Luulen kyseessä olevan ihan automaattisen merkkivalo-toiminnon joka kertoo kuvaajalle milloin kuva otetaan. Halusit tai et.Konvehti kirjoitti:Toinen kysymys vitkasta. Vaikka olen kytkenyt valikosta tarkennuksen apuvalon pois päältä, silti kamera esittää disco-valo-shown ennen ajastettua kuvan ottoa. Voiko tälle tehdä muuta kuin teipata valo piiloon?
D80
-
- Viesti:
-
Kysymystä menikö kamera rikki vaiko missä vika?
Eli D80 herjaa etsimessä että taulussa r05 vikaa laukaisinta painettaessa sekä automaattitarkennus ei toimi 18-200VR:llä. Olen formatoimut muistikortin, pitänyt akkua irti tunteroisen koneesta, akku on täysi, muilla objektiiveilla herjaa vikailmoitusta mutta automaattitarkennus toimii, kosketinpinnat sekä kamerassa että 18-200 puhtaat, resetoinut kameran, kamera ei pudonnut mistään. Manuaalilla tarkennus ja laukaisu onnistuu mutta vikailmoitus etsimessä vilkkuu, valintakiekon eri kuvausvalinnoilla ei ole vaikutusta tuohon ilmoitukseen. Jos automaattitarkennukselle laittaa niin laukaisinta painettaessa etsimeen tulee tiedot muttei muuta tapahdu.
Eli D80 herjaa etsimessä että taulussa r05 vikaa laukaisinta painettaessa sekä automaattitarkennus ei toimi 18-200VR:llä. Olen formatoimut muistikortin, pitänyt akkua irti tunteroisen koneesta, akku on täysi, muilla objektiiveilla herjaa vikailmoitusta mutta automaattitarkennus toimii, kosketinpinnat sekä kamerassa että 18-200 puhtaat, resetoinut kameran, kamera ei pudonnut mistään. Manuaalilla tarkennus ja laukaisu onnistuu mutta vikailmoitus etsimessä vilkkuu, valintakiekon eri kuvausvalinnoilla ei ole vaikutusta tuohon ilmoitukseen. Jos automaattitarkennukselle laittaa niin laukaisinta painettaessa etsimeen tulee tiedot muttei muuta tapahdu.
-
-
Jassin ovi käy...hehei kirjoitti:kohan kirjoitti:Kokeile toisella optiikalla.Kokeiltu on.hehei kirjoitti:muilla objektiiveilla herjaa vikailmoitusta mutta automaattitarkennus toimii
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
http://kohan.1g.fi/
-
Tiistaina tuli uusi kamera, Nikon D80 kittiputkella, taloon ja kaikenlaisia asetuksia on jo tullut kokeiltua. Nyt kuitenkin ilmeni ongelma - kamera ottaa vain kahden kuvan sarjaa manuaalilla kuvattaessa, muuten toimii - ja toimi aiemminkin - kyllä moitteettomasti. Onkohan jokin asetus (mikä?) vain vinksahtanut väärinpäin vai onko jossain oikeasti joku vika?
-
Mikähän siinä on manuaalilla? Tarkennus tai valotus olisi kaksi yleisintä. ISO:kin voi olla, mutta se tuskin vaikuttaa.Keppi. kirjoitti:Nyt kuitenkin ilmeni ongelma - kamera ottaa vain kahden kuvan sarjaa manuaalilla kuvattaessa, muuten toimii - ja toimi aiemminkin - kyllä moitteettomasti.
Resetoi kameran asetukset painamalla niitä kahta nappia kameran päällä mitkä on merkitty vihrein pilkuin. Noin sekunnin painallus riittää. Jos laitat kuvanlaadun neffille sitä ennen niin se palautuu jpg:ksi resetin jälkeen. Sillä on helppo tarkistaa, että käsky meni perille.
Joissain vanhemmissa (D70 yms) Joku NR asetus hidastutti sarjakuvausta, mutta sekään ei rajoittanut sitä kahteen kuvaan.
Jos AF on AF-S niin kamera suostuu ottamaan kuvan vain kun tarkennus on kohdallaan (sen mielestä). AF-C asennossa ottaa vaikka tarkennus olisi miten metsässä.
--
-
Kokeilin omalla kameralla, eikä kohinanvaimennus rajoita sarjakuvauksen laukaisumäärää. Se tosin hidastaa hiukan, kuten seppot tuossa jo mainitsi.Keppi. kirjoitti:...taisi olla NR-asetukset vähän pielessä, olihan niitäkin pitänyt kokeilla ;)
Kehtaakohan tämmöistä kertoakaan, no olkoon... Eli testailin itsekin kameraa silloin uutena ja kaikkia toimintoja piti tietysti kokeilla. Vähän ihmettelin, että onpa hidas sarjakuvaus, kun sen pitäisi speksien mukaan onnistua kolme ruutua sekunnissa. Asiaan ei tietenkään vaikuttanut se pikkuseikka, että hämärästä johtuen suljinaika oli pitempi, kuin ⅓ sekuntia.
[x] Nolottaa
[ ] Ei nolota
-
- Viesti:
Muutaman kuukauden kesti auvoa ja nyt ilmestyi ensimmäinen ongelma. Eli D80 ja Sigma 18-50 f2.8 eivät kommunikoi ongelmitta toistensa kanssa. Putken ollessa tietyssä asennossa ylänäyttöön ilmestyy F-merkki ja yhteyttä ei ole. Putkea kun kääntää hieman johonkin suuntaan niin yhteys löytyy.
Mitä suosittelette? Ongelma on kuitenkin sen verran iso, että sen kanssa en halua elää.
Mitä suosittelette? Ongelma on kuitenkin sen verran iso, että sen kanssa en halua elää.
-
- Viesti:
-
-
Paha sanoa. Riippuu mm. siitä arvostatko akkukahvaa.Juho80 kirjoitti:Tämä menee nyt vähän ohi aiheen, mutta mitä maksaisitte seuraavanlaisesta paketista:
- Nikon D80, noin 3000 kuvaa laukaistu ja takuuta muutama kuukausi jäljellä
- Mukaan tulisi MB-D80 akkukahva
Kamera on kuin uusi. Olen tässä kahden vaiheilla, että luopuisinko D50:stä tuon paketin vuoksi?
Minä päivitin D50:n 200:seen. Kuvanlaadun suhteen parannus oli aika marginaalinen, mutta D200:ssa on muita ominaisuuksia joita jahtasin. Minkä takia sinun pitäisi saada D80?
Nykytilanteessa sanoisin melkein, että joskohan jostain löytyisi vähän käytetty D300 alle tonnilla. Se on joka suhteessa selvästi parempi kamera kuin D50. D700:n julkaisu saattaa laittaa vipinää kameramarkkinoille.
-
- Viesti:
Jaa-a.Juho80 kirjoitti:Tämä menee nyt vähän ohi aiheen, mutta mitä maksaisitte seuraavanlaisesta paketista:
Kamera on kuin uusi. Olen tässä kahden vaiheilla, että luopuisinko D50:stä tuon paketin vuoksi?
Hinnasta en osaa sanoa, mutta muuten varmaankin kannattava vaihto:
-parempi etsin
-10Mpix
-kaksi säätörullaa
-iso 100
-parempi näyttö
-parempi tarkennus
jne
http://www.dpreview.com/reviews/compare ... 0&show=all
Kannattaisiko silti jättää d50 kakkosrungoksi?
-
Itse omistan vastaavanlaisen setin. Sanoisin, että kameran arvo on 400-500€ ja akkukahvan 100€, jolloin kokonaishinta 500-600€.Juho80 kirjoitti:Tämä menee nyt vähän ohi aiheen, mutta mitä maksaisitte seuraavanlaisesta paketista:
-
- Viesti:
-
Olen seuraillut d80:n hintaa nyt jonkin aikaa, tuntuu olevan aika korkea vieläkin. Keväällä taisi olla Rajalassa joku hyvä tarjous, silloin ei kuitenkaan minulla ollut oikein varaa kameran ostamiseen. Nyt siellä maksaa jo pelkkä runko 700e.
Verkkokauppa.com myy nyt d80 + AF-S DX 18-70mm kittiä hintaan 860e. Onkohan kannattava ostos? Eikös tuo objektiivi ole ihan hyvälaatuinen?
Mites ulkomailta tilaaminen? Toimiiko takuu vastaavasti vaikka tilaisikin esim Saksasta?
Verkkokauppa.com myy nyt d80 + AF-S DX 18-70mm kittiä hintaan 860e. Onkohan kannattava ostos? Eikös tuo objektiivi ole ihan hyvälaatuinen?
Mites ulkomailta tilaaminen? Toimiiko takuu vastaavasti vaikka tilaisikin esim Saksasta?
-
Ja mahdollinen D90 julkistus josta koko ajan vihjeitä tulee ulos. Jos kyseinen kamera julkistetaan niin D80 tulee saamaan edullisesti. Tietysti jos on varaa niin D90 hankkiminen on tällöin myös erittäin harkitsemisen arvoinen, olettaen että sen hinta on kohtuullinen.gyroscope kirjoitti:Olen seuraillut d80:n hintaa nyt jonkin aikaa, tuntuu olevan aika korkea vieläkin.
Kyllä, tällöin oli D80 + 18-200mm VR yhteishintaan 999e. Pelkän optiikan arvo on n.600e eli teoriassa jos ajatellaan kierosti niin voidaan ajatella että rungon olisi saanut 400e.gyroscope kirjoitti:Keväällä taisi olla Rajalassa joku hyvä tarjous, silloin ei kuitenkaan minulla ollut oikein varaa kameran ostamiseen.
Kyseinen optiikka on hyvä. Tuo setti on ok ja ihan hyvä jos on pakko ostaa nyt. Mutta kuten alussa ilmaisin..gyroscope kirjoitti: Nyt siellä maksaa jo pelkkä runko 700e.
Verkkokauppa.com myy nyt d80 + AF-S DX 18-70mm kittiä hintaan 860e.