkalaukun vetokahvaan tai sitten kaljakärryyn (KATA VG-DTS Insertrolley).
Toi kärry vaikuttaakin aika kivalta, kun siinä on no levitettävät pyörät, mun kokemuksen mukaan ainakin se kiikkeryys on aina ollut juttu, mikä on pilannut hyvän laukun.

Leveys on vielä yksi juttu mitä olen pitänyt tärkeänä kriteerinä. Iso laukku tarvisi olla pitkulainen ja kapea, silloin sitä on monin verroin helpompi roudata rappusissa ja käytävillä. Sitten vielä noi vetoketjut monissa laukuissa on mulle ollut aina se kompastuskivi, ne on aina rikki. Valokalustolle toi bowensin laukku on ollut kätevä. http://www.bhphotovideo.com/c/product/4 ... t_Bag.html Siinä on kätevänä suljinmekanismina leveä tarranauha läpän sivussa ja sitten varmistuksena remmit. Renkaiden läheisys on vaan huono.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
Vastaa Viestiin