ok vedä oikeuteen, mutta olen siis sitä mieltä että olet copy, et siis tee mitään oma peräistä, kuten se sinun risti/raamattu luoti oli copioitu?JPu kirjoitti:Tykkään kyllä pahaa..jari siren kirjoitti: No edustan vain itseäni, mutta tuskin olen yksin?
Toisaalta tekemisesi on niin tehtyä, mutta tämä on vain minun mielipiteeni.
Mut älä jari tykkää pahaa mitä minä näistä ymmärrän?
Ihan sama ketä edustat, mutta olet vastuussa puheistasi itse.
Perustuuko kuvataidekauhu iluusioon kuvan realismista?
-
- Viesti:
http://jarisiren.1g.fi/kuvat/
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
- Viesti:
Jos sanon ihan rehellisen mielipiteeni niin puranen on kaukana taiteesta ja pyrkii lähinnä kopioimaan mitä kokee taiteeksi ilman mitään omaa kosketus pohjaa.
Sori Jari mutta itse kysyit!
Edit siis halu ei riitä
Edit siis halu ei riitä
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
- Viesti:
Koska hinnat eivät määräydy sen pienen apurahaa nauttivien taiteilijoiden osuuden mukaan ollenkaan, vaan paljon suuremman volyymin, niin taiteilijoiden saamalla apuraha ei ole minkäänlaista vaikutusta vedosten hintaan, vaikka periaatetasolla väittämäsi fakta pitäisikin paikkaansa. Väitän, että markkinahinta tuolle tuotteelle on tosiaan kokonaan riippumaton apurahataiteilijoiden vedoksiin sijoittamasta rahasta. Varsinkin kun vedostusmarkkinoilla on kovaa kilpailua ja taiteilija osaa pyytää tarjouksia isommista määristä vähintään yhtä herkästi kun tavallinen kuluttaja.saltikov kirjoitti:kylmä fakta on että kaikki tuet vääristävät markkinoita, tulosiirrot luovat markkinaköyhyyttä jne. Hyviä vaihtoehtoja näille tulosiirroille ei vain taida olla - se ei kuitenkaan poista tiettyjä faktoja.
Jari Puranen
-
- Viesti:
Ei nämä ole mitään perusteluja, nämä ovat lisäväittämiä joille on yhtä paljon perusteita kun aiemmallakaan väitteelläsi.jari siren kirjoitti:Jos sanon ihan rehellisen mielipiteeni niin puranen on kaukana taiteesta ja pyrkii lähinnä kopioimaan mitä kokee taiteeksi ilman mitään omaa kosketus pohjaa.
Edit siis halu ei riitä
Sinusta voi tuntua tuolta, mutta se ei ole perustelu se on mielipide. Ja väittämäsi on lisäksi kokonaan vailla pohjaa, mistä sinä voit tietää mihin olen pyrkinyt, en ole sinulle ajatuksiani ja tavoitteita koskaan kertonut.. Jos syytät minua kopioinnista, niin olisi syytä näyttää se/ne työt mitä kopioin.
Ei kukaan pyytänyt sinua kertomaan mielipidettäsi minusta tai minun kuvista, vaan perusteita loukkaaville väittämillesi. Mieti nyt hetki pidempään mitä vastailet..
Jari Puranen
-
- Viesti:
Mielenkiintoista.. kenen työstä?jari siren kirjoitti:..kuten se sinun risti/raamattu luoti oli copioitu?
Ehkä osaan koioida töitä näkemättäkään, taito sekin..
Pyysin Mattia ylläpitäjän antamaan sinulle banaania, koska käytöksesi on foorumin hengen vastaista, tarkoitus ei ole analysoida ja loukata muita kirjoittajian vaan keskustelaa asioista. Vakavankin vastamielipiteen sietää jokainen, mutta ei tahallista loukkaamista suoraan henkilöön osoitettuna.
Jari Puranen
-
- Viesti:
No ehkä matti laiotaa minulee banaania? Onhan hän sinut saleerannut valokuvaajana ja minua ei:JPu kirjoitti:Mielenkiintoista.. kenen työstä?jari siren kirjoitti:..kuten se sinun risti/raamattu luoti oli copioitu?
Ehkä osaan koioida töitä näkemättäkään, taito sekin..
Pyysin Mattia ylläpitäjän antamaan sinulle banaania, koska käytöksesi on foorumin hengen vastaista, tarkoitus ei ole analysoida ja loukata muita kirjoittajian vaan keskustelaa asioista. Vakavankin vastamielipiteen sietää jokainen, mutta ei tahallista loukkaamista suoraan henkilöön osoitettuna.
Pahoityelut että nokin ohi nokkimis jäsjestyksen, mutta luulen vakaasti ellä kuvaajana olen huomattavasti parempi.
Voi olla että tulee bannia tästä mutta tukoot!
Edit >Jarille ok en siis osaa arvostaa sinua kuvaajana, sori.
Mutta kun kuvasi ovat niin älyttömän tylsiä ja kopiota.
Sori
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
- Viesti:
Juurikin niin.saltikov kirjoitti:Väite jota varmaan haet lienee että sillä ei ole oleellista vaikutusta?
Tosin entisenä yrittäjänä tiedän, että hinnoittelua ja sen laskentaperusteita aina yksinkertaistetaan ja tässä tapauksessa on varsin luultavaa, että "oleellinen" tarkoittaa samaa kuin "ei vaikutusta ollenkaan" :)
edittiä:
ps. onhan se ilman muuta selvää, että kaikki tekijät vaikuttavat, mutta lopullisen tuotteen hintaan vaikutus tuskin yltää..
Jari Puranen
-
- Viesti:
-
- Viesti:
No banni minúa iskee.
Sinun sivut on valokuvaaja luokassa ja mnusta matti ei pidä, vaikka näytöni on huomattavasti suurempia kuin sinun niin minun sivut ei nole valokuvaaja luokassa. Siis on oletettavissa että olen ärsyttävä ylläpidon raameissa ja siis huono kuvaaja?
Voit siis saleerattuna kuvaajana pyytää minun bannaamista, ihan sillä perusteella että en siis arvota sinua kuvaaja, SE ETTÄ EN SIIS ARVOSTA SINUA KUVAAJANA, ON SIIS YKSINKERTAISESTI KUVISTASI KIINNI.
Ymärän että haluat, mutta se ei ikäväkyllä riitä. Kuvasi on siis älyttömän huonoja.
Ok jos tämän sanominen ei ole salittu niin ok tavataa kameraseuran sivuilla!
Et olisi jpu kysynyt?
Sinun sivut on valokuvaaja luokassa ja mnusta matti ei pidä, vaikka näytöni on huomattavasti suurempia kuin sinun niin minun sivut ei nole valokuvaaja luokassa. Siis on oletettavissa että olen ärsyttävä ylläpidon raameissa ja siis huono kuvaaja?
Voit siis saleerattuna kuvaajana pyytää minun bannaamista, ihan sillä perusteella että en siis arvota sinua kuvaaja, SE ETTÄ EN SIIS ARVOSTA SINUA KUVAAJANA, ON SIIS YKSINKERTAISESTI KUVISTASI KIINNI.
Ymärän että haluat, mutta se ei ikäväkyllä riitä. Kuvasi on siis älyttömän huonoja.
Ok jos tämän sanominen ei ole salittu niin ok tavataa kameraseuran sivuilla!
Et olisi jpu kysynyt?
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
- Viesti:
Rehellinen kysymys jpu, koetko oikeasti olevasi parempi kuvaaja kuin minä?
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
OskuK kirjoitti: Niin on, olen itse omiin tarpeisiini kysellyt kehystystä ja saanut sen oikein halvalla. Pisnesmiehenä selvitin mitä sama maksaisi jos minulla olisi toiminimi, ja selvisi etttä sillä olisin päässyt n. kolmanneshinnalla. Joten taiteilijoilla ei siis ole ammattinsa takia tätä mahdolisuutta, vaan maksavat harrastajahintoja? Ymmärrän hyvin että harrastustarvikkeista pitää saada hyvin hintaa kun ammattilaisille myydään halvalla, mutta tämä ei vääristä kilpailua, koska harrastajat eivät kilpaile, vaan maksavat. Köyhiltä kuuluu ottaa ja rikkailta ammattilaisilta kuuluukin saada vähemmän, milläs niitä tuloeroja muuten saadaan, ellei näillä tulonsiirroilla? ;-)
En voi tajuta miksi täällä saitilla ei ole pystyssä vähintään kahdeksaa kehystyspalvelua, kun se on näin massiivinen pisnes.
OskuK kirjoitti: Mutta jos itse ei saa mitään ja joku muu saa, niin katkeroittaahan se loppuelämäksi, kun kaikki menee väärin ja ihan epiksesti.
Kuningas kohkausta jo vuodesta 2005
Täys typerys vuodesta 2006
Minähän en tunnetusti asiasta mitään ymmärrä ja mielipiteeni ei liene kenellekään yllätys mutta: nyt ei Jartsa kannattaisi ehkä liikaa vedättää tuossa osaamisvertailussa -asiassa...jari siren kirjoitti:... Onhan hän sinut saleerannut valokuvaajana ja minua ei:
Pahoityelut että nokin ohi nokkimis jäsjestyksen, mutta luulen vakaasti ellä kuvaajana olen huomattavasti parempi.
Voi olla että tulee bannia tästä mutta tukoot!
Edit >Jarille ok en siis osaa arvostaa sinua kuvaajana, sori.
Mutta kun kuvasi ovat niin älyttömän tylsiä ja kopiota.
Sori
Uskallan nimittäin olla sitä mieltä että aika moni heittäisi vedonlyönnissä roponsa muualle kuin Sinun nurkkaasi vaikka kerroin noin pelattuna olisikin aika huono... :-( Mutta mieluummin edes omat takaisin kuin riskillä julmaa pottia.
-
- Viesti:
-
Tää o hyvä...Pyytertöntä hyväntekoa ja apua Matille linjauksissa.JPu kirjoitti: Pyysin Mattia ylläpitäjän antamaan sinulle banaania, koska käytöksesi on foorumin hengen vastaista, tarkoitus ei ole analysoida ja loukata muita kirjoittajian vaan keskustelaa asioista. Vakavankin vastamielipiteen sietää jokainen, mutta ei tahallista loukkaamista suoraan henkilöön osoitettuna.
Kuningas kohkausta jo vuodesta 2005
-
Vaikka se taas meni yli kaljun niin kerrataanpa: minusta asia oli ihan oikein. Vääryydenkokijat perustanevat niitä kehystysfirmoja ja toiminimiä -onko papperit jo vetämässä?Hely kirjoitti:OskuK kirjoitti: Niin on, olen itse omiin tarpeisiini kysellyt kehystystä ja saanut sen oikein halvalla. Pisnesmiehenä selvitin mitä sama maksaisi jos minulla olisi toiminimi, ja selvisi etttä sillä olisin päässyt n. kolmanneshinnalla. Joten taiteilijoilla ei siis ole ammattinsa takia tätä mahdolisuutta, vaan maksavat harrastajahintoja? Ymmärrän hyvin että harrastustarvikkeista pitää saada hyvin hintaa kun ammattilaisille myydään halvalla, mutta tämä ei vääristä kilpailua, koska harrastajat eivät kilpaile, vaan maksavat. Köyhiltä kuuluu ottaa ja rikkailta ammattilaisilta kuuluukin saada vähemmän, milläs niitä tuloeroja muuten saadaan, ellei näillä tulonsiirroilla? ;-)
En voi tajuta miksi täällä saitilla ei ole pystyssä vähintään kahdeksaa kehystyspalvelua, kun se on näin massiivinen pisnes.OskuK kirjoitti: Mutta jos itse ei saa mitään ja joku muu saa, niin katkeroittaahan se loppuelämäksi, kun kaikki menee väärin ja ihan epiksesti.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"