hiekkaa kamerassa

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
lassiter

hiekkaa kamerassa

Viesti Kirjoittaja lassiter »

lomamatkalla kamera tipahti rantahiekkaan joka on todella hienoa, sen jälkeen kameran kun käynnisti niin rutisi vain.
tällä hetkellä kameralla voi kuvata mutta kuva on erittäin suttuinen, eli varmasti hiekkaa mennyt optiikkaan ?
ja nyt kysyisinkin teiltä alan miehiltä että mitä luulette korjaantuuko pelkällä putsauksella vai onko optiikka mennyt lopullisesti rikki?
kysyin huollosta että uuden optiikan vaihto maksaisi 250€, eli ei ole paljon järkeä sitä tehdä, kun uusi kamera maksaa saman verran suunnilleen.
takuuseenhaan tuo ei mene kun on oma kämmi mutta voisikohan tuota itse korjata ?
ja siis itse olen nyt olettanut että sitä hiekkaa on mennyt optiikkan.
kamera on canon ixus 750.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ahz
Viesti:

Re: hiekkaa kamerassa

Viesti Kirjoittaja ahz »

lassiter kirjoitti:voisikohan tuota itse korjata ?
ja siis itse olen nyt olettanut että sitä hiekkaa on mennyt optiikkan.
Hiekan poistaminen kamerasta on hieman työlästä, ja varaosien löytäminen saattaa olla hankalaa, mutta miksei sekin harrastuksesta käy siinä missä moni muukin.
lassiter

Viesti Kirjoittaja lassiter »

kysyin paljonko maksaa pelkkä optiikan puhdistus.

vastaus:
Tuntiveloitus on 82e. Voi mennä tunnilla tai sitten menee enemmän. Vaikea
sanoa. Voidaan tehdä kustannusarvio ensin. Kustannusarviosta veloitamme
38,50e jos laitetta ei korjata. Lähetyskulut ovat 11e.

näin siis jastekniikalla.
aika on tyyristä jos ei edes tiedä että saako sitä sitten kuntoon pelkällä puhdistuksella. eikö kellään tosiaan oo kokemusta tälläisestä? luulis et joku on joskus pokkarin upottanut hiekkaan :)
ja varmaan sitä hiekkaa löytyy myös kennolta.
velkaup

Viesti Kirjoittaja velkaup »

- kennolle ei pääse hiekkaa - jos nyt oletetaan, että kamera putosi kuivaan hiekkaan, eikä esim. märkään. Vesi voi pahimmassa tapauksessa päästä kennolle, jos tilanne on se, että kamera joutuu olemaan kosteassa kauan.
- Hiekkaa on luultavammin itse optiikassa....liikkuvissa osissa tai sitten rataskoneistossa (rutiseva ääni), jonka välityksellä optiikka säätyy.

Itse en suosittele kuorien avaamista, jos et ole sitä aikaisemmin tehnyt - tai ole perillä siitä mitä sieltä löytyy ja mitä täytyy ottaa huomioon. Pelkkä puhalluskin kuorien sisään voi tehdä hallaa piirilevylle, jolloin kamera onkin jo mykkä.

Teen huoltoja/korjauksia tosi edullisesti (koti.mbnet.fi/lcdcanon - tosin päivityksen alla).

V-M (velkaup@hotmail.com)
Vastaa Viestiin