Olen valokuvaaja ja haluan rakentaa jatkuvan valaistuksen myös videokuvaukseen sekä helpompaan valotuksen mittaamiseen tavallisessa valokuvauksessa.
Järjestelmällä tarkoitan sitä, että perusvalaisimeen voidaan liittää ainakin isohkoja (n. metri kertaa metri) tasovaloja (soft box) sekä fresnel linssi / snoot / ladonovet sekä väri- ja muita filtterikalvoja.
Haluan löytää valaisimen, jossa riittää lumeneita valaisemaan muutaman neliömetrin kokoinen esitysalue kotistudiossani. Valotehon pitäisi riittää vaikka se ammutaan n. 3 metrin päästä kuvaskohteesta. Haluan kyetä käyttämään ISO 100:sta mutta minulla on käytössäni valovoimaisia objektiiveja joten syväterävää ei ole tarpeellista saada ISO satasella kuitenkaan.
Koko järjestelmän budjetti pitäisi onnistua alle parilla tonnilla. Mielellään alle tonnilla. Esim. minulla on hyviä kokemuksia Yongnuon hinta/laatu yhdistelmästä mutta lähinnä salamoiden puolelta.
Laajennettava valaisinjärjestelmä haussa.
-
Laajennettava valaisinjärjestelmä haussa.
Potretteja ja puita. Joskus yhdessä.
-
www.antonbauer.com/ tuli lopulta mieleen. Koska ovat kannettavia järjestelmiä, lienevät liian "kevyitä".