Noniin, kamera Nikon D40 ja vikana huono tuntuma laukaisimessa eli kamera ei ota kuvaa välittömästi kun laukaisin painetaan puolesta välistä pohjaan vaan voimaa voi joutua vielä lisäämään ennen kuin suljin räpsähtää.
Tassu pystyyn kenen mielestä tämä on aito vika: \o_
Kaverini, jolla on samanlainen kamera, ja tyttöystäväni joka ei juurikaan kuvaile, huomasivat tämän vian selkeästi, mutta viedessäni kameran huoltoon, myyjä ei nähnyt mitään vikaa kokeillessaan. Sanoin että kokeile uuden rinnalla, niin myyjä kokeiltuaan vain pudisteli päätään. Ajattelin että olenko itse sekaisin ja menin kokeilemaan uutta kameraa niin ylläripylläri - aivan erilainen. Myyjä ei vain halunnut nähdä vikaa.
Kamera lähetettiin kaikesta huolimatta huoltoon (mukana numeroni jotta pystyvät soittamaan jos eivät löydä vikaa) ja se tuli ~kolmen viikon kuluttua takaisin: softa päivitetty ja toiminta täysin sama kuin ennen.
Tämä nyt on tällaista avautumista mutta voisin vaikka kysyä että mitähän pitäisi tehdä:
1) Soittaa huoltoon ja avautua huolella ja lähettää vielä japaniin meiliä ja haukkua nekin siinä sivussa
2) Viedä liikkeeseen ja antaa se juuri takuuhuollettuna vaihdossa esim. D80 vastaan
3) Viedä toiseen korjaamoon ja lähettää lasku huvikseen Nikon Nordicille
Niin joo. Olivat ne jotain saaneet huollossa aikaan: etsimestä näkyy läjä roskia jotka eivät ainakaan ulkoisesti pyyhkimällä lähde pois.
Takuu meni juuri umpeen. Tällä ei tietenkään ole muuta merkistystä kuin että kättä joutuu vääntämään pykälää kovemmin.
Nikon takuuhuolto
-
Vika ja vika
Nikonille vissiin riittää, että laukaisin toimii ja siksi ei näe siinä vikaa. Itse ottaisin edelleen yhteyttä nikoniin ja vaatisin että laukaisin vaihdetaan, oli siinä heidän mielestä sitten vikaa tai ei. Pieni maininta kuluttajasuoja-asiamiehestä voi edistää asioiden kulkua, jos alkavat turhan pitkään miettimään korjausta. Itse olen saanut hyvää palvelua nikonilta aina silloin kun sitä harvoin olen tarvinnut. Mutta kysymyksessä on olleet kait sitten vähän vakavemmat jutut vaikka ei tuota sun kamerasi vikaa pidäkkään vähätellä. Eli jatkaisin yrittämistä ja onnea sille.
-
Niin sehän tässä ärsyttää että koko kamera ei ole pimeä vain "ainoastaan" tuo tärkein nappula ei toimi niin kuin pitäisi. Ruotsissa kun olen niin kaikki on vielä vähän hankalampaa. Palvelun taso on ollut monissa paikoissa kyllä aika perseestä, vaikka kuvittelin aina suomen vetävän pohjat tähän. No täytynee mennä venäjälle seuraavaksi niin tuntuu taas pohjola mukavalta.
-
Venäjällä
saattaisivat laittaa pariksi vuodeksi siperiaan kiukuttelemaan, ehkä sen jälkeen kamera vaikka ilman koneistoakin kelpaa ja mitään vikaa ei enään ole. No se kärjestelystä ja mauttomasta huumorista, mutta on se kuluttaja-asiamies varmaan ruattissakin. Eilen olin vähän ostoksilla liikkeessä, josta kaikki kamerani ja varusteeni aina olen ostanut ja mieleen tuli siellä ollessaan tämä juttu. Tämän kauppiaan mielestä kamerassa on selvästi vikaa kuulemansa perusteella ja ehdotti aivan samaa kuin minäkin, laukaisin vaihtoon. Hänen mielestään on erittäin tärkeää, että juuri tuo kapistus toimii niinkuin se pitääkin. No ei ole vaikea ymmärtää edes miksi. Eli yhteyksiä vaan nikoniin edelleen. Ja vielä mitä tulee tuohon suomalaiseen kaupankäyntiin, niin ainakin kameran kohdalla palvelu on ollut HUIPPUHYVÄÄ!!!