Canon 10D MKII

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
fangio

Hyvin puhuttu

Viesti Kirjoittaja fangio »

tareone kirjoitti: No ehkäpä tälle foorumille on oikeasti käynyt niin, ettei täältä löydy mitään mielenkiintoista enää, koska kaikki on jo käyty moneenkertaan läpi, paitsi itse tuote eli valokuva.
Erittäin hyvin puhuttu. Tuo aloittelijaosasto vetää, mutta mitäs täällä voi tehdä, muuta kun jauhaa potaskaa, kun speksit on jo kerrattu. 300D tuntuu pitävän vielä sisällään uutta tietoa, mutta olisi hienoa puhua kuvistakin. Tämä palstahan on oikeastaan sunnattu laitteiden ostoa suunnitteleville sekä laitteiden käyttöä opetteleville.

No, onneksi meillä on valokuva.net
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Re: Hyvin puhuttu

Viesti Kirjoittaja MattiH »

fangio kirjoitti:
tareone kirjoitti: No ehkäpä tälle foorumille on oikeasti käynyt niin, ettei täältä löydy mitään mielenkiintoista enää, koska kaikki on jo käyty moneenkertaan läpi, paitsi itse tuote eli valokuva.
Erittäin hyvin puhuttu. Tuo aloittelijaosasto vetää, mutta mitäs täällä voi tehdä, muuta kun jauhaa potaskaa, kun speksit on jo kerrattu. 300D tuntuu pitävän vielä sisällään uutta tietoa, mutta olisi hienoa puhua kuvistakin. Tämä palstahan on oikeastaan sunnattu laitteiden ostoa suunnitteleville sekä laitteiden käyttöä opetteleville.

No, onneksi meillä on valokuva.net
???

(ihmettelen hiukan tällaisten kirjoittajien tarkoitusperiä...)

(tässä sitten vähän rautalangasta:
- digicamera.netin Foorumilla käynti on vapaaehtoista, kukaan ei pakota täällä käymään
- sisältöä luovat myös nämä valittajat/ruikuttajat, voivat kirjoittaa haluaamansa tekstiä
- esim. osastolla Linkkejä gallerioihin ja kuviin "voi puhua niistä kuvistakin"
- hyvin monta kertaa kuulee näitä hokemia "kuvan sisältöön keskittymisestä" yms.. Mitäköhän tämä oikeasti tarkoittaa? Ns. kuva-analyysin voi aika nopeasti tehdä kuvasta kuin kuvasta. Jotkut ovat tässä oivaltavampia kuin toiset. Tämä kuva-analyysi tapahtuu usein melko mekaanisesti ja jonkin ajan kuluttua se alkaa toistamaan itseään.
- olisi hauska lukea näiden "kuvan sisältöön" keskittymistä haluavien kirjoituksia vähän enemmän, niin saisi konkreettisemman kuvan heidän vaatimuksistaan
- minusta on hauska katsoa oivaltavia ja visuaalisesti näyttäviä kuvia. http://www.photosig.com/ löytyy tuhansia ja tuhansia tällaisia kuvia (pienen maksun jälkeen kuvia pääsee katsomaan täysikokoisina).
fangio

MattiH kirjoitti: ???

(ihmettelen hiukan tällaisten kirjoittajien tarkoitusperiä...)
Niin, kai sitä välillä ihmettelee itsekin. Ehkä se on vain pettymystä. Hurja intoa olisi lueskella ja opiskella lisää sekä samalla auttaa toisia, kun jotakin kysyttävää on, mutta välillä tosiaan tuntu ettei näillä spekseillä niin hirveän pitkälle itse valokuvaukseen pääse pureutumaan, kun rensselit on jo hankittu.

Toisaalta turhautumista taas saattaa aiheuttaa se, että haluaisi kuvata, mutta ei saa mitään aikaiseksi. Työpäivän jälkeen kun lapset on hinattu tarhasta kotiin, alkaa olla jo pimeää.

En tosin osaa itsekään esittää mitään ihmelääkkeitä, mutta jos esillä on kuvia, niin niistä sentään riittää aina oppimista ja keskusteltavaa. Täällä kuvat ovat aika sivuosassa.
trombi

Viesti Kirjoittaja trombi »

Tämä on digicamera.net. Se toinen foorumi on valokuva.net. Nimet kertovat aika pitkälle, mihin keskitytään. Ero on sama kuin kirjoituskonekerholla ja kirjoittajakerholla.

Mun mielestä täällä on välillä aika hilpeää läppää. Siksi kai täällä käykin, vaikka moderaattori on moneen kertaan antanut ymmärtää, että voi poistua, jos ei kuulu tietyn kamerabrändin ylistyskuoroon.

On kylläkin moraalisessa mielessä raskas tehtävä ottaa hoitaakseen tuo aloittelijoiden neuvominen. Hirvittää välillä, kun siellä viedään kysyjiä kuin kissa lapasta. Onneksi osa jengistä neuvoo juurta jaksain ja asiallisesti, mutta huh huh - niitä threadeja lukiessa nousee välillä hiki otsalle. Ikävintä on, että vaikka rensselit ja pelit hankitaan viimeisen päälle, osasta ei ikijnä tule kuvaajia eikä edes valokuvauksen harrastajia, koska ne "aukot ja valotukset" = valokuvauksen perustekniikka jää opettelematta edes auttavasti, ja kamerahan on huono, jos sillä ei saa kuvaa pilkkopimeässä.
htc

Viesti Kirjoittaja htc »

fangio kirjoitti: Työpäivän jälkeen kun lapset on hinattu tarhasta kotiin, alkaa olla jo pimeää.
Tämän sähköllä toimivan maailman rajoitukset ja pimeys eivät oikein hyvin tue tätä harrastusta, vaan oletteko huomanneet, aurinko nousee aiemmin ja päivä pitenee. Kesällä kuvataan ja sitten voidaan taas talveksi siirtyä rensseleihin. Lie tuosta otsikoidustakin on jo sitten kokemuksia!
- htc -
MattiH
Site Admin
Viesti:

trombi kirjoitti:...Ero on sama kuin kirjoituskonekerholla ja kirjoittajakerholla.

Mun mielestä täällä on välillä aika hilpeää läppää. Siksi kai täällä käykin, vaikka moderaattori on moneen kertaan antanut ymmärtää, että voi poistua, jos ei kuulu tietyn kamerabrändin ylistyskuoroon...
Nämä molemmat kommentit ovat omasta mielestäni "aika hilpeää läppää".

(Mitäköhän tarkoitusta tällaiset negatiiviset kirjoitukset - joita sinä trombi näytät enenevässä määrin harrastavan - oikein palvelevat? Vai onko tässä menossa jokin USA:n vaalien tapainen kampanja, jossa oman ehdokkaan kykyjen ylistämisen sijasta keskitytään loan heittämiseen kilpailevan kandidaatin päälle...)
Viimeksi muokannut MattiH, Helmi 18, 2004 8 : 47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
karipulkka

Viesti Kirjoittaja karipulkka »

MattiH kirjoitti: - sisältöä luovat myös nämä valittajat/ruikuttajat, voivat kirjoittaa haluaamansa tekstiä
En tiedä kehen viittaat tällä kommentilla; niihin, jotka itkevät parempien laitteiden perään; niihin, jotka itkevät sisällön perään; niihin, jotka vain itkevät?
mikko kirjoitti: Joona ja Pulkka voivat mennä leikkimään tänne www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=5257
Matti, olen kanssasi samaa mieltä, että sisältöä luovat kaikki tänne kirjoittavat ja se on hyvä asia. Mutta eri asia on, kun kaikenmaailman besserwisserit jatkuvasti fleimaavat mielipiteillään (tai oikeastaan heidän tapauksessaan ei voi puhua mielipiteestä, kyseessä on aina Jumalan sanaan verrattava ainoa ja viimeinen totuus) muiden keskusteluja, mutta eivät sallisi toisille samaa vapautta. Ei pitäisi provosoitua, kun provosoidaan, mutta...
Siinä vaiheessa kun Matti ilmoittaa minulle, että olisi parempi, että siirryn kirjoittamaan muualle, sen teen. Siihen asti toivon teidän muiden kestävän myös niitä asiattomampia kirjoituksiani.
MattiH
Site Admin
Viesti:

karipulkka kirjoitti:Siinä vaiheessa kun Matti ilmoittaa minulle, että olisi parempi, että siirryn kirjoittamaan muualle, sen teen. Siihen asti toivon teidän muiden kestävän myös niitä asiattomampia kirjoituksiani.
Pitäisi varmaan luoda oma ns. henkilökohtainen käyttäjätunnus. Käytännössä melkein kaikki kirjoittamani viestit on kirjoitettu ihan tavallisena Foorumin käyttäjänä. Ainoastaan jotkut Info- yms. viestit ovat Moderaattorin kirjoittamia.

Jokaisella on oikeus mielipiteensä eikä sen takia ketään syrjitä tai "heitetä ulos".

Taidanpa illalla luoda uuden Moderaattori-Matti käyttäjätunnuksen, niin pysyvät nämä kaksi roolia erillään.
fangio

Diggaan Trombia

trombi kirjoitti:Tämä on digicamera.net. Se toinen foorumi on valokuva.net. Nimet kertovat aika pitkälle, mihin keskitytään. Ero on sama kuin kirjoituskonekerholla ja kirjoittajakerholla.

Mun mielestä täällä on välillä aika hilpeää läppää....

...Ikävintä on, että vaikka rensselit ja pelit hankitaan viimeisen päälle, osasta ei ikijnä tule kuvaajia eikä edes valokuvauksen harrastajia, koska ne "aukot ja valotukset" = valokuvauksen perustekniikka jää opettelematta edes auttavasti, ja kamerahan on huono, jos sillä ei saa kuvaa pilkkopimeässä.
Tässä on asiaa. Minä olen muutenkin kokenut Trombin kommentit erittäin piristävinä, joten toivon että sama linja jatkuu. Siis hilpeää läppää ja vähän asiaakin, mutta mistä sitä asiaa.

Onneksi nyt on ainakin keskustelu menossa.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

MattiH kirjoitti:(ihmettelen hiukan tällaisten kirjoittajien tarkoitusperiä...)
Ei kai siinä mitään ihmettelemistä ole. Kyse on kyllästymisestä, jolloin tekee mieli keventää pahimpia spekulointi/speksi threadeja. Olet oikeassa, ettei täällä käyminen ole pakollista, mutta siitä on tullut paha tapa, josta pitäisi päästä eroon. Löytyy täältä toki vieläkin hyviä aiheita, mutta harvemmin enää nykyään.

Oma osasto suhdanteiden, pörssikurssien ja tulevien mallien ennustajille?
juha_m
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juha_m »

tareone kirjoitti:
juha_m kirjoitti:
tareone kirjoitti: Sukua Mikolle?
Jaaha, kun ei ole mitään asiaa, niin sitten arvioidaan ja arvostellaan muiden keskustelijoiden persoonaa ym. juoruämmä meinikiä. Huono homma että täällä foorumilla on turhan niukasti asiallista keskustelua ja varsinainen keskustelu alkaa hukkumaan tyhjänjauhajien aiheuttamaan "kohinaan". Jos täällä ei voi keskustella niin ehkä täällä voi pitää vähän hauskaa.
Ihmettelen, että nostat harrastamasi tyhjänjauhannan, spekuloinnin, fleimauksen ja profetoinnin muun paskanpuhumisen yläpuolelle.

No ehkäpä tälle foorumille on oikeasti käynyt niin, ettei täältä löydy mitään mielenkiintoista enää, koska kaikki on jo käyty moneenkertaan läpi, paitsi itse tuote eli valokuva. Pelkkää speksiä speksin perään. Jäljellä on tietysti myös eräiden harjoittama spekulointi ja tulevien mallien jännääminen, joka ei voisi vähempää kiinnostaa, jolloin tulee ehkä harjoitettua turhia kevennyksiä.
No voisitko auttaa hiukan minua ja selventää mikä kohta kirjoituksissani on sitä "fleimausta". En ole tarkoittanut sellaista tehdä ja yritän mitä nöyrimmin välttää sitä myös jatkossa. Pyydän nöyrästi anteeksi tähän mennessä harrastamaani fleimausta ja tyhjänjauhantaa. Yritän parantaa tapani.

Valitettavasti minun objektiivivalikoimaani ei toistaiseksi kuulu muita laseja kuin perus EF-S 18-55mm ja Canonin kiinteä 50mm. Koska minulla ei ole vielä valokuvaamisen taitoa olen monasti virheellisesti kokenut että objektiivi valikoimani rajoittaisi kuvaamistani. Siksipä turhaumassani on tullut jauhettua täällä foorumilla sitä minkälaisia objektiiveja sitä mahdollisesti haluaisi ja taaskin virheellisesti tullut haluttua kameralta joitain ominaisuuksia mitä niillä ei tule olemaan. Rahaakin minulla on käytössäni niin vähän että 800 euron objektiivit eivät ole hankittavissa. Virheellisesti olen luullut että joskus vielä tulisi uusia edullisempia objektiiveja jotka voisivat ajaa saman asian kuin nuo minun talouteni ulkopuolella sijaitsevat lasit. Nyt olen vihdoin tajunnut että ilmeisesti uusia digitaalisia järjestelmäkameroita tai edullisempia objektiiveja ei tulla julkaisemaan enää minun elinaikanani. Sama juttu kuin elinkautisvanki kohkaisi ja suunnittelisi vankilan ulkopuolista elämää. Kyllähän siinä sellikaveri rupeaa hermostumaan.

Nyt jos jollain tämän viestin lukijalla on samanlaisia "ei ole valokuvaamisen taitoa" tai "minäkin haaveilen paremmista objektiiveista" ajatuksia niin RYHDISTÄYTYKÄÄ! Ottakaa kameranne ja menkää ulos ja KUVATKAA! Tulette kuvaamaan mitä hienoimipia ja legendaarisimpia valokuvia tulevina päivinä. Ja kaikki vielä nykyisellä kalustollanne. Valokuvaamisen taitonne tulee hämmästyttämään maailmaan niin että Canoninkin johto painaa paniikkinappia ja päättää lopettaa kameroiden tuotekehityksen.

Ei kai tämä nyt ollut sitä "fleimausta".
Half1

Viesti Kirjoittaja Half1 »

jos tämä ny on tulossa ni mitä hintaa veikkaatte, suomessa?

Miten vaikuttaa kybädeen hintaan?

T: perrkele, kuvia suomesta
trombi

MattiH kirjoitti:Mitäköhän tarkoitusta tällaiset negatiiviset kirjoitukset - joita sinä trombi näytät enenevässä määrin harrastavan - oikein palvelevat?
fangio kirjoitti:Tässä on asiaa. Minä olen muutenkin kokenut Trombin kommentit erittäin piristävinä, joten toivon että sama linja jatkuu.
Ehkäpä on vain niin, että sinä Matti et ymmärrä minun huumoriani. Lupaan jatkossa viljellä lavealti erilaisia mukavia hymiöitä =), jotta kaikki ymmärtävät, milloin ollaan huumoripläjäyksen puolella. Tuohon "enenevässä määrin" -ylilyöntiin vastaan vain, että höpö höpö. Sinulla on ehkä vain tietty asenne minua kohtaan, esim. tällainen:
MattiH kirjoitti:Omasta mielestäni tämä ns. tarkentamisongelma jo puhuttiin puhki ja loppuun viime keväänä, mutta voithan sinä Nikonistina sitä jälleen yrittää käynnistää.
Onhan se ikävää, kun kaikki foorumilla käyvät eivät kaikki sitten olekaan kivoja. Inhottava tämä internet. =P

Terkut muuten juha_m:lle, ostin tänään käytetyn objektiivin ja aion mennä kuvaamaan NYKYISELLÄ kalustollani! Jes!
Tuomo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

MattiH kirjoitti:(Mitäköhän tarkoitusta tällaiset negatiiviset kirjoitukset - joita sinä trombi näytät enenevässä määrin harrastavan - oikein palvelevat?
Trombihan on oman ilmoituksensa mukaan vieläpä nainen! :-o
fangio

Osaa ajatella

Tuomo kirjoitti: Trombihan on oman ilmoituksensa mukaan vieläpä nainen! :-o
Tätä minäkin olen vähän ihmetellyt. Onko ajattelu mahdollista, jos on nainen?
Neura

Viesti Kirjoittaja Neura »

trombi kirjoitti: Siksi kai täällä käykin, vaikka moderaattori on moneen kertaan antanut ymmärtää, että voi poistua, jos ei kuulu tietyn kamerabrändin ylistyskuoroon.
Sivusta seuranneena täytyy sanoa, että tämä on sen verran raskas heitto (herja?), että loppuun olisi kuulunut useampikin hymiö, mikäli kysymys oli huumorista.

Itse en ole moista havainnut.
Tuomo
Viesti:

Re: Osaa ajatella

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

fangio kirjoitti:Onko ajattelu mahdollista, jos on nainen?
En tarkoittanut tätä...
laite

Re: Osaa ajatella

Viesti Kirjoittaja laite »

Tuomo kirjoitti:
fangio kirjoitti:Onko ajattelu mahdollista, jos on nainen?
En tarkoittanut tätä...
ei ole!

ja kun kerran huumorilinjalle lähdettiin, niin tiedättekös miksi morsian vihitään aina valkoisessa asussa?

no tietenkin siksi, että morsian sointuisi paremmin keittiön kodinkoneisiin.

(ei saa sit suuttua, eihän?)
trombi

Nej men pojkarna,
minä en suutu tällaisista jutuista. Olisittepa kuullut mitä tänään kaverin kanssa puhuimme miehistä. Emmekä edes puuttuneet ulkonäköönne. Siinä yllämainitun kaltaiset latteudet olisivat jääneet avuttomina sätkimään.

No, nyt ollaan niin paljon OT, että odotellessamme "Kuoppa Kiinaan" -osiota voimme vaikka keskustella valokuvauksesta.
fangio

Ja kuka kuvaa ja mitä muka?

trombi kirjoitti:...voimme vaikka keskustella valokuvauksesta.
No älä nyt höpsi, voitais vaikka vertailla, että kummalla on isompi, mutta kun...
Vastaa Viestiin