Kuvat kaatuu oikealle :( :(

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
jukjuv
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jukjuv »

trombi kirjoitti:
jukjuv kirjoitti:täytyy varmaan vaan kuvata alle 5 aukkolukemalla :)
Et ole kuullut puhuttavan Photoshopista? Roskat on helppo kloonata peittoon.

Muutenkin kuvankäsittelyohjelmalla saa tehtyä kaikennäköistä pientä tai suurempaa korjailua, säätöä, terävöitystä yms. Saat paljon enemmän irti kuvaamisestasi, jos opettelet vaikka vain hiukan perusasioita.
Kyllä mulla tossa on yks Adoben creative Suite paketti johon kuuluu photoshop cs. (ennen kuin joku töräyttää typeryyksiä, niin mainittakoon, että on se..... siis ihan laillinen eikä merirosvo :) :))
Ja kyllä mä oon photoshopannu alkuajoista lähtien vaikka täydellisesti en photoshoppia osaakaan (enpä muuten ole kovinkaan monta tavannut joka täydellisesti osaisi photoshopin).

Mulla on vain sellanen "käppi" että haluaisin että itse kamera pystyy tekemään pilkuttomia ja suoria kuvia :) :) mutta ongelma on vain minussa (että tälläsiä "kuuta taivaalta" havittelen), eli ei sen vakavampaa....

Baituvei.... sain muutaman pallukan pois yrittämällä puhdistaa ilmapumpulla low pass suodattimen.
pari pallukkaa jäi, eli ei lähtenyt vaikka kuinka "pumppasin".

En uskaltanut koskettaa low pass suodattimeen millään vaan ainoastaan ilmalla yritin puhdistaa. Myös en uskaltanut käyttää aerosoli pullossa olevaa paineilmaa, koska pelkään että sieltä tulee kuitenkin vähän sitä mönjää (mitä tulee varsinkin silloin kun kääntää pullon ympäri).

Onko jollain hyviä vinkkejä miten puhdistaa low pass suodattimen??

Santapaperia? :) :) :) :).............
Jukka Juvankoski
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MaukkaE

Viesti Kirjoittaja MaukkaE »

Täältä löytyy varsin kattavat ohjeet digikameran kennon puhdistusta varten:
http://www.pbase.com/copperhill/ccd_cleaning
FaTFoX
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FaTFoX »

jukjuv kirjoitti: Mulla on vain sellanen "käppi" ...
No jo on aikoihin eletty, oonks mä sun kaapissa?

Tän ymmärtämiseen tarvitaan hiukan tietämystä nimestäni...
Vastaa Viestiin