AF assist lamp

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
ramm

AF assist lamp

Viesti Kirjoittaja ramm »

Onko tosiaan niin, ettei 300D:n AF assist lamppu (= red eye reduction lamppu...) toimi edes venäläisen firmiksen vaihdolla? 10D:ssä homma toimii niin, että kyseinen lamppu syttyy tarvittaessa tarkennettaessa, kun salamaa ei ole sallittua käyttää. Näin olen kirjoituksista ymmärtänyt. Aika hölmöä Canonin kitsastella tuommoisella softa featuren puutteella 300D:ssä, kun kerran "rautaan" semmoinen satsaus on tehty.

TJ
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mjalka

Re: AF assist lamp

Viesti Kirjoittaja mjalka »

ramm kirjoitti:Onko tosiaan niin, ettei 300D:n AF assist lamppu (= red eye reduction lamppu...) toimi edes venäläisen firmiksen vaihdolla? 10D:ssä homma toimii niin, että kyseinen lamppu syttyy tarvittaessa tarkennettaessa, kun salamaa ei ole sallittua käyttää. Näin olen kirjoituksista ymmärtänyt. Aika hölmöä Canonin kitsastella tuommoisella softa featuren puutteella 300D:ssä, kun kerran "rautaan" semmoinen satsaus on tehty.

TJ
Itse testailin asiaa juuri eri asetuksilla sekä ulkoisella ja kiinteällä salamalla. En saanut AF assist -lamppua syttymään muuten kuin kameran oma salama ylhäällä ja punasilmänpoisto valikosta päällä. Custom functioneista en saanut säädettyä esim. siten, että salama ei välähtäisi. Kyseinen lamppu on tarkoitettu näköjään 300d:ssä pelkästään punasilmäisyyden poiston yritykseen...
Muistaakseni D60:ssä lamppu toimittaa myös tarkennuksen apuvalon virkaa, mutta huonolla menestyksellä.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

mjalka kirjoitti:
ramm kirjoitti:Onko tosiaan niin, ettei 300D:n AF assist lamppu (= red eye reduction lamppu...) toimi edes venäläisen firmiksen vaihdolla? 10D:ssä homma toimii niin, että kyseinen lamppu syttyy tarvittaessa tarkennettaessa, kun salamaa ei ole sallittua käyttää. Näin olen kirjoituksista ymmärtänyt. Aika hölmöä Canonin kitsastella tuommoisella softa featuren puutteella 300D:ssä, kun kerran "rautaan" semmoinen satsaus on tehty.

TJ
Itse testailin asiaa juuri eri asetuksilla sekä ulkoisella ja kiinteällä salamalla. En saanut AF assist -lamppua syttymään muuten kuin kameran oma salama ylhäällä ja punasilmänpoisto valikosta päällä. Custom functioneista en saanut säädettyä esim. siten, että salama ei välähtäisi. Kyseinen lamppu on tarkoitettu näköjään 300d:ssä pelkästään punasilmäisyyden poiston yritykseen...
Muistaakseni D60:ssä lamppu toimittaa myös tarkennuksen apuvalon virkaa, mutta huonolla menestyksellä.
550 EX salama hoita tarkennuksen apuvalon salamakuviin.
SamiN

Viesti Kirjoittaja SamiN »

kohan kirjoitti:550 EX salama hoita tarkennuksen apuvalon salamakuviin.
+ moni muukin ulkoinen salama. (380 EX->, Sigmat jne.)

300D:n punasilmäisyyden mukavähennysvalo ei voi millään riittää tarkennuksen apuvaloksi eikä sitä siihen ole tarkoitettukkaan.
Where facts are few, experts are many. -- Donald R. Gannon
Vastaa Viestiin