Musteen kuivuminen?

Printterit, skannerit, online-tulostukset
SALAMAT

Musteen kuivuminen?

Viesti Kirjoittaja SALAMAT »

Tein valokuvapaperille postikortteja - etupuoli OK.
Mutta kun printtasin takapuolelle myös kuvan ja nimi- ja osoiteviivat, niin ne ei meinaa kuivua millään?
Oli jo yön yli, mutta kun kokeilee sormella väriä, niin se leviää.

Onko kellään kokemuksia?

Tulostin on Canon i560 ja paperit on saman valmistajan.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Paperin eri puolet ovat todennäköisesti erilaisia. Toinen puoli ei ime mustetta.
luola

Re: Musteen kuivuminen?

Viesti Kirjoittaja luola »

SALAMAT kirjoitti:Onko kellään kokemuksia?
Onpa hyvinkin, ja ihan omakohtaisia.
Itse printtailin aidon valokuvapaperin taakse. (En siis musteruisku-, vaan liikkeessä teetetyn) Ohuet tekstiviivat kuivuivat lopulta (!), mutta kuvanvalmistamon kooditekstin peittämiseen käyttämäni pikkuruinen joulu-clipartkuva, missä oli hieman laajempi musta pinta, "ei koskaan".
Ratkaisu: Valukuvat laseriin, ja menoksi! Varoitus: tulevat sitten muuten tosi kuumiksi; mitään vahinkoa minulla ei tapahtunut kuitenkaan, mutta mikäli onnistut omista kuvistasi sulattamaan jotain printterin sisälle, vetäydyn täten vastuusta.
Oma yhditelmäni tuota tehdessä oli siis kiiltävät valokuvat Kodakin onlinesta ja vanha HP:n pöytälaseri.
lm
SALAMAT

Re: Musteen kuivuminen?

Viesti Kirjoittaja SALAMAT »

Mulle tuli sitten mieleen tarrat.

Kun olen niitä käyttänyt pienessä määrässä ennenkin nimilistojen tulostuksessa, niin ostin sellaisia isoja tarra-arkkeja jotka peittävät melkein sen toisen puolen postikortti koosta ja siihen sitten se haluttu kuva. Niin niistä tuli ihan välttävä (nää kuvajutut tuli nyt ekas toiselle). Ja onhan sitten etupuoli kuin "postikortti".

Toiseen reunaan sitten perinteinen tarra jossa nimi ja ossu.
Vastaa Viestiin