Canon Powershot A570 vai 720
-
Canon Powershot A570 vai 720
Olen hankkimassa uutta digiä ja pähkäiltyä eri vaihtoehtoja niin suositelkaas kumpi noista otsikon kameroista kannattais hankkia. Pääasiassa ulkona maisema kuvaukseen ja myös kaikkea muutakin mitä perheessä tarvii. Ei kuitenkaan mitään kasveja läheltä.
-
-
Kysyn vähän samaa eli IXUS vai PowerShot ? Jos näen vaivaa ja katson Canonin sivuilta ja vertailen niin ei se paljoo kerro todellisuudesta, myynti-jalla-jallaa. Okei ehkä jotain . Mut mitkä olis mainitut muut paremmat vaihtoehdot jos hinta/koko/ominaisuudet pitäis olla samat kuin edellämainituissa. Nyt käytössä muutaman vuoden vanha PowerShot A520 muistaakseni. Tietysti jos ei kannata vaihtaa niin olkoon. Kuvanlaatu vois olla parempi, samoten salamakuvaus-nopeus ... tai sitten vaihdetaan kuvaajaa. PowerShot -mallin valitsin aikoinaan siksi, että sillon akut oli sikahintasia verrattuna ladattaviin sormiakkuihin.
-
Mielestäni olisi rahan haaskuuta vaihtaa toimiva A520 uudempaan A-sarjan PowerShotiin. Ei niissä kuitenkaan niin oleellisia uudistuksia ole tapahtunut.
Itse pärjäilin neljä vuotta A70:llä ja olin ihan tyytyväinen kuvien tasoon, vaikka se teknisesti onkin jo reilusti jäljessä tämän päivän A-sarjalaisista. Toki kuvat saattoivat olla ilman salamaa silloin tällöin tärähtäneitä, mutta se on kiinni kuvaajasta/kuvausasennosta - kyynärpäät tukevasti kiinni kylkiin, niin ei kädet tärise.
Ja noista ixuksista ja muista paidantasku-kameroista ei mielestäni saa kunnon tukevaa otetta - kädet tärisee väkisinkin. En sellaista hankkisi, ellei sitten juuri minimalistinen koko olisi ehdoton edellytys kameraa hankittaessa.
Itse pärjäilin neljä vuotta A70:llä ja olin ihan tyytyväinen kuvien tasoon, vaikka se teknisesti onkin jo reilusti jäljessä tämän päivän A-sarjalaisista. Toki kuvat saattoivat olla ilman salamaa silloin tällöin tärähtäneitä, mutta se on kiinni kuvaajasta/kuvausasennosta - kyynärpäät tukevasti kiinni kylkiin, niin ei kädet tärise.
Ja noista ixuksista ja muista paidantasku-kameroista ei mielestäni saa kunnon tukevaa otetta - kädet tärisee väkisinkin. En sellaista hankkisi, ellei sitten juuri minimalistinen koko olisi ehdoton edellytys kameraa hankittaessa.
R.I.P. Canon PowerShot A70 (30.9.2003-30.12.2007)
Uusi kamera 31.1.2008: Canon PowerShot A720IS
Uusi kamera 31.1.2008: Canon PowerShot A720IS
-
http://www.dcresource.com/reviews/canon ... ndex.shtml
itse ottaisin 720.
tosin näissä powershoteissa kaikissa saisi olla paremmat pimeäkuvausominaisuudet ja pienemmät tynnyrivääristymät laajakuvalla"norm tilassa" kuvattaessa. lisäksi salaman latautumisaika vois olla nopeempi mutta ei niin merkitsevä haitta. no sitten muovinen jalusta kierre melko varmaan hajoaa joskus......
itse ottaisin 720.
tosin näissä powershoteissa kaikissa saisi olla paremmat pimeäkuvausominaisuudet ja pienemmät tynnyrivääristymät laajakuvalla"norm tilassa" kuvattaessa. lisäksi salaman latautumisaika vois olla nopeempi mutta ei niin merkitsevä haitta. no sitten muovinen jalusta kierre melko varmaan hajoaa joskus......