Hei
Hankin Canonin Power Shot A710 IS:n. Kameraan kay SD ja MMC muistikortit. Tarkoituksena on hankkia 2GB:n SD-kortti. Olen katsellut eri valmistajien kortteja. Mikä olisi sopiva luku-/kirjoitusnopeus kameralle? Halvimmillaan 2GB:n kortteja saa reiluun 20 euroon.
Esim
Transcend SD-kortit ovat erittäin luotettavia ja soveltuvat käytettäväksi minkä tahansa Secure Digital -korttia käyttävän laitteen kanssa.
# siirtonopeus: n. 2MB/s
# MLC-flash (multi layer cell)
vai
Transcend 2GB 150X SecureDigital (SD) muistikortti.
Erittäin nopea muistikortti, joka täyttää uusimpienkin PDA-laitteiden ja digikameroiden nopeusvaatimukset.
Olen tavallinen harrastelijakuvaaja. Olen hiukan ulalla millainen kortti kannattaa ostaa. Onko korttien nopeudet hifistelyä vai onko nopeudella merkitysta sunnuntaikuvaajalle?
Power Shot A710 IS ja SD muistikortit
-
Ei ylimääräisestä nopeudesta tietenkään ikinä haittaa ole, mutta tuskin sinun kannattaa tuollaista kalleinta/nopeinta mahdollista korttia ostaa kyseiseen kameraan (et tosin maininnut tuon 150x-kortin hintaa). Sunnuntaikuvaajalle taitaa olla enemmän merkitystä kortin koolla, kunhan ei ihan hitainta/halvinta merkkiä osta. Etsi hyvä kompromissi ja osta joku tunnetun valmistajan kortti sieltä hintahaitarin puolivälistä, niin uskoisin, että teet parhaan valinnan.
-
Kiitos vinkistä
Ostin Kingstonin 2GB: ja 1GB:n kortit. Olen lähdössä toukokuussa Kiinaan ja siellä tulee varmaan napsittua kuvia aika paljon.
Transcend 2GB 150X SecureDigital (SD) muistikortti hinta on 34€. Muistien hinnat ovat aika edullisia, verrattuna, kun hankin ensimmäisen digikamerani (Power Shot A70).
Ostin Kingstonin 2GB: ja 1GB:n kortit. Olen lähdössä toukokuussa Kiinaan ja siellä tulee varmaan napsittua kuvia aika paljon.
Transcend 2GB 150X SecureDigital (SD) muistikortti hinta on 34€. Muistien hinnat ovat aika edullisia, verrattuna, kun hankin ensimmäisen digikamerani (Power Shot A70).