Nikkor 50mm/f1.8 paljonko kestää loittoja?

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
JPQ

Nikkor 50mm/f1.8 paljonko kestää loittoja?

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Nikkor 50mm/f1.8 paljonko kestää loittoja? siis niin että kuvanlaatu säilyy hyvänä kokokuvan osalta joku sanoi jossain 20mm... mutta onko muita mielipiteitä. ja vaikuttaako määrään onko fullframe vai croppi runko.
PS: Anteeksi väärä osasto korjatkaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

Mää rupesin saamaan tyydyttäviä ja hyviä kuvia vasta makron oston jälkeen (ja makrolinssi makso huomattavasti vähemmän kuin nää Kenko-loitot)
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Vähän ajattelin itsekkin loitot myyntiin ja aitoa makroa kiikariin. 50mm vähän lyhyt muihin kuin kukkiin...
Tapiol2003

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

Suosittelen kääntörengasta ja sitten loittoja.
Less Is More
kapama-7

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Suosittelen parin viikon kaurapuurodieettiä ja makro-objektiivia. Toinen hieman edullisempi ja käytössä hankalampi ratkaisu on tuo edellä mainittu kääntörengas. Silloinhan objektiivi kiinnitetään kameraan etulinssi runkoon päin.

kapa
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

kapama-7 kirjoitti:Suosittelen parin viikon kaurapuurodieettiä ja makro-objektiivia. Toinen hieman edullisempi ja käytössä hankalampi ratkaisu on tuo edellä mainittu kääntörengas. Silloinhan objektiivi kiinnitetään kameraan etulinssi runkoon päin.

kapa
Tuo kääntörengas ihan mahdoton idea mun aiheille (liian läheltä ja joskus tarvii muutakin kuin 1:1 tyyppistä) loitot tai lähilinssit et primet toiminee jotenkin mutta tuo ei ja sitä paitsi kaksi viikkoa ei riitä mun tuloin mun tuloin lienee ehkä kun muutakin harrastan objektiivi budjetti vuodessa ehkä max 500e paitsi poikkeus tapauksissa.
Johon laskenen tele valintani joka lienee näillä näkymin aika hyvin tiedossa.
Vastaa Viestiin