Näin teemme. Kaverilla pikku alan firma, eiköhän se hoidu.
Kiitoksia vielä avusta.
Tietokonepaketti
-
- Viesti:
No Rockford sulle vastailikin.A1 kirjoitti:Mikä idea tuossa on? Kasataan uutta konetta ja vetäistään siihen kaksi erilaista ja erikokoista kiintolevyä?
Voihan se käydä 2 x Raptor tyylisestikin, jos tykkää noita Raideja raapasta koneeseensa. Itse en ole näin tehnyt, mutta kaippa sitten ois toinen Raptor hankittava ja raidia pistettävä, jos se niin herkku juttu on ? (ei kokemusta)
Tuo WD:n Caviar on vaan luotettavan kovalevyn maineessa.. kokemus omasta vastaavasta on vasta vajaa ½v, joten mitään takuita en voi mennä antamaan mistään.... kuten ei kai kukaan muukaan, mistään muustakaan levystä.
Itse päivitin heinäkuussa koneen ja valintani tosiaan oli ym. kaltainen Raptor-Caviar yhdistelmä. Tai ensin tuli Raptor, sitten myöhemmin Caviar varastolevyksi.
-
- Viesti:
Sulla oli siis myös systeemi Raptorilla? Sillon kyllä unohtaisin tuon RAID 0:n. Itse olen ajatellut että jos ostaa yhden Raptorin niin laittaa sen vain swapille ja Photoshopin scratch-levyksi, mutta voisihan siinä tosiaan olla myös se pieni systeemiosio kun hyvin mahtuisi. Mietityttää vain että tuleeko silloin enemmän meteliä ja swappi yms. hidastuu kun se menee samalle levylle systeemin kanssa.Tipe kirjoitti:Voihan se käydä 2 x Raptor tyylisestikin, jos tykkää noita Raideja raapasta koneeseensa. Itse en ole näin tehnyt, mutta kaippa sitten ois toinen Raptor hankittava ja raidia pistettävä, jos se niin herkku juttu on ? (ei kokemusta)
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
-
Moro.nyholral kirjoitti:2 9740 Hitachi Deskstar 7K250 250GB Serial-ATA
Nämä jäivät hieman kaivelemaan.
Mitä ehdoittaisitte?
Minäpä sitten vastaan kun muut eivät ole kerinneet. :)
Ei tuo kiintolevyn merkki nyt niin kiveen kaiverrettu ole, kyllä se voi olla joku muukin. Minulla on tässä koneessa Maxtor ja Hitachi Deskstar päällekkäin, hyvin pelaa.
Tosin tuo minun Hitachi on lattakapelilla eli ns PATA levy, mutta muuten sama kuin tuo ehdottamani.
Jokatapauksessa kun ostat kiintolevyt niin osta kaksi samanlaista ja koko on juuri tuota luokkaa l. 250G per levy. Tilaa tarvitset varmasti ja tuohon voi myöhemmin tarvittaessa ostaa lisää levyä. Kaksi samanlaista levyä tuo mielestäni niin paljon etuja, ettei niitä kannata näin uudessa kokoonpanossa hylätä.
Levyn hintakehitystä voi hyvin seurata MB netin hintaseurannassa.
Tuossa emolevyssähän on mahdollisuus useampaan RAID (Redundant Arrays of Inexpensive Disks) systeemiin.
-0:ssa tieto jaetaan usealle levylle, joten jos yksi levy hajoaa....
-1:ssa peilataan sama tieto kahdelle levylle, jos toinen hajoaa on sama, täsmälleen sama, tieto toisella levyllä.
-0/1 mikä on nollan sovellus. En satavarmana muista mitä se tekee, jospa joku selittäisi. ;D
Niin, RAID systeemejä on kahdeksan + se nolla/yksi ja niistä vain tuo ykkönen on mielestäni kunnollinen näin harrastajan kannalta. Se vaan syö levyä, aina tuplaten. Tosin kiintolevy on tänään halpaa.
John Fordia mukaellen, osta mitä ostat kunhan ostat 2 kpl Hitachi Deskstar 7K250 250GB Serial-ATA levyjä.