550D:n tarkennus tai kuvaaja hyytyi

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
reijoku

550D:n tarkennus tai kuvaaja hyytyi

Viesti Kirjoittaja reijoku »

Ainakin tuli epäkuranttia tavaraa tänään 25 pakkasessa. Aluksi tuli muutama tarkkakin kuva mutta loput pelkkiä huteja. Koetin vaihdella asetuksia mutta ei oikein mikään auttanut. Kinttaat kädessä tahtoo nappuloita painella tahattomasti muutekki. MF:ää en kyllä ehtinyt pöllöön kokeilla.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tonskulus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Minulla tehnyt 40D tässä samaa, tahtoo pakkasella tulla epäkelpoa suttua (100-400L objektiivina).
Tosin tarkennus kyllä näytti olevan kohillaan mutta silti tuhnua jälkeä. 1D2 ja 5D ei tuota ongelmaa ole esiintynyt..
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
reijoku

Vanhalla 300D:lläkään ei vastaavaa hyytymistä pakkasella esiintynyt.
reijoku

Itse itselle vastaten.

Sain sellaisen palautteen että vika olisi kuminki objektiivin eikä rungon Obiska on Canon 70-200 F/4 IS.
Heycki

Viesti Kirjoittaja Heycki »

reijoku kirjoitti:Sain sellaisen palautteen että vika olisi kuminki objektiivin eikä rungon Obiska on Canon 70-200 F/4 IS.
Noissa on aika usein kylmässä takkuava tarkennus. Mun vastaavaa käytin JAS:lla, jossa putsasivat sieltä jotain möhnää ja laittoivat kai uudet rasvat tarkennusmoottoriin. Mutta kyllä se silti 25 asteen pakkasessa hyytyy.
"The problem with internet quotes is that you can’t tell if they are genuine" –Abraham Lincoln
garfield

Viesti Kirjoittaja garfield »

Minulle sattui uusi Canonin 24-105mm, josta tarkennus hyytyi jo nollan paikkeilla. Asia tuli ärsyttävästi ilmi reissulla n. 10,000km päässä. Ei auttanut kuin koittaa pitää linssiä lämpimässä ja kuvata ripeästi. Käynti JASsilla, osien vaihto takuuseen, ja hyvin on pelannut sen jälkeen.
Vastaa Viestiin