1000D vai 450D
-
En oo oikein nyt löytänyt vastausta foorumilta, menee välistä niin epäolennaiseksi tuo keskustelu. Kirjotetaan siis oma kysymys, jos joku siihne osaisi vastata järkevästi.
Haluaisin ostaa järkkärin. Olen Canon 450D:n ja 550D:n välillä. Ottaisin varmaankin enemmän henkilökuvia, mutta ehkä maisemakuviakin joihin ei tarvitse zoomia. Varmaan tulisi otettua kuvia aika paljon hämärässä+ehkä jotain yökuvia telineeltä. Tuo on varmaankin rajaavin ehto?
Toinen asia mikä minua hämää, on objektiivit..olin nimittäin lukevinani (jostain), että laajakulmat eivät käy croppikennosiin?
Otetaas vielä esimerkki. Canonin 450D:n perusobjektiivin kanssa ja siihen lisäksi Canon EF 50mm f/1.8 II. Tämän pitäis toimia ihan hyvin? Nyt askarruttaa se, kun jotenki huvittais ostaa tämä Samyangin fisheye eli Samyang 8mm f/3.5 Aspherical IF MC.
Jossain vaiheessa varmaankin vaihdan sitten vielä parempaan kameraan, mutta tämä olisi ensimmäinen kamera.
Haluaisin ostaa järkkärin. Olen Canon 450D:n ja 550D:n välillä. Ottaisin varmaankin enemmän henkilökuvia, mutta ehkä maisemakuviakin joihin ei tarvitse zoomia. Varmaan tulisi otettua kuvia aika paljon hämärässä+ehkä jotain yökuvia telineeltä. Tuo on varmaankin rajaavin ehto?
Toinen asia mikä minua hämää, on objektiivit..olin nimittäin lukevinani (jostain), että laajakulmat eivät käy croppikennosiin?
Otetaas vielä esimerkki. Canonin 450D:n perusobjektiivin kanssa ja siihen lisäksi Canon EF 50mm f/1.8 II. Tämän pitäis toimia ihan hyvin? Nyt askarruttaa se, kun jotenki huvittais ostaa tämä Samyangin fisheye eli Samyang 8mm f/3.5 Aspherical IF MC.
Jossain vaiheessa varmaankin vaihdan sitten vielä parempaan kameraan, mutta tämä olisi ensimmäinen kamera.
JKa
-
Olen siinä käsityksessä, että 450D ja 550D suurin ero tulee videokuvauksessa. Jos et tarvitse sitä, 450D riittää sinulle. Ei tuo kuvaustarve mitenkään rajaa runkovalikoimaasi. Optiikan merkitys on paljon suurempi. Jos alat kuvailemaan nopeasti liikkuvia kohteita, tarkennuksen nopeus ja tarkkuus on se, mihin voit alkaa kiinnittää huomiota. Ja siinäkin nuo ovat aika samalla viivalla tietääkseni.jonesy87 kirjoitti:En oo oikein nyt löytänyt vastausta foorumilta, menee välistä niin epäolennaiseksi tuo keskustelu. Kirjotetaan siis oma kysymys, jos joku siihne osaisi vastata järkevästi.
Tuo lukemasi ei pidä paikkaansa, tai ainakin on käsitteet sekaisin. Canonilla on sellainen rajoitus, että EF-S sarjan optiikka ei sovi fyysisesti täysikennoisiin runkoihin. Croppikennoisiin, joita vaihtoehtosi edustavat, sopii kaikki Canonin mountilla olevat putket.
-
Tervehdys,
löysin kaksi kittiä, jotka kiinnostavat:
Canon EOS 500D + EF-S 18-55mm IS Kit ( 650 e )
Canon EOS 450D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS KIT ( 665 e )
En tarvitse videokuvausta, enkä aio tulostella julisteita kuvistani ( jos nuo 3 megapikkelsiä siihen ratkaisevasti edes vaikuttavat ).
Löytyykö tukea käsitykselleni, että minun kannattaisi tässä tapauksessa ostaa 450D -kitti?
En tarvitse videokuvausta, enkä aio tulostella julisteita kuvistani ( jos nuo 3 megapikkelsiä siihen ratkaisevasti edes vaikuttavat ).
Löytyykö tukea käsitykselleni, että minun kannattaisi tässä tapauksessa ostaa 450D -kitti?
-
Minä ainakin ostaisin 450D-kitin noista vaihtoehdoista. Nuo putket riittävät harrastelijalle erittäin mainiosti. Käytettynäkin noista joutuu pulittamaan 300-350 euroa, tuurista riippuen. Ei siinä enää paljon hintaa rungolle jää. Enkä usko, että häviät kuvanlaadussa kovinkaan merkittävästi. Et ainakaan tuon n. 200 euron hintaeron edestä.Jopeli kirjoitti:Tervehdys,
-
Kiitti vastauksesta!
Kaveri vinkkasi myös 450D -kitistä, jossa olisi pidempänä putkena 75 -300 mm, hintaan 600 e. Tuossa obiskassa ei nyt sitä kuvanvakainta kuitenkaan ole, joten aiemmin lisäämäni 450D -kitti pysyy voittajana.
Hinta ei tunnu pahalta, enkä uskalla kovin sen putoamistakaan odottaa, koska 450D:n tarjonta tuntuu olemaan vähenemään päin.
Kaveri vinkkasi myös 450D -kitistä, jossa olisi pidempänä putkena 75 -300 mm, hintaan 600 e. Tuossa obiskassa ei nyt sitä kuvanvakainta kuitenkaan ole, joten aiemmin lisäämäni 450D -kitti pysyy voittajana.
Hinta ei tunnu pahalta, enkä uskalla kovin sen putoamistakaan odottaa, koska 450D:n tarjonta tuntuu olemaan vähenemään päin.
-
Ei noissa mahdottomia eroja ole videon lisäksi: http://snapsort.com/compare/Canon_EOS_4 ... n_EOS_500D Anttilan top-ten mainoksessa viissatasta kittiä myydään hintaan 499,90, ettei ihan liian helpoksi mene ;)
-
En minäkään tuota netissä nähnyt, vaan mainoslehtisessä. Ainakin tänne Turgguse jaettu ja plussakortilla tosiaan tuon 499,90(ale 400€, mukaan se parempia kuvia-kirja ja vielä kuvalahjakortti). Niin ja voimassa aattoon asti.Jopeli kirjoitti:Bongasin vihdoin ja viimein, pitkällisen etsinnän jälkeen, tuon Anttilan 500D -kitin. Se onkin 599,90. 450D pysyy siis voittajana, heh.
-
Ei kannata sotkea käsiään tuohon telezoomiin, joka lienee Canonin heikoimpia virityksiä (enimmäkseen mutua, muualta kuultua tietoa). 55-250 on ehdottomasti parempi valinta. Ei pelkästään vakaajan, vaan myös piirron kannalta. Kannattaa hiukan selailla keskustelua noista putkista. Aika nopeasti erottaa jyvät akanoista.Jopeli kirjoitti:Kiitti vastauksesta!
-
Tai jos on pakko saada tuo 70-300mm väli, niin Canon EF 70-300mm IS USM F4.0-5.6. Tuota on kehuttu olevan (piilo-)L sarjan optiikka.DorianBlue kirjoitti:Ei kannata sotkea käsiään tuohon telezoomiin, joka lienee Canonin heikoimpia virityksiä (enimmäkseen mutua, muualta kuultua tietoa). 55-250 on ehdottomasti parempi valinta. Ei pelkästään vakaajan, vaan myös piirron kannalta. Kannattaa hiukan selailla keskustelua noista putkista. Aika nopeasti erottaa jyvät akanoista.Jopeli kirjoitti:Kiitti vastauksesta!
Tai sitten 70-200mm L F4.0 IS USM. Taitaa olla kallis.
-
-
Mikä SÄKÄ!! Olin lähössä tältä foorumilta pois, niin hetken mielijohteesta painoin sitten Rajalan mainosta. Sielä sitten
TÄMÄ
Mykke braa. Jos joku muukin hamuaa tuota, niin vielä 4 h 15 min jälellä, heh.
Edit: okei vähän sekasin olin. Ei tällä sivustolla Rajalan mainoksia näytäkään olevan.... (no kuitenkin)
TÄMÄ
Mykke braa. Jos joku muukin hamuaa tuota, niin vielä 4 h 15 min jälellä, heh.
Edit: okei vähän sekasin olin. Ei tällä sivustolla Rajalan mainoksia näytäkään olevan.... (no kuitenkin)
-
Itse pähkäilin syksyn puolella saman kysymyksen äärellä päätettyäni siirtyä järkkärimaailmaan vanhan Canon Powershot A650IS:n hajottua. Koska budjetilla oli tietyt raamit olemassa, päädyin 1000D:n kannalle (18-55mm kittilinssillä) jotta saan siirrettyä "välirahan" salama/zoom hankintoihin.
Tuohon ostinkin siis sitten päälle 430EXII salaman ja EF-S 55-250mm IS zoomin. Täyttävät tämän hetken ja lähitulevaisuuden tarpeeni mielestäni parhaimmalla tavalla käytössä olleeseen budjettiin nähden, vaikkakin ilman merkkiuskollisuutta olisi ehkä saattanut päästä vieläkin parempaan lopputulokseen. Tottakai jälkikäteen tulee olo että tuliko tehtyä oikea valinta, varsinkin kun oma vaatimustaso tuntuu näin järkkärimaailman ensiaskeleilla nousevan päätähuimaavaa vauhtia (kun huomaa katselevansa netistä putkia jotka maksavat enemmän kuin koko nykyinen setti yhteensä kannattaa laittaa kone kiinni).
Itselleni kuitenkin oli tärkeää saada kelvollinen salama ja zoomi heti kättelyssä (ne ovat tällä hetkellä minun mittapuullani kelvollisia) ja toisaalta saada aikaan setti joka ei välittömässä lähitulevaisuudessa kaipaisi lisäinvestointeja. Tähän uskon päässeeni ja oletankin itse asiassa että seuraava investointini tulee olemaan parin vuoden päästä uusi runko. Ellen sitten vaihda normaalizoomia parempaan ennen sitä, sekin on mahdollista...
Tuohon ostinkin siis sitten päälle 430EXII salaman ja EF-S 55-250mm IS zoomin. Täyttävät tämän hetken ja lähitulevaisuuden tarpeeni mielestäni parhaimmalla tavalla käytössä olleeseen budjettiin nähden, vaikkakin ilman merkkiuskollisuutta olisi ehkä saattanut päästä vieläkin parempaan lopputulokseen. Tottakai jälkikäteen tulee olo että tuliko tehtyä oikea valinta, varsinkin kun oma vaatimustaso tuntuu näin järkkärimaailman ensiaskeleilla nousevan päätähuimaavaa vauhtia (kun huomaa katselevansa netistä putkia jotka maksavat enemmän kuin koko nykyinen setti yhteensä kannattaa laittaa kone kiinni).
Itselleni kuitenkin oli tärkeää saada kelvollinen salama ja zoomi heti kättelyssä (ne ovat tällä hetkellä minun mittapuullani kelvollisia) ja toisaalta saada aikaan setti joka ei välittömässä lähitulevaisuudessa kaipaisi lisäinvestointeja. Tähän uskon päässeeni ja oletankin itse asiassa että seuraava investointini tulee olemaan parin vuoden päästä uusi runko. Ellen sitten vaihda normaalizoomia parempaan ennen sitä, sekin on mahdollista...
Aloittelija niin kuvauksessa kuin foorumillakin. Bear with me.
Canon EOS 1000D; EF 18-55mm f/3.5-5.6 II; EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS; EF 50mm f/1.8 II; Speedlite 430EX II
Canon EOS 1000D; EF 18-55mm f/3.5-5.6 II; EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS; EF 50mm f/1.8 II; Speedlite 430EX II