Nikon-koulutusta Kuopiossa, kannattaako osallistua?
-
Nikon-koulutusta Kuopiossa, kannattaako osallistua?
Nikon-sivujen suomalaisten koulutuslinkkejä aikansa klikkailemalla löytyy maininta pikapuoliin olevasta 2.5 tunnin koulutuksesta Kuopiossa. Millaisia kokemuksia teillä on? Kannattaako ilmoittautua ja lähteä kuuntelemaan?
-
Voin kommentoida kuukauden päästä kun olen menossa vastaavaan koulutukseen Raumalla.
Liike joka tuon koulutuksen järjestää antoi vähän ristiriitaista tietoa ilmoittaessaan että käydään läpi kameran valikot ja moodit ja peruskäsitteet, ja samassa lauseessa sanoivat et on tosi hyvä ja hyödyllinen kuulemma heillekin, siis valokuvausliikkeen työntekijöille.
Liike joka tuon koulutuksen järjestää antoi vähän ristiriitaista tietoa ilmoittaessaan että käydään läpi kameran valikot ja moodit ja peruskäsitteet, ja samassa lauseessa sanoivat et on tosi hyvä ja hyödyllinen kuulemma heillekin, siis valokuvausliikkeen työntekijöille.
-
- Viesti:
Jos kerran kameran oston mukana on saanut mahdollisuuden osallistua tuollaiseen koulutukseen, miksipä siihen ei muutamaa tuntia uhraisi? Vaikka koulutus onkin tarkoitettu aloitteleville kuvaajille, aina sieltä saattaa jotain sellaista vinkkiäkin tulla, jotka ovat ihan hyödyksi, vaikka juuri kyseisellä kameralla kuvaamiseen.
Täällähän on enemmänkin Raumalaisia... :-)
Täällähän on enemmänkin Raumalaisia... :-)
-
Tämä basic koulutus on tosiaan tarkoitettu aloittelijoille. Itse lähetin tyttäreni sinne, kun hän sitä enemmän tarvitsi. Ei silti etteikö koulutus aina kannattaisi, mutta ......
Aiheita ei ymmärrettävästi muutaman tunnin aikana voi käydä kovinkaan syvällisesti läpi eli muistaakseni koulutus sisälsi perusteista luento tyyliin
mikä on kamerassa aukko, suljinajan säätö, kuvanlaatu ja koko jne.
Pienen opasvihkosen sai kurssilta mukaan missä oli hyvin hyvin tiivistetysti samat asiat.
Samat asiat löytää melko helposti myös netistä tai valokuvauksen perusteet kirjallisuudesta. Tosin nettitutkiminen ei ole kovin sosiaalista touhua. :)
Tampereella oli ollut silloin muistaakseni jotain 30 - 40 henkeä.
Aiheita ei ymmärrettävästi muutaman tunnin aikana voi käydä kovinkaan syvällisesti läpi eli muistaakseni koulutus sisälsi perusteista luento tyyliin
mikä on kamerassa aukko, suljinajan säätö, kuvanlaatu ja koko jne.
Pienen opasvihkosen sai kurssilta mukaan missä oli hyvin hyvin tiivistetysti samat asiat.
Samat asiat löytää melko helposti myös netistä tai valokuvauksen perusteet kirjallisuudesta. Tosin nettitutkiminen ei ole kovin sosiaalista touhua. :)
Tampereella oli ollut silloin muistaakseni jotain 30 - 40 henkeä.
-
No mitäpä muuta perusteet kurssilta saa muuta kuin perusteita... ja on suunnattu aloittelijoille.
Ja toisaalta, mielenkiintoista kun tyttären käymää kurssia referoidaan =( omaa muistia käyttäen...
Mutta asiaan,
kurssihan on perusteita läpi käyvä pläjäys. Käydään Nikon kameran nippelit läpi. Ja kyllä, aukon, sulkimen, valotuksen, ison ja muiden kuvaamisen perusasioiden kertominen oli luento tyyliä, mutta mitäpä sitä perusteilla muuta tarvitseekaan.
Suosittelen, jos kyseessä on ensi järkkäriä näpelöivä.. ja myös jos haluaa perusteet/kertaukset kuvaamisen perusteista.
Ja onhan pro kuvaajillekin (nikon) kursseja tuolla tarjolla.. mutta hintavia.
Ja näköjään tuolla opasvihkosella saa 10% alennuksen seuraavasta kurssista.
Ja toisaalta, mielenkiintoista kun tyttären käymää kurssia referoidaan =( omaa muistia käyttäen...
Mutta asiaan,
kurssihan on perusteita läpi käyvä pläjäys. Käydään Nikon kameran nippelit läpi. Ja kyllä, aukon, sulkimen, valotuksen, ison ja muiden kuvaamisen perusasioiden kertominen oli luento tyyliä, mutta mitäpä sitä perusteilla muuta tarvitseekaan.
Suosittelen, jos kyseessä on ensi järkkäriä näpelöivä.. ja myös jos haluaa perusteet/kertaukset kuvaamisen perusteista.
-
Mielenkiintoista, kun Hermanni näkee, että kurssi hyödyttää automaattisesti kaikkia aloittelijoita ja pitemmälle ehtineittenkin kannattaa käydä kertaamassa. Ja varmuuden vuoksi loppuun vielä mainostaa jatkokurssia alennuksella kuten hyvän kauppiaan kuuluukin.hermanni5 kirjoitti: *snip*
Ilman kun saa peruskurssin, niin kannattaahan sitä mennä!
Kuten sanoin sosiaalisuuden vuoksi, ties vaikka löytyisi uusia kavereita.
Samat asiat selviävät kuitenkin aloittelijalle todennäköisesti huomattavasti paremmin ottamalla kameransa käteen, kuvaamalla jollain muulla kuin P-moodilla, tutkimalla edes hieman ohjekirjaa pohdintojensa apuna ja lukemalla vaikka tätä pikselin: DigiFAQ sivustoa.
Itse en maksaisi tuosta peruskurssista 50,- tai jatkokurssista 150-10%= 135,-. Aika kovaa rahastusta. Jatkokurssin hinnalla saa vaikka hyväkuntoisen vähänkäytetyn 35/1.8 linssin.
Tosin minulta ei ole mitään pois, vaikka kaikki muut Suomalaiset menisivät sinne kursseille. Ja Hermanni varsinkin. Kertaamaan. LOL.
-
Niin, minähän olen tuon ILMAISEN kurssin käynyt. Ja kaikkia aloitelijoita en mielestäni ole tuolle kurssille ehdottanut. Mielenkiintoista kun näet asia noin.MoreHuman kirjoitti:Mielenkiintoista, kun Hermanni näkee, että kurssi hyödyttää automaattisesti kaikkia aloittelijoita ja pitemmälle ehtineittenkin kannattaa käydä kertaamassa. Ja varmuuden vuoksi loppuun vielä mainostaa jatkokurssia alennuksella kuten hyvän kauppiaan kuuluukin.hermanni5 kirjoitti: *snip*
Ilman kun saa peruskurssin, niin kannattaahan sitä mennä!
Kuten sanoin sosiaalisuuden vuoksi, ties vaikka löytyisi uusia kavereita.
Samat asiat selviävät kuitenkin aloittelijalle todennäköisesti huomattavasti paremmin ottamalla kameransa käteen, kuvaamalla jollain muulla kuin P-moodilla, tutkimalla edes hieman ohjekirjaa pohdintojensa apuna ja lukemalla vaikka tätä pikselin: DigiFAQ sivustoa.
Itse en maksaisi tuosta peruskurssista 50,- tai jatkokurssista 150-10%= 135,-. Aika kovaa rahastusta. Jatkokurssin hinnalla saa vaikka hyväkuntoisen vähänkäytetyn 35/1.8 linssin.
Tosin minulta ei ole mitään pois, vaikka kaikki muut Suomalaiset menisivät sinne kursseille. Ja Hermanni varsinkin. Kertaamaan. LOL.
Kauppiaaksi minusta ei ole, kun pistän tavaran kiertoon jos se ei ole minulle sopivaa, kuten esim. tuo 35mm/1.8, joka minulla oli kameralaukussa. Meni edullisesti seuraavalle omistajalle, mutta jos sinulla olisi se tuohon 135e hintaan myytävänä, laita yv, niin voin sillä sen ostaa itselleni.
Ja en mennyt kurssille sosiaalisuuden vuoksi. Olen epäsosiaalinen persoona =) ja ei minulla ole kavereita, ja en halua löytääkään ;)
Ja miten voit sanoa, että samat asiat selviävät todennäköisesti paremmin jollain muulla kuin P-moodilla, kuvaamalla ja pikselin sivustolla? Aloittelijathan ei koskaan käytä auto moodia...
Ja et ilmeisesti ole tuota kurssia käynyt ja olet M-kuvaaja.
Olisi varmaan kannattanut tyttärelle sanoa samat sanat, ennenkuin hänet sinne lähetit, ettei olisi mennyt turhaan kurssille..
Ja en olisi itsekkään maksanut 50e peruskurssista, enkä jatkokurssista 135e. Mutta silti edelleen olen sitä mieltä, että jos tuon kurssin saa kameranosto hintaan, se kannattaa käydä.
Poislukien pidemmälle ehtineet proot...:(
Tosin minulta ei ole mitään pois, vaikka kaikki muut Suomalaiset menisivät sinne kursseille.
-
Kyllä minulta tuo 35:n löytyy, mutta mitäpä sitä hyvää pois myymään.hermanni5 kirjoitti: ... pistän tavaran kiertoon jos se ei ole minulle sopivaa, kuten esim. tuo 35mm/1.8 , joka minulla oli kameralaukussa. Meni edullisesti seuraavalle omistajalle, mutta jos sinulla olisi se tuohon 135e hintaan myytävänä, laita yv, niin voin sillä sen ostaa itselleni.
Ja en mennyt kurssille sosiaalisuuden vuoksi. Olen epäsosiaalinen persoona =) ja ei minulla ole kavereita, ja en halua löytääkään ;)
Ja miten voit sanoa, että samat asiat selviävät todennäköisesti paremmin jollain muulla kuin P-moodilla, kuvaamalla ja pikselin sivustolla? Aloittelijathan ei koskaan käytä auto moodia...
Ja et ilmeisesti ole tuota kurssia käynyt ja olet M-kuvaaja.
Kirjoitat ettei se ollut sinulle sopiva ja nyt haluat ostaa ? Olisko kannattanut hieman miettiä ennen myymistä.
Jos kerran tiedät olevasi epäsosiaalinen ja etkä halua kavereita.
Kannattaa muuttaa vielä enemmän korpeen, kun missä jo nyt asut, katkaista sähköt ja nettiyhteydet niin ei häiriinny turhaan tyttärien kursseilla käynneistä. Epäsosiaalisuus auttaa myös keskittymään hyvin siihen Nikonin 5 sivuiseen ohjeläpyskään, minkä sieltä kurssilta ilmaiseksi sait.
Kannattaisko myös hieman harjoitella esikatselua omiin teksteihin? Lueppas tuo sinun kirjoittamasi alin vahvennettu teksti ja vertaa sitä minun sanomaani. Jos ei mene vieläkään jakeluun, niin kannattaa tulla sen verran sieltä korvesta pois, että käy edes luetun ymmärtämisen peruskurssin 2,5h ja saa sieltäkin mukaansa 5 sivuisen ohjeläpyskän.
Eipä sitten lopuksi muuta kuin hyvää kesänjatkoa....
-
heh... :)
No juu, omalta kohdaltani mainittakoon että kyseinen kurssi on taannoin läpikäytynä. Jos (perus-)perusasiat kameran käytön kannalta on hansikkaassa, en näe mitään syytä ainakaan maksaa k.o. kurssituksesta. Jos kurssia taas hyödyntää uuden kameran mukana tulleena kylkiäistarjouksena, ei siitä toisaalta mitään haittaakaan varmasti ole. Ja toisaalta, jos järkkäri itsessään on ennalta outo kapine, kurssi voi olla hyvinkin valaiseva. Mitään kuvaustuloksia parantavaa se ei kuitenkaan (digijärjestelmäkameran perustoiminnot omaksuneelle) suoranaisesti tarjoa.
Kiitos ja anteeksi.
No juu, omalta kohdaltani mainittakoon että kyseinen kurssi on taannoin läpikäytynä. Jos (perus-)perusasiat kameran käytön kannalta on hansikkaassa, en näe mitään syytä ainakaan maksaa k.o. kurssituksesta. Jos kurssia taas hyödyntää uuden kameran mukana tulleena kylkiäistarjouksena, ei siitä toisaalta mitään haittaakaan varmasti ole. Ja toisaalta, jos järkkäri itsessään on ennalta outo kapine, kurssi voi olla hyvinkin valaiseva. Mitään kuvaustuloksia parantavaa se ei kuitenkaan (digijärjestelmäkameran perustoiminnot omaksuneelle) suoranaisesti tarjoa.
Kiitos ja anteeksi.
kamera ja vähän lasitavaraa
-
"Samat asiat selviävät kuitenkin aloittelijalle todennäköisesti huomattavasti paremmin ottamalla kameransa käteen, kuvaamalla jollain muulla kuin P-moodilla, tutkimalla edes hieman ohjekirjaa pohdintojensa apuna ja lukemalla vaikka tätä pikselin: DigiFAQ sivustoa. "MoreHuman kirjoitti:Tämä basic koulutus on tosiaan tarkoitettu aloittelijoille. Itse lähetin tyttäreni sinne, kun hän sitä enemmän tarvitsi. .
Ja hyvää KEVÄÄNjatkoa myös... täältä korvesta =(