Kuvia lahjaksi paperitulosteina

Printterit, skannerit, online-tulostukset
jlanteri

Kuvia lahjaksi paperitulosteina

Viesti Kirjoittaja jlanteri »

Moi,

olen näpsinyt muutaman maksimiresoluutioisen kuvan 5 megapikselin pokkarillani, haluaisin tulostaa nämä paperille ja antaa kehystettyinä lahjaksi. Pari kuvaa pitäisi cropata ensin, mutta kannattaako se tehdä itse vai antaa tulostusliikkeen huoleksi? Onko isojen kuvien (tarkoitus tehdä niin isot taulut kuin tarkkuus antaa myötä) tulostuksesta hyviä kokemuksia? Netin kautta toimivat ainakin ensisilmäyksellä tarjoavat huonosti isojen kuvien tulostuspalveluita. Soveltuuko tarkoitukseen paremmin valokuvapaperi vai joku muu?

Kiitos infosta!

JLa
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
makumaku

Re: Kuvia lahjaksi paperitulosteina

Viesti Kirjoittaja makumaku »

jlanteri kirjoitti:mutta kannattaako se tehdä itse vai antaa tulostusliikkeen huoleksi?
No tämähän riippuu ihan siitä millaiset tulostimet sulla on kotona. Jos pystyt tekemään ammattimaista jälkeä niin anna mennä vaan. Mutta jos tulostin on jokin 100 euron halpamalli, niin sitten mieluummin annat ammattilaisten hoitaa homman.
jlanteri kirjoitti:Netin kautta toimivat ainakin ensisilmäyksellä tarjoavat huonosti isojen kuvien tulostuspalveluita.
Hmm??? Kylläkai kaikki firmat tekevät isoja tulosteita. Vai tarkoititko jotain 2x3 metrisiä julisteita. No tähän ei kameran tarkkuus taida enää riittää. Eli tälläinen 30x50 cm on vielä ihan vakiokamaa.
Nikon D200, Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF ED, Nikkor 50mm f/1.8D, Nikkor 85mm f/1.8D, Nikon Micro Nikkor Ai-S 200/4,,, Nikkor 70-200mm f/2.8 ED VR, TC-17EII, Nikon SB-800
EsaK

Viesti Kirjoittaja EsaK »

Pari kuvaa pitäisi cropata ensin, mutta kannattaako se tehdä itse vai antaa tulostusliikkeen huoleksi?
Etköhän itse tiedä parhaiten miten haluat kuvaa rajata.
EsaK
jlanteri

Re: Kuvia lahjaksi paperitulosteina

Viesti Kirjoittaja jlanteri »

makumaku kirjoitti:
jlanteri kirjoitti:mutta kannattaako se tehdä itse vai antaa tulostusliikkeen huoleksi?
No tämähän riippuu ihan siitä millaiset tulostimet sulla on kotona.
Tulostinta ei ole kuin joku 50 euron Epson, joten tulostaminen menee luonnollisesti liikkeen tehtäväksi... mutta kysymys olikin rajaamisesta.
makumaku kirjoitti:
jlanteri kirjoitti:Netin kautta toimivat ainakin ensisilmäyksellä tarjoavat huonosti isojen kuvien tulostuspalveluita.
Hmm??? Kylläkai kaikki firmat tekevät isoja tulosteita. Vai tarkoititko jotain 2x3 metrisiä julisteita. No tähän ei kameran tarkkuus taida enää riittää. Eli tälläinen 30x50 cm on vielä ihan vakiokamaa.
Ok, katselin mm. Fotokioskia, mutten löytänyt isohkoja vaihtoehtoja. Viekö rajaus myös kuvan tulostuskokoa pienemmäksi? Mikä hyvällä laadulla on yläraja, jos en rajaisi lainkaan ja resoluutio on 2560*1920 pikseliä?

JLa
Vastaa Viestiin