kansiointi

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
turpourpo

kansiointi

Viesti Kirjoittaja turpourpo »

löytääkö mikään arkistointiohjelma kuvat hakusanoilla myös alikansioista? joudun nykytilanteessa avaamaan jokaisen alikansion erikseen ja vasta sitten voin tsekata sen sisällön hakusanoilla, tähdillä, yms. Pitääkö minun siis laittaa kaikki kuvat sellaisenaan samaan kansioon (ilman alikansiointia) jos haluan valkata kuvia joustavasti metatietojen perusteella?

Yleensäkin tämä minun kuvien arkistointi on hieman retuperällä. Laitanko kaikki kuvat erilliselle usb-kovalevylle sellaisenaan (siis joko yhteen kansioon tai mahdollisesti niihin alikansioihin)? Mikä olisi paras arkistointiohjelma tällaiseen systeemiin)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
marjeta

Re: kansiointi

Viesti Kirjoittaja marjeta »

esim. Picasa2 osaa hakea metatiedot myös alikansioista.

Kannattaa tuo arkistointiysteemi miettiä ihan huolellisesti ja kysellä toisilta vinkkejä. Kun alkaa kerralla laittaa huolella talteen niin säästää hermoja sitten myöhemmin.

Itse laitan aluksi kuvat sisäiselle kovalevylle josta ne myöhemmin polttelen tuplana DVD:lle ja poistan kovalevyltä. Arkistointiohjelmaani (IMatch) jää pikkukuvaakkeet ja arkistointitiedot. Jos kaipaan kuvaa joka on jo poistettu DVD:ltä, ohjelma pyytää asettamaan ko. levyn mistä kuva löytyy.
Ensenada

Viesti Kirjoittaja Ensenada »

Aika monessa ohjelmassa voidaan määritellä haetaanko myös alikansioista vai pelkästään osoitetusta.