Näkymätön lasi (kehystys-aiheinen kysymys)

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Autiokari
Viesti:

Näkymätön lasi (kehystys-aiheinen kysymys)

Viesti Kirjoittaja Autiokari »

Höm, ostin läjän kehyksiä Tallinnnasta, esim 20x30cm maksoi 3.5 eemeliä, lasilla, viimeisteltyjä (petsattuja ja kullitustakin tms väritystä niissä on). Ikean 20x30 raakamäntyraami maksaa 12e.

No, lasi kiiltää ikävästi, onko kokemuksia nk näkymättömästä lasista ja hinta/ostopaikkavinkkejä? Miten näkymätöntä se on?

Tai tarvitaanko lasia lainkaan, mitä hyötyä siitä on? Eihän maalauksissakaan ole lasia. Mikä liima käy kuvan kiinnittämiseen pohjalevyyn? Siis kun otan lasin pois niin kuva kupruilee kun se ei ole kiinni missään. Onko liimaa spray pullossa? Onko sellaista liimaa josta kuvan voi vielä vetää irti jos sen haluaakin toisenlaiseen raamiin (siis jotain post-it tapaista tartunta-ainetta)?

Timo Autiokari
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
haili
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haili »

http://www.kakenkehys.fi/lasit.htm myy opti white nimistä heijastamatonta lasia jota muutamat tutut on käyttänyt. Lasi vähentää selvästi heijastumia. Heillä on myös TRU-Vue konsevointilasia käytössä joka vähentää uv-valon määrää voimakkaasti. Niistä spray-liimoista sen verran että useimmat liimat on voimakkaan kosteita ja varsinkin sen vuoksi eivät sovellu mustesuihkutulosteiden kanssa. Itse olen käyttänyt perinteistä tapettiliisteriä joka pitää kuvat hyvin kiinni. Olen sivellyt sitä levyyn enkä kuvan taakse jolloin sitä ei tule laitettua liikaa. Kaulimen avulla olen sitten lopuksi painanut kuvaa jolloin ilma lähtee sieltä kuvan ja taustalevyn välistä tasaisesti pois.
Wolfheart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

Tuosta kuvan kiinnittämisestä sen verran että muistelisin isäukkoni kertoneen että kannattaa liimata vain yläreunasta - antaa loppukuvan roikkua vapaana. Ei tule kupruja.
Vastaa Viestiin