Canon 500D vs. Nikon D5000
Mielenkiintoinen artikkeli - hyvin selitetty mm. värikohinan ilmentyminen. Aika monelle kun tuntuu olevan oletuksena, että sen määrä olisi vakio.
No joo olen ollut jo pitkään sitä mieltä, että C menee sieltä mistä aita on matalin. Tätä sitten P,F,O ka S koittavat soveltaa myös N:ään, mutta ovat tuskaisen väärässä :-X.
No joo olen ollut jo pitkään sitä mieltä, että C menee sieltä mistä aita on matalin. Tätä sitten P,F,O ka S koittavat soveltaa myös N:ään, mutta ovat tuskaisen väärässä :-X.
-
- Viesti:
Pahapa tuota on vertailla, kun on kuvakennon ominaisuuksien lisäksi vielä monen monituista fiitseriä, joita vertailla:
- ergonomia (otteen ja namiskoiden lukumäärän ja sijoittelun lisäksi myös näytön katselukulmat ja muu suorituskyky, toisessa kääntyvä näyttö, etsimen ominaisuudet, jne.)
- väritoisto ja puhkipalamisen luonne
- kohinan laatu ja luonne
- videokuvan tyyppi ja videokuvauksen ominaisuudet
- merkkijeesusteluominaisuudet
- mekapikkelssit (kuinka harvoin niitä pikseleitä oikeasti tarvitaan n kappaletta, mikäli, kuten useimmiten, tämmöisiin runkoihin jää ainoaksi, vain elämänsä aikana kerran tai pari irrotettavaksi ja uudelleenkiinnitettäväksi se perusmallin kittilasi)
- keksi itse lisää
Molemmat ovat järjestelmäkameroita. Toinen on Nikon, toinen on Canon. Molemmilla saa takuuvarmasti laadukasta jälkeä, järkevissä olosuhteissa, sekä ei niin ihanteellisissa olosuhteissa. Lopputuloksesta kuitenkin vastaa kuvaaja itse, eikä paskasta saa konvehtia.
Ugh. Olen kirjoittanut. Ja nauttinut melkein kokonaisen viskipaukun.
-Sale
- ergonomia (otteen ja namiskoiden lukumäärän ja sijoittelun lisäksi myös näytön katselukulmat ja muu suorituskyky, toisessa kääntyvä näyttö, etsimen ominaisuudet, jne.)
- väritoisto ja puhkipalamisen luonne
- kohinan laatu ja luonne
- videokuvan tyyppi ja videokuvauksen ominaisuudet
- merkkijeesusteluominaisuudet
- mekapikkelssit (kuinka harvoin niitä pikseleitä oikeasti tarvitaan n kappaletta, mikäli, kuten useimmiten, tämmöisiin runkoihin jää ainoaksi, vain elämänsä aikana kerran tai pari irrotettavaksi ja uudelleenkiinnitettäväksi se perusmallin kittilasi)
- keksi itse lisää
Molemmat ovat järjestelmäkameroita. Toinen on Nikon, toinen on Canon. Molemmilla saa takuuvarmasti laadukasta jälkeä, järkevissä olosuhteissa, sekä ei niin ihanteellisissa olosuhteissa. Lopputuloksesta kuitenkin vastaa kuvaaja itse, eikä paskasta saa konvehtia.
Ugh. Olen kirjoittanut. Ja nauttinut melkein kokonaisen viskipaukun.
-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
-
Jos pelkkää still-kuvalaatua katsoo, niin ainakin omaan silmään nuo arvostelut ( http://www.dpreview.com/reviews/canoneos500d/ ) meni 500D:llä melkolailla penkin alle. Jälkijunassa kilpailijoihin lähes jokaisessa mitatussa osa-alueessa.
Itse möin 400D:n pois, ja ajattelin päivittää tähän 500D:hen, mutta arvostelujen perusteella Nikon D90 (rungon hinnassa n. 70-60eur ero) näyttäisi astetta paremmalta kaikessa muussa paitsi videokuvauksessa, joka sekin kyllä painaa vaakakupissa.
En tiedä näenkö näkyjä, mutta jotenkin Canonin kuvat näyttävät hailakoilta väreiltään...
No, katsellaan.
Itse möin 400D:n pois, ja ajattelin päivittää tähän 500D:hen, mutta arvostelujen perusteella Nikon D90 (rungon hinnassa n. 70-60eur ero) näyttäisi astetta paremmalta kaikessa muussa paitsi videokuvauksessa, joka sekin kyllä painaa vaakakupissa.
En tiedä näenkö näkyjä, mutta jotenkin Canonin kuvat näyttävät hailakoilta väreiltään...
No, katsellaan.
-
Se on aivan kiinni siitä minkälaiset asetukset kamerassa on käytössä. Canonin runkoihin saat vaikka itse rustattua omat picture styles tiedostot jos niin haluat.booyaa76 kirjoitti: En tiedä näenkö näkyjä, mutta jotenkin Canonin kuvat näyttävät hailakoilta väreiltään...
No, katsellaan.
http://cpn.canon-europe.com/content/pro ... our_way.do
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
http://kohan.1g.fi/
-
Koskaan kuullutkaan tollasesta. No, olen kyllä sen verran noviisi ettei se ole ihme.kohan kirjoitti: Se on aivan kiinni siitä minkälaiset asetukset kamerassa on käytössä. Canonin runkoihin saat vaikka itse rustattua omat picture styles tiedostot jos niin haluat.
http://cpn.canon-europe.com/content/pro ... our_way.do
Onko tuo softa paljonkin jengillä käytössä?
Mutta niin, palaten edelleen noihin testeihin Canon EOS 500D vs. Nikon D90. Itse en oikein löydä muita perusteluja Canonin valinnalle kuin paremman videokuvauksen sekä aktiivisemmat objektiivimarkkinat - onko teillä viisaammilla mahdollisesti muita näkökulmia?
-
Olen jo käynyt kokeilemassa - Nikon painaa enemmän ja on muutenkin jämäkämmän oloinen (ja isompi). Vähemmän kai tuossa ulkoisessa olemuksessa/ergonomiassa/yms. eroja on kuin kuvanlaadussa?shania176 kirjoitti:Kuvanlaadussa tuskin merkittäviä eroja. Kokoeroa taasen taitaa olla ihan reilustikkin. Käy kokeilemassa jossain kumpi tuntuu mukavemmalta, tuskin noilla kummallakaan kauhean metsään menee.
Kai nuo kuvanlaatumittarit on melko absoluuttisia, eli subjektiivisuus ei paljoa pääse vaikuttamaan...