Halvat akkukahvat??
-
Halvat akkukahvat??
Haku kun on nykyään mitä on, niin kysytään uudella ketjulla.
Onko kokemuksia noista halpisakkukahvoista, onko ne yhtä huonoja kun halpojakin vai menisikö tuollainen kevyessä käytössä. Katselin tuossa pikaisesti, että joku Meiken akkukahva olisi kolme kertaa halvempi kun Canonin oma.
Selvää on, että pakkohan niiden on olla jonkin verran heikompia ja muutenkin surpiirteisemmin tehtyjä, eihän ne voi muuten olla halpoja.
Onko jotain merkkiä mitä suosittelisit ja miksi.
Onko kokemuksia noista halpisakkukahvoista, onko ne yhtä huonoja kun halpojakin vai menisikö tuollainen kevyessä käytössä. Katselin tuossa pikaisesti, että joku Meiken akkukahva olisi kolme kertaa halvempi kun Canonin oma.
Selvää on, että pakkohan niiden on olla jonkin verran heikompia ja muutenkin surpiirteisemmin tehtyjä, eihän ne voi muuten olla halpoja.
Onko jotain merkkiä mitä suosittelisit ja miksi.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
-
- Viesti:
Itse tilasin huvipisteestä Sonylle Meiken kahvan. Vissiin sama kahva kuin moni muukin kiinalainen missä vain välillä merkki vaihtuu, mutta tehdään samalla linjalla.
Saadessani kahvan yllätyin todella sen laadusta. Ei häviä yhtään Sonyn omalle. Työn jälki hyvä. Oikeastaan ainoa ero ainakin tässä oli että nappuloiden ja rullan tuntuma oli hiukan kireämpi kuin Sonyn omassa jota olen myös kokeillut. Ja tässäkin tapauksessa hinta oli kolmas osa Sonyn omaan.
Täytynee sanoa että olen puhtaasti harrastaja kuvaaja eli kyseisen kahvan kestävyydestä ammattikäytössä en voi sanoa mitään.
Saadessani kahvan yllätyin todella sen laadusta. Ei häviä yhtään Sonyn omalle. Työn jälki hyvä. Oikeastaan ainoa ero ainakin tässä oli että nappuloiden ja rullan tuntuma oli hiukan kireämpi kuin Sonyn omassa jota olen myös kokeillut. Ja tässäkin tapauksessa hinta oli kolmas osa Sonyn omaan.
Täytynee sanoa että olen puhtaasti harrastaja kuvaaja eli kyseisen kahvan kestävyydestä ammattikäytössä en voi sanoa mitään.
Sony:A77ll, A37,A550, SAL70400G, SAL35f18, SAL1650F28
Tamron:17-50mmf2.8XRDiII,90mmf/2.8 Di Macro
Sigma 10-20f3.5, 50mmF1.4 EX
Tamron:17-50mmf2.8XRDiII,90mmf/2.8 Di Macro
Sigma 10-20f3.5, 50mmF1.4 EX
-
- Viesti:
Itsellä on Canonin 550D:hen Meiken akkukahva, ja täytyy sanoa, että on yllättävän hyvän laatuinen kiinakopioksi. Isomman putken kanssa kun ottaa akkukahvasta kiinni pelkästään niin kuuluu joitain natinoita, mutta muuten ei ole mitään pahaa sanottavaa.
Kuvia
Canon EOS 550D, Meike 550DL akkukahva + Sigma 70-200mm APO HSM f/2.8, Tamron 17-50mm f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Sigma EF-530 DG ST
Canon EOS 550D, Meike 550DL akkukahva + Sigma 70-200mm APO HSM f/2.8, Tamron 17-50mm f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Sigma EF-530 DG ST
-
- Viesti:
Minulla oli jonkun aikaa Canonissa halpiskahva (olikohan tuo "Delta" merkiltään). Oli suorastaan onneton lelu. Toimi vain kahdella akulla ja söi akut tyhjäksi muutaman sadan kuvan aikana. Akuissa ei ollut mitään vikaa mikä selvisi sittemmin kun tulin järkiini ja ostin alkuperäiskahvan.
Varmasti niitä on hyviäkin tarvikemalleja mutta huono maku jäi tuosta hairahduksesta.
Varmasti niitä on hyviäkin tarvikemalleja mutta huono maku jäi tuosta hairahduksesta.
Kaiken maailman törpötkin ne luulee olevansa vaikka mitä, mut ei ne oo ku hemmetinmoisia sössöjä vaan...
http://www.youtube.com/user/Starday02
http://www.youtube.com/user/Starday02
-
Joo, toi on just se, mitä haluaisi välttää. Huomasin, että pitää hommata tuohon uudempaan runkoon kanssa kahva, kun alkaa ikä painamaan ja työssä pilattu olkapää vihoittelee, ettei käsi oikein enää nouse riittävän ylös.Starday kirjoitti: Varmasti niitä on hyviäkin tarvikemalleja mutta huono maku jäi tuosta hairahduksesta.
Jotenkin vaan tuo 250 euroa kahvasta tuntuu liioitellulta ja mieli tekisi koittaa halvempaa. Eipä tuossa toki paljoa menetä, kun ostaa tuollaisen halpiskahvan ja myy pois jos se ei tunnu toimivan.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
-
Minulla on myös Deltan kahva Sonyssa ja ilmeisesti ominaisuuksiin kuuluu se, että akun käyttö loppuu siinä vaiheessa kun 70% on jäljellä (kun ottaa "tyhjän" akun ja akkukahvan pois, voi käyttöä jatkaa normaalisti kun laittaa akun suoraan runkoon.Starday kirjoitti:Minulla oli jonkun aikaa Canonissa halpiskahva (olikohan tuo "Delta" merkiltään). Oli suorastaan onneton lelu. Toimi vain kahdella akulla ja söi akut tyhjäksi muutaman sadan kuvan aikana. Akuissa ei ollut mitään vikaa mikä selvisi sittemmin kun tulin järkiini ja ostin alkuperäiskahvan.
-
mulla on phottixin kahva ja canonin om a 5 D MK II:seen ja voin sanoa että ainoaterot on että phottixin kahvassa ei lue canon ja että phottixissa rulla on inan verran löysempi, hyvä vai huono asia niin se taitaa olla ihan makuasia
hinta phottix kahvalle ja kahdelle akulle oli kokonaiset 89€
hinta phottix kahvalle ja kahdelle akulle oli kokonaiset 89€
Phottixin kahva on käytössä. Meinasin irroittaa ja kokeilla kuvata viikonlopun ilman kahvaa, mutta sitten muistin minkä verran pidempi linssi ilman kahvaa vääntää rannetta, niin tulin järkiini.
Tuo Phottix on usean vuoden vanha ja toimii ihan hyvin. Välillä laukaisunappi vähän kiukutellut (kyllä Canonin runkokin osaa toisaalta kiukutella) ja merkinnät alkavat hiipua, mutta ihan asiallinen tuote. Grippi on hieman erilainen kumiosien kuvioinnin osalta.
Minulla oli pienen hetken Deal Extremen halvin kahva (ilman säätörullaa) ja siinä alkoi mustan muovin pinta kulua pois kulmasta jo alkuvaiheessa.
Appi antoi sähköalan ammattilaisena vinkin käyttää samantehoisia akkuja, jos on kaksi akkua kerralla kahvassa. Toinen veikkaus oli, etä pisimpään virtaa riittää käytettäessä yhtä akkua kerrallaan. Laskukaavana kokonaiskuvamäärä jaettuna akkujen määrällä.
Pitäisiköhän akkukahva kääntää virrattomaksi pidemmälle reissulle? Itse ole sitä tehnyt, mutta jos itse kahvakin hukkaa virtaa, niin asiassa voisi olla järkeä.
Tuo Phottix on usean vuoden vanha ja toimii ihan hyvin. Välillä laukaisunappi vähän kiukutellut (kyllä Canonin runkokin osaa toisaalta kiukutella) ja merkinnät alkavat hiipua, mutta ihan asiallinen tuote. Grippi on hieman erilainen kumiosien kuvioinnin osalta.
Minulla oli pienen hetken Deal Extremen halvin kahva (ilman säätörullaa) ja siinä alkoi mustan muovin pinta kulua pois kulmasta jo alkuvaiheessa.
Appi antoi sähköalan ammattilaisena vinkin käyttää samantehoisia akkuja, jos on kaksi akkua kerralla kahvassa. Toinen veikkaus oli, etä pisimpään virtaa riittää käytettäessä yhtä akkua kerrallaan. Laskukaavana kokonaiskuvamäärä jaettuna akkujen määrällä.
Pitäisiköhän akkukahva kääntää virrattomaksi pidemmälle reissulle? Itse ole sitä tehnyt, mutta jos itse kahvakin hukkaa virtaa, niin asiassa voisi olla järkeä.
"So stop your excuse and learn your craft." David Hobby
-
itsellä ollut käytössä niin Canonin alkuperäistä kahvaa kuin Meiken valmistamaa kopiota ja annan ääneni Meikelle. Ebaysta saa Meiken kahvoja 30-40 euron hintaan kun Canonin vastaava maksaa lähemmäs 300 Euroa. Gripin tuntuma lähinnä tuntuu omasta mielestä paremmalta alkuperäisessä Canonin kahvassa, plus kestävät kolhuja ja raskasta käyttöä pidempään, mutta normaalikäytössä/harrastajan käytössä ero on niin mitätön, joten myin alkuperäisen Canonin akkukahvan, ja sijoitin varsin huomattavan välirahan parempaan optiikkaan..
-
Tarvikeakut akkukahvan kanssa?
Sellainen tuli mieleen, että voisiko akkukahvan kanssa käyttää tarvikeakkuja Nikon D3100:ssa? Ilmeisesti tarvikeakut eivät ole sinällään yhteensopivia D3100 ja D5100 mallien kanssa. :o
Kaupan on kuitenkin myös akkukahvapaketteja e.m. malleihin, joissa tulee mukana tarvikeakkuja, joten onko syytä olettaa, että akkukahva poistaa yhteensopivuusongelmat?
Kaupan on kuitenkin myös akkukahvapaketteja e.m. malleihin, joissa tulee mukana tarvikeakkuja, joten onko syytä olettaa, että akkukahva poistaa yhteensopivuusongelmat?
-
Tilailin innolla Pixelin valmistaman kahvan 60D Canoniin. Kahva on siisti ja tukeva, mutta laukaisin nappi on liian pieni ja syvällä. Näin myös tarkennusta on vaikea/mahdoton käskyttää väliasennolla. Toki siinä on vieressä AF ON-kytkin joka toimii mainiosti.
Miinus ääneni Pixelille epämääräisestä laukaisusta
ps. en ole hirrween paksusorminen
Miinus ääneni Pixelille epämääräisestä laukaisusta
ps. en ole hirrween paksusorminen