Pc + W xp.
Olen kalibroinut Eizoni Spyder kolmosella. Painoja varten tehtyjen kuvien tummat päät näyttävät mielestäni liian tummilta. Kuvat Adobe rgb ja cmyk-muunnos Euroscale coated v2. Cmyk-arvoissa c84, m73, y74, k70 kuva ruudulla on jo sellainen että sävyt katoavat näkyvistä. Photarissa proof-color päällä ja proof setup convert cmyk.
Samalta näytti kun kokeilin Monacon Optix kalibrointilaitetta.
Aiempi Sonyn putkinäyttö näytti sävyerot myös yli 90% sävyissä.
Eizo CG 241W / Spyder 3 pro näyttää tummalta
-
-
ColorNavigatorillako olet kalibroinut?
Onko tämä tuttua asiaa?
http://www.eizo.fi/eizo/IMAGES/DOCUMENT ... RO%203.PDF
Onko tämä tuttua asiaa?
http://www.eizo.fi/eizo/IMAGES/DOCUMENT ... RO%203.PDF
-
En tiedä tarkkaan miten Color Navigator toimii Spyderin kanssa (käyttääkö pelkkää rautaa vai myös ohjelmaa), mutta se asentaa joka tapauksessa koneelle ainakin pari pykälää vanhan version ohjelmasta.kelaaj kirjoitti:Olen kokeillut ColorNavigatoriakin mutta Spyderin oma softa avasi tummaa päätä hieman sävykkäämmäksi.
Uusimpaan ohjelmaan näyttäisi tulleen uusi aktivointisysteemi, joka voi sotkea tai olla sotkematta kuvioita…
-
Mä en paljoa tuosta tiedä, eli mutua tämäkin, mutta jotenkin olen ymmärryksessä, että Euroscalen maksimimusta olisi 85% (ISO12647), joten aika rajoilla tuossa jo ollaankin.
Oletko verrannut painojälkeä tuon Sonyn näkymään, näkyykö ne samat tekstuurit siinä painojäljessä, mitä näytölläkin.
Entäpä, näkyykö ne sävyerot rgb:ssä.
Samaten oletko ottanut huomioon työtilan, että se olisi ISO12646:n mukainen. Noissa putkinäytöissä ja lcd-näytöissä on kyllä tuon mustan kanssa hieman eroja. Led-näytöllä pääsee hieman lähemmäs tuota kunnon mustaa.
Oletko verrannut painojälkeä tuon Sonyn näkymään, näkyykö ne samat tekstuurit siinä painojäljessä, mitä näytölläkin.
Entäpä, näkyykö ne sävyerot rgb:ssä.
Samaten oletko ottanut huomioon työtilan, että se olisi ISO12646:n mukainen. Noissa putkinäytöissä ja lcd-näytöissä on kyllä tuon mustan kanssa hieman eroja. Led-näytöllä pääsee hieman lähemmäs tuota kunnon mustaa.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”