Tilaus B&H Photosta

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Lukittu
tareone
Viesti:

Tilaus B&H Photosta

Viesti Kirjoittaja tareone »

Tilasin 8.9.2004 B&H Photosta Gmini 220:n ja kamerahihnan. Lähetystapana oli Airmail Parcel Post. B&H Photon seurannan mukaan paketti on heiltä lähtenyt 9.9.2004 eli yli kuukausi sitten. Visaani on myös veloitettu, mutta laskua ei ole vielä tullut. Pakettia ei ole vain näkynyt! Olen kuullut, että joillakin on kestänyt n. kuukauden verran, kun lähetystapana on ollut Airmail Parcel Post.

Tietysti vasta nyt törmäsin täällä olevaan viestiketjuun, jossa varoitettiin tuosta Airmail Parcel Postista. Olen lähettänyt B&H Photoon ja USPS:ään emailia, mutta vastausta ei ole kuulunut. Ilmeisesti Suomen pään jakelun hoitaan GLS-Finland, jonne lähetin emailia, kun ei päässyt toimistoaikaan heille soittamaan. Jos ei huomenna GLS:stä mitään selviä, täytynee ottaa yhteyttä Luottokuntaan ja laittaa heidät asialle.

Ehdotuksia v-mäiseen tilanteeseen?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
teemupii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teemupii »

Itsellä meni noin 1.5kk ennen kuin paketti tuli postiin.
keppana

Re: Tilaus B&H Photosta

Viesti Kirjoittaja keppana »

tareone kirjoitti:Ehdotuksia v-mäiseen tilanteeseen?
Jep. Tilaa seuraavalle kerralla kuljetus UPS:n kautta; vähän on kalliimpaa, mutta tavara tulee perille nätissä kunnossa ja ajallaan. Ei tosta snailmailista ole mihinkään. Jo pelkästään Venäjältäkin kestää Airmailina tavaran tulo yli kuukauden, niin mitä se onkaan kun välissä on kauhean kokoinen lätäkkö...

Olenkohan ymmärtänyt ihan väärin, vai tungetaanko tota AirMailia menemään tipoittain, aina silloin kun koneissa sattuu olemaan sille tilaa? Eli parhaassa tapauksessa tavarat saavat lojua ties kuinka kauan odottamassa koneeseen pääsyä jossain hangaarissa? Joku asioista paremmin perillä oleva pikkuinsinööri voisi vahvistaa tiedon, etten ihan puhu läpiä päähäni.
tareone
Viesti:

keppana kirjoitti:
tareone kirjoitti:Ehdotuksia v-mäiseen tilanteeseen?
Jep. Tilaa seuraavalle kerralla kuljetus UPS:n kautta;
Täytyy näin tehdä ja olen aiemmin muista kaupoista UPS:n kautta tilannutkin. En tiedä, mikä mielenhäiriö tilaushetkellä tässä tapauksessa iski. Taitaa eilen Technikdirektistä tilaamani vahvari saapua ennen jenkkitilausta...

Kannattaisi myös lukea huolella tämä foorumin osio ennen ensimmäistä tilauskertaa...
tareone
Viesti:

keppana kirjoitti: Olenkohan ymmärtänyt ihan väärin, vai tungetaanko tota AirMailia menemään tipoittain, aina silloin kun koneissa sattuu olemaan sille tilaa? Eli parhaassa tapauksessa tavarat saavat lojua ties kuinka kauan odottamassa koneeseen pääsyä jossain hangaarissa? Joku asioista paremmin perillä oleva pikkuinsinööri voisi vahvistaa tiedon, etten ihan puhu läpiä päähäni.
Et puhu. Juttelin tästä tapauksesta eilen erään lastausesimiehen kanssa ja hän kertoi, että jotkut paketit saattavat hiukan pölyyntyä kentällä ennen kuin ne saadaan johonkin koneeseen tungettua.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

tareone kirjoitti:
keppana kirjoitti: Olenkohan ymmärtänyt ihan väärin, vai tungetaanko tota AirMailia menemään tipoittain, aina silloin kun koneissa sattuu olemaan sille tilaa? Eli parhaassa tapauksessa tavarat saavat lojua ties kuinka kauan odottamassa koneeseen pääsyä jossain hangaarissa? Joku asioista paremmin perillä oleva pikkuinsinööri voisi vahvistaa tiedon, etten ihan puhu läpiä päähäni.
Et puhu. Juttelin tästä tapauksesta eilen erään lastausesimiehen kanssa ja hän kertoi, että jotkut paketit saattavat hiukan pölyyntyä kentällä ennen kuin ne saadaan johonkin koneeseen tungettua.
Tämä onkin hyvä muistaa. Onneksi olen tilannut kaikki tavarani UPS:llä, jolloin ne tulee nopeammin jenkeistä kuin UPS:lla (maakuljetus jota esim AC-Foto käyttää) Saksasta.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Pitänee varoittaa tästä uutisten puolella. Yleensähän on vain kerrottu, miten nopeasti B&H Photosta tavara UPS:illa Suomeen tulee. Tuolla B&H:ssa muuten oli joku parin viikon katko tilausten käsittelyssä (juutalaisten pyhiä tms.), olisiko se voinut sekoittaa?
kaptah

Viesti Kirjoittaja kaptah »

Airmaililla olen tilannut pienempää tavaraa kymmeniä kertoja ja aina on tullut noin 10 päivässä. Erikoista että isompia paketteja panttaavat noin.
tareone
Viesti:

MattiH kirjoitti:Pitänee varoittaa tästä uutisten puolella. Yleensähän on vain kerrottu, miten nopeasti B&H Photosta tavara UPS:illa Suomeen tulee. Tuolla B&H:ssa muuten oli joku parin viikon katko tilausten käsittelyssä (juutalaisten pyhiä tms.), olisiko se voinut sekoittaa?
En usko, koska tein tilauksen 8.10. ja 9.10. paketti on jätetty Jenkkien postin USPS:n huomaan. Varoitus koskee nimenomaan Airmail Parcel Post lähetystapaa. UPS:n kautta tavarat tulevat ilmeisesti parhaimmillaan alle viikossa. Airmail Parcel Post ei mahdollista myöskään lähetysseurantaa. Asiakas saa vain tiedon, koska tavara on lähetetty B&H Photosta.

Jossain toisessa viestiketjussa luin, että Airmail Parcel Postit hoitaa Suomen päässä GLS-Finland, joka perii tullauksesta 40 euroa, eikä tarjoa mahdollisuutta asiakkaan itsenäiseen tullaukseen, vaikka näin pitäisi toimia. Jos GLS-Finland yrittää meikäläisen kohdalla näin toimia, he saavat tuta tämän yli kuukauden odotusajan aiheuttaman purkamattoman raivon. EN aio maksaa 40 euroa siitä, että he tullaisivat tavarat puolestani, vaan käsken heidän kuljettaa tavarat lähimpään tulliin.
tareone
Viesti:

Tänään B&H Photo vastasi kyselyihini:
B&H Photo kirjoitti: Please be advised that Air Parcel Post usually takes 1-2 weeks to arrive, however it
can sometimes take between 1-6 weeks for packages to reach your destination and
your order should shortly arrive.

The United States Postal Service will not entertain a tracer/claim until 45 days have
elapsed.

Please advise how we can be of further assistance.
Eli täytyy sitkeästi vain odotella. Ihme juttu, ettei B&H Photo ilmoita nettisivuillaan toimitusajaksi Airmail Parcel Postille 1-6 viikkoa, vaan ilmoittaa optimistisesti 1-2 viikkoa.

Sain myös GLS-Finlandilta emailia:
GLS-Finland kirjoitti: ikävä kyllä en löytänyt nimelläsi saapunutta lähetystä.

Me olemme Postin lisäksi USA:n postin yhteistyökumppani täällä

Suomen päässä, mutta selkeää jakoa siitä, kumman järjestelmässä paketti

saapuu, emme osaa sanoa.

Seurantanumero lähetyksellesi auttaisi jäljittämään pakettisi kulkua,

tilausnumero ei ikävä kyllä tässä kohdin riitä.
Postia tuli myös USPS:ltä (USA:n posti):
USPS kirjoitti: Tarmo, thank you for visiting our website regarding information on your item. We do apologize that your package has not yet been delivered. Unfortunately, Airmail Parcel Post is not a trackable service via the website. To be able to get information on the package, the sender would have to fill out PS Form 542 at their local post office. If we can be of assistance to you in the future, please do not hesitate to contact us. Thank you for using the United States Postal Service.
Eli B&H Photon pitäisi nähdä hiukan vaivaa ja täyttää lomake, että lähetys voitaisiin jäljittää. Jospa tässä vielä viikon verran odottelisi ja valmistautuisi mahdolliseen tappeluun GLS-Finlandin kanssa tullauksesta. Kummallista on myös se, ettei Posti ja GLS-Finland ole sopineet selkeää jakoa, kumpi hoitaa Airmail Parcel Postien kuljetuksen Suomessa.
Ktm

Viesti Kirjoittaja Ktm »

Airmail Parcel Postin kautta on minulle tullut monia paketteja Kaliforniasta keskimäärin kahdessa viikossa. GLS:ltä (Turusta) tulee soitto, että tullataanko heidän kauttaan vai lähetetäänkö paikallistulliin, joka halvempi kun itse hoitaa. Muutamat paketit tuli suoraan kotiovelle...en nyt muista tulinko käyneeni tullissa maksamassa alvia näiden pakettien osalta ;)

Eli hyvin on toiminut...ainakin toistaiseksi.
tareone
Viesti:

Ktm kirjoitti: Eli hyvin on toiminut...ainakin toistaiseksi.
Hieno juttu. Tämän episodin johdosta olen penkonut news-ryhmiä ja keskustelupalstoja, joista löytyi lukuisia tapauksia, joissa toimitusaika on "hiukan" venähtänyt. Lisäksi GLS ei ollut suostunut liikuttamaan pakettia mihinkään, ellei asiakas suostu siihen, että GLS hoitaa tullauksen ja perii siitä palkkion. Jotkut olivat saaneet paketin liikkeelle Tulliin tarpeeksi kiukkuisella puhelinsoitolla.

Hyvä homma, jos GLS on muuttanut toimintatapojaan Suomen lain puitteisiin.
kaptah

Kuis paljon Airmail oli halvempi kuin UPS?
tareone
Viesti:

kaptah kirjoitti:Kuis paljon Airmail oli halvempi kuin UPS?
USPS - Airmail Parcel Post
10-14 Days Delivery
$33.75

USPS - Global Express Mail
5-7 Days Delivery
$42.75

UPS Express
3-5 Business Days Delivery
$40.50

FedEx Priority
3-5 Business Day Delivery
$86.50

Eli oli järjen köyhyyttä käyttää Airmailia. Mielessä oli lähinnä säästö, jos tavarat tulisivat Tullin ohi. Käsittääkseni UPS tullaa tai toimittaa Tulliin kaikki kamat.
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

tareone kirjoitti: Eli oli järjen köyhyyttä käyttää Airmailia. Mielessä oli lähinnä säästö, jos tavarat tulisivat Tullin ohi. Käsittääkseni UPS tullaa tai toimittaa Tulliin kaikki kamat.
UPS tullaa itse ja laskuttaa siitä asiakasta 10 euroa.
tareone
Viesti:

harrin kirjoitti:
tareone kirjoitti: Eli oli järjen köyhyyttä käyttää Airmailia. Mielessä oli lähinnä säästö, jos tavarat tulisivat Tullin ohi. Käsittääkseni UPS tullaa tai toimittaa Tulliin kaikki kamat.
UPS tullaa itse ja laskuttaa siitä asiakasta 10 euroa.
Käsittääkseni UPS antaa myös vaihtoehtoisesti asiakkaan itse hoitaa tullauksen.
kaptah

Viimeksi muokannut kaptah, Touko 24, 2009 17 : 46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tareone
Viesti:

GLS:stä soittivat tänään ja kertoivat, ettei tavaroita ole vielä näkynyt. Samalla varmistin, että minulla on myös mahdollisuus itse tullata kamat. Näin tosiaan on eli jos kamat saapuu GLS:n kautta, soittavat he ja kysyvät, haluanko tullata itse, jolloin he toimittavat kamat minua lähinnä olevaan Tulliin.
tareone
Viesti:

Sain tänään Postilta saapumisilmoituksen, jossa sanottiin seuraavaa:
Tullaatteko lähetyksen itse vai hoidammeko puolestanne? Huolintakulumme on 43,10 € + Tullin verot.
Soitan Postiin huomenna ja hoidan tullauksen itse, jos he sen Tulliin toimittavat. Paketin tulo Suomeen kesti siis 41 päivää eli kuutisen viikkoa. Saksasta vahvistin tuli kotiovelle neljässä päivässä. Toisaalta onhan Suomesta USA:an kymmenkertainen matka verrattuna Suomesta Saksaan.
PekkaM

Viesti Kirjoittaja PekkaM »

Kiitettävää toimintaa taas B&H:lta ja UPS:ilta. Tilaus lähti su-iltana ja paketti oli perillä duuniin kannettuna eilen (ke) kello 13 aikoihin. Kun vielä huomioidaan, että tilaus luonnollisesti käsiteltiin vasta jenkkien maanantaiaamuna, eli täällä ma-ilta, ei voi kuin kehua!
Lukittu